Portul Constanța e mai puțin atractiv pentru China decât porturile bulgărești și turcești
317
Articole de la același autor
Francul elvețian a pierdut 1.47 bani
16 Februarie 2016
Cum vrea ANR să scape de coada marinarilor
12 Februarie 2016
Cum va evolua piața locurilor de muncă pentru navigatori și cadeți
28 Ianuarie 2016
Portuarii ies în stradă pentru condițiile speciale de muncă
22 Februarie 2016
Marinarii sunt țapii ispășitori pentru mizeriile din shipping
29 Ianuarie 2016
Petrolul ieftin a devenit un coșmar pentru omenire
11 Februarie 2016
O delegație guvernamentală chineză va vizita porturile bulgărești de la Marea Neagră, Varna și Burgas, pentru a studia oportunitățile de investiții în infrastructurile de transport, au anunțat oficialii din Sofia.
Marea Neagră Bulgaria, Varna și Burgas, pentru a studia oportunitățile de investiții în infrastructurile de transport, au anunțat oficialii din Sofia.
Marea Neagră prezintă un interes deosebit pentru China. În septembrie 2015, giganții China Merchants și China Ocean Shipping Company (COSCO), precum și cel mai mare fond de investiții de stat, China Investment Corporation, au semnat scrisoarea de intenție pentru a cumpăra Kumport - cel mai mare port privat din Turcia.
Kumport este situat pe partea europeană a Istanbulului. Operează 1,3 milioane TEU pe an, respectiv 16% din traficul containerizat al Turciei, fiind al treilea mare port al țării.
Achiziția din Turcia și vizita în porturile bulgărești sunt o dovadă că oficialii chinezi sunt tot mai puțin interesați de portul Constanța.
Potrivit memorandumului semnat, în 2014, de Guvernul Ponta și puterea de la Beijing, China ar fi trebuit să importe animale vii și carne prin portul Constanța, să construiască un parc tehnologic, cel mai probabil în portul Constanța, unde să funcționeze 2.000 de firme româno-chineze, și să construiască o cale ferată de mare viteză spre Constanța. Toate proiectele româno-chineze au rămas pe hârtie și nu se mai știe nimic despre ele.
Intenția de a investi în Bulgaria, după proiectul din Turcia, demonstrează o schimbare a intereselor și strategiei statului chinez privind zona Mării Negre și Europa de Est.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 26 Februarie 2016
Joi, 25 Februarie 2016
Sâmbătă, 20 Februarie 2016
Sâmbătă, 20 Februarie 2016
Marţi, 16 Februarie 2016
Marţi, 16 Februarie 2016
Luni, 08 Februarie 2016
Sâmbătă, 06 Februarie 2016
Vineri, 05 Februarie 2016