Model liberian pentru flota României? Ce spun navigatorii

880
Model liberian pentru flota României? Ce spun navigatorii - marinarionline-1563794752.jpg

Articole de la același autor

Scria, recent, colegul nostru Ion Tița-Călin un articol extrem de interesant pe teme de navigație, prin care îi îndemna pe toți cei din acest domeniu - de la simpli marinari, până la comandanți și conducători de instituții - să pună presiune pe Guvern și Parlament, pentru reînființarea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc. O idee în care nu mai cred mulți, singurii susținători fiind Liga Navală Română, Sindicatul Liber al Navigatorilor și ziarul "Cuget Liber".

Printre navigatori, părerile sunt și pro, și contra.

Romeo Buja pune o întrebare cât se poate de pertinentă, care ascunde mult adevăr: "Cine să mai construiască nave și pentru ce?", primind răspuns de la Cornel Atanasiu: "Să transporte ce? Grâu la sirieni, egipteni și libanezi? Ăștia vin singuri cu bulk carrier-ul de 30-60 mii de tone și iau totul din marea Insulă a Brăilei și miile de hectare ale României".

În cazul altora, nici gând de regret că țara noastră a rămas fără flotă!

"Noi, marinarii de cursă lungă, nu regretăm dispariția flotei românești. Cei mai bătrâni ne-am adaptat cerințelor internaționale și cei mai tineri au intrat sub umbrela noastră direct în actualul sistem. Așa cum românii din diaspora nu se întorc acasă decât în concedii, nici noi, marinarii, nu vrem să ne întoarcem la o marinărie românească murdăribilă de corupția generalizată", susține George Cârstea.

În schimb, Ilie Neacșu propune o soluție concretă: "Dacă vă este dor de pavilioane românești, nimic mai simplu: faceți ce face Liberia! Fiecare navă străină = o firmă în RO + taxe adecvate. Și o să împânziți lumea de pavilioane românești. Important nu este pavilionul, ci business-ul în sine, cine-l deține pe bune. Dar, pentru a crea ceva cu adevărat valoros, trebuie viziune pe termen lung".

"În toate țările care au flotă, băncile comerciale și fondurile de investiții au finanțat amatorii în construcția de nave. Chiar dacă politicienii noștri de doi bani ar porni un program de construcție de nave comerciale, cineva trebuie să plătească pentru ele. Am mari îndoieli că se vor găsi banii necesari", a completat Gabriel Iliescu.

XXX

În concluzie? Slabe speranțe…

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.1916 secunde