Câți navigatori are România?

4487
Câți navigatori are România? - catimarinariareromania-1564946492.jpg

Articole de la același autor

După dispariția flotei naționale în urmă cu două decenii, țara noastră a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de personal navigat bine pregătit, pentru piața internațională a shipping-ului. În prezent, Academia Navală "Mircea cel Bătrân", Universitatea Maritimă din Constanța, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV pregătesc și perfecționează mii de navigatori, în timp ce un număr de 116 agenții de crewing îi exportă în flota mondială. 


Cum în acești ani s-au produs mai multe schimburi de generații ale lupilor de mare, oare câți navigatori mai are România la această oră? Întrebarea am adresat-o Autorității Navale Române. Iată, în evidențele instituției erau înregistrați 45.108 de navigatori cu documente valabile la data de 30 iulie 2019. În plus erau eliberate 39.500 de carnete de marinar, 3.567 de carnete de marinar pentru funcții auxiliare și 8.766 de carnete de serviciu.
Din total, 68,47%, respectiv 30.885 de navigatori sunt atestați pentru sectorul maritim, iar 31,53%, adică 14.223 de navigatori, pentru cel fluvial. 
Structura personalului navigant cu documente valabile, din sectorul maritim este următoarea: 
- 4.749 ofițeri aspiranți (cadeți);
- 6.994 ofițeri maritimi de nivel operațional;
- 8.669 ofițeri maritimi de nivel managerial;
- 807 ofițeri maritimi portuari;
- 9.666 nebrevetați.
Corpul celor 8.669 de ofițeri maritimi de nivel managerial cuprinde: 
- 2.403 comandanți;
- 2.295 ofițeri punte secunzi; 
- 2.170 șefi mecanici;
- 1.801 ofițeri mecanici secunzi; 
Cei 6.994 ofițeri maritimi de nivel operațional au următoarele specialități:
- 1.605 ofițeri electricieni; 
- 2.038 ofițeri mecanici:
- 3.351 ofițeri punte.
Dintre cei 807 ofițeri maritimi portuari, 211 sunt piloți maritimi și piloți maritimi aspiranți.
Printre cei 9.666 de navigatori nebrevetați din sectorul maritim, au documente valabile: 
- 727 ajutori de ofițeri mecanici;
- 79 conducători de șalupe; 
- 1.011 electricieni;
- 1.263 fitteri:
- 1.505 marinari;
- 1.768 motoriști; 
- 107 pompagii; 
- 369 șefi de echipaj; 
- 1.233 șefi timonieri;
- 1.604 timonieri.
Iar printre cei 14.223 de navigatori din sectorul fluvial, cu documente valabile la data de 30 iulie 2019, se află:
- 3.542 ofițeri;
- 10.681 nebrevetați;
- un pilot maritim II, pentru Dunărea maritimă; 
Trebuie subliniat faptul că nu toți navigatorii maritimi (cadeți, ofițeri, nebrevetații și personal auxiliar) cu documente valabile reușesc să se îmbarce. "Potrivit estimărilor noastre, anual, un număr de circa 14.000 de ofițeri și nebrevetați români navigă pe mările și oceanele lumii, având un contract de muncă. În decurs de cinci ani, aproximativ 21.000 de ofițeri, nebrevetați și personal auxiliari reușesc să navige cel puțin 12 luni", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatul Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România.


Numărul locurilor de muncă pentru navigatorii și cadeții români ar crește, dacă guvernanții noștri ar înființa registrul maritim internațional, care să atragă companii și nave sub pavilionul românesc. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8969 secunde