Bugetul administrației portului Constanța a primit aviz negativ

535
Bugetul administrației portului Constanța a primit aviz negativ - bugetul-1457280565.jpg

Articole de la același autor

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016 al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța a fost tema principală a ședinței comisiei de dialog social de la nivelul Ministerului Transporturilor, de săptămâna trecută. 


Reprezentanții confederațiilor patronale și sindicale reprezentative la nivel național l-au pus sub lupă, l-au disecat, l-au analizat și, în final, i-au dat aviz negativ.


Ei au constatat că proiectul prevede creșterea veniturilor companiei, față de anul 2015, reducerea cheltuielilor pentru investiții, dar și o creștere a cheltuielilor de personal, cu salariile și bonusurile. Dar cel mai supărător este considerat faptul că se propune creșterea dividendelor ce urmează a fi repartizate acționarilor, în condițiile în care infrastructura portului Constanța a ajuns "într-un stadiu avansat de degradare, iar investiți-ile companiei pe acest segment nu există. 


"Apreciem că:
- nu sunt asigurate servicii de siguranță și nici adâncimi minime ale bazinelor portuare și la dane - acestea reprezentând atribuții esențiale în sarcina companiei; 
- veniturile din exploatare au crescut în condițiile în care infrastructura portului Constanța pusă la dispoziția operatorilor de către compania care administrează domeniul portuar este precară;
- numărul salariaților și valoarea cheltuielilor cu aceștia, raportat la gradul de eficiență al activității companiei sunt nejustificate, la fel este și valoarea mult prea mare a dividendelor ce nu ar trebui repartizate acționarilor, ci reinvestite în infrastructura portului." 
Ministerul Transporturilor, în calitate de acți-onar majoritar a propus următorii indicatori în proiectul de buget pe 2016:
- venituri totale de 322.902.000 lei, cu 5,47% mai mari decât era prevăzut în bugetul rectificat din 2015, în condițiile în care traficul de mărfuri și pasageri este în scădere dramatică; 
- cheltuieli totale de 264.598.000 lei, cu 2,92% mai mari; 
- un profit brut de 58.304.000 lei, superior cu 18,85% celui din bugetul anului anterior; 
- dividende în contul statului în sumă de 19.602.000 lei, mai mari cu 38,62% decât în 2015;
- iar Fondului Proprietatea, dividende în sumă de 4.900.000 lei, cu 38,61% mai mari.


Este pentru prima oară când un buget de venituri și cheltuieli al CNAPMC primește aviz negativ din partea comisiei de dialog social de la nivelul Ministerului Transporturilor. Aceasta demonstrează, pe de o parte, că starea de degradare a infrastructurii din portul Constanța este mult prea avansată, iar pe de altă parte, că partenerii sociali au început să fie mai activi și să utilizeze pârghiile instituționale pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă portul Constanța.


Zbuciumul organizațiilor patronale și sindicale scoate în evidență o diferență de atitudine șocantă: în timp ce partenerii sociali sunt extrem de grijulii, de preocupați față de starea infrastructurii portuare, Ministerului Transporturilor puțin îi pasă, lăsând CNAPMC fără resurse financiare pentru lucrările de întreținere, reparații și investiții.


Chiar dacă este consultativ, avizul negativ dat de patronate și sindicate reprezintă un mesaj clar pentru Ministerul Transporturilor. Dacă nu va ține cont de el și nu va reface proiecția bugetară, ministerul poate fi acuzat că duce o politică deliberată de distrugere a portului Constanța.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4082 secunde