Care sunt afacerile profitabile din Constanța

1600
Care sunt afacerile profitabile din Constanța - soseauadecenturaconstanta35-1342036741.jpg

Băncile au înțeles că pentru a avea profit, și a rezista la rândul lor pe piață, trebuie nu doar să țină aproape IMM-urile cu pachete specifice, ci să găsească alături de ele cele mai bune soluții de business tocmai pentru ca respectiva colaborare să fie avantajoasă pe termen scurt, mediu și lung pentru ambele părți.
"2012 pentru majoritatea IMM-urilor este perceput ca un an de vârf. Acum, IMM-urile care au reușit să supraviețuiască caută să-și dezvolte afaceri sustenabile, să investească în zona de echipamente, eficientizare", a pre-cizat Laurențiu Cristian Sichitiu, director executiv Corporate BCR Constanța.
Dar care sunt afacerile care s-au dezvoltat în ultimii ani în județul Constanța și care sunt profitabile, în opinia bancherilor, de ce nu, atât pentru ei, cât și pentru clienții lor? Sunt cele din agricultură, și aici este inclusă nu doar partea comercială, cât și cea de producție, energiile verzi și proiectele de infrastructură. Aceste investiții, foarte mari cel puțin în cazul ultimelor două, sunt generatoare de afaceri, la rândul lor, și asta deoarece în jurul acestor proiecte gravitează o altă serie de firme.


Constănțenii au început să aleagă atent băncile
Oamenii de afaceri constănțeni par să fie mult mai atenți în ce investesc, pentru ce se îndatorează, banca ajungând să fie considerată mai degrabă ca fiind un consilier. Bancherii spun că până în urmă cu câțiva ani abordarea era cu totul alta în majoritatea cazurilor, ceva de genul: "Am o garanție. Ce credit pot să iau?".
"La nivelul județului Constanța, chiar dacă vorbim despre întreprinderi mici, se remarcă o creștere a gradului de cultură bancar-financiară. Au început să fie mai atente, să abordeze domenii noi. Acum businessul este mai diversificat", a explicat Victor Marian Manole, director județean de retail în cadrul BCR.
De altfel, bancherii spun că vom vedea semnificativ mai puțină creditare pe bază de active/garanții și mai multă creditare pe bază de proiect de dezvoltare și fluxuri de venituri programate.
Mai mult, firmele mici au renunțat să mai lucreze cu foarte multe bănci, așa cum se întâmpla în urmă cu câțiva ani. Acum preferă să interacționeze cu maximum 3 - 4 bănci, și chiar doar cu două, cel mai mare procent din microîntreprinderi, arată un studiu IMAS efectuat pe un eșantion de aproape 1.100 de micro-firme din piața românească.
"Businessul bancar va intra într-o perioadă de concentrare. România nu are potențialul de a aduce la același nivel 40 și ceva de bănci, atâtea câte suntem", a subliniat Laurențiu Cristian Sichitiu.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5093 secunde