Ce așteaptă marinarii și portuarii de la ministrul Felix Stroe

4802
17
Ce așteaptă marinarii și portuarii de la ministrul Felix Stroe - ceasteaptamarinarii-1508329775.jpg
Personajele care s-au perindat, în ultimii 17 ani, la cârma Ministerului Transporturilor n-au făcut nimic pentru shipping-ul românesc și industria portuară. Cauzele sunt multiple: pregătirea lor nu avea nici în clin nici în mânecă cu aceste domenii, din minister au cam dispărut specialiștii în domeniul naval și portuar, care să-i sfătuiască pe miniștri, iar aceștia au rămas prea puțin în funcție ca să învețe.

Cu Felix Stroe în fruntea Ministerului Transporturilor ar putea fi altceva. Omul este școlit în domeniul navigației, fiind absolvent al Institutului de Marină "Mircea cel Bătrân", a navigat câțiva ani, trăiește de o viață în Constanța și, teoretic, ar trebui să fie la curent cu problemele portuarilor și navigatorilor.

De aceea, shipping-ul și industria portuară au mult mai mari așteptări de la noul ministru decât au avut de la predecesorii lui.

Felix Stroe știe, probabil, că statul are o mare datorie față de marinarii români. Lupii de mare își doresc ca România să aibă, din nou, o flotă maritimă comercială, care să asigure stagii de practică pentru cadeți și locuri de muncă pentru ofițeri și nebrevetați. Desigur, nu se gândesc la o flotă de stat, ci la una privată. Dar pentru așa ceva este nevoie de o legislație care să stimuleze înregistrarea navelor sub pavilion românesc. Cea mai bună soluție ar fi înființarea unui al doilea pavilion național, așa cum România a avut, pentru scurt timp, în intervalul august 1998 - decembrie 1999.

În plus, marinarii români își doresc să fie sprijiniți în competiția de pe piața muncii. Statul român ar trebui să încheie acorduri cu statele de pavilion, care să permită navigatorilor noștri să aleagă țara de domiciliu fiscal cea mai favorabilă. Până de curând, România a avut un singur acord de acest fel, cu Norvegia. Încheiat în 2007, acesta a expirat în 2011 și nu a mai fost reînnoit. El le permitea angajatorilor norvegieni să plătească toate taxele și impozitele aferente salariilor conform legislației din România, mult mai favorabilă pentru ei. De aceea erau interesați să recruteze echipaje românești.

Navigatorii mai au nevoie și de o lege care să reglementeze, printre altele, încadrarea lor în condiții de muncă speciale de muncă, ceea ce le-ar da dreptul să se pensioneze înainte de împlinirea vâstei de 65 de ani. Cine își poate închipui că marinarii mai sunt apți de muncă pe mare la peste 60 de ani sau că armatorii străini le-ar mai da navele pe mână?

Ar mai fi și altele de făcut pentru marinari: asigurarea locurilor de practică pentru cadeții români, prin încheierea unor acorduri cu statele de pavilion; achiziționarea sau construcția unor nave-școală; reducerea taxelor de examinare a navigatorilor, practicate de Autoritatea Navală Română, și eliminarea taxelor de examinare pentru acordarea brevetelor.

Industria portuară are, la rândul ei, mari așteptări. Ele sunt legate, în primul rând, de aplicarea prevederilor Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile. Dar cea mai mare așteptare a portuarilor este ca noul ministru să relanseze marile proiecte de infrastructură. De dezvoltarea rețelei rutiere, a celei feroviare și de asigurarea condițiilor de navigație pe Dunăre, pe parcursul întregului an depinde punerea în valoare a uriașului potențial al portului Constanța, astfel încât acesta să devină o platformă de distribuție pentru Europa Centrală și de Est.

Comentează știrea

17 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
fani
19 octombrie 2017
ca urgenta

Sa fie reluata constructia de dragi necesare in primul rand senlului navigabil fluvial .

a-mirabilis
19 octombrie 2017
Navigare necesit est!

Un articol cu un continut de mult bun simt,care pleaca de la necesitatea asigurarii conditiilor pentru obtinerea anumitor grade profesionale incepand de la simplu marinar si terminand cu comandanti cu costuri de bun simt.Si,nu ar strica si o mai buna armonizare legislativa intre institutiile de invatamant de marina si ANR.pentru stagiu de practica si cadetie.Si,fara asigurarea infrastucturii terestre,in speta caile ferate,aglomeratia marfurilor va sufoca porturile.Cat despre ANR,cred ca trebuie facuta putina ,,curatenie'',si eliminati ,,elefantii'' care nu au navigat ,sau daca au navigat, a fost doar pe hartie si care ,,tin ancora''prin tot felul de ,,chitibusuri legislative si regulamente,''in obtinerea gradelor profesionale .Cum este posibil ca un absolvent de UMC,ANMB,sa nu poata pleca pe mare cel puti ca simplu marinar sau motorist ?Nu are ambarcare?Pai nu este nava scoala Mircea?Sau o tine pentru,,diplomatie navala si poze''?Nu sint remorchere,pilotinele.?Nu sint navele militare ?Au si astea motoare,instalatii de vitalitate,sisteme de navigatie si comunicatii.manevra greutatilor etc.Chiar si ...bucatar.Ca simplu marinar se poate face practica si pe un slep,draga sau barja.Dar platformele marine ?Ce au?S-ar putea ca Stroe sa se gandeasca la chestiunile astea.Din pacate antipoliticii au inceput sa-l scoata ca este in conflict de interese.Asta asa ca sa-i dea avint si o grija pe cap ,ca asa le place celor care au drept la exprimare brizanta.

a-mirabilis
19 octombrie 2017
cam mergi pe camp

Da, articolul este unul de actualitate. Ne trebuie o lege de pavilion asa cum o au toate statele europene cu iesire l amare. Da, trebuie taxe mai mici si o birocratie redusa la ANR. Ne trebuie si taxe mai mici la CERONAV si cursuri mai comprimate si mai populate cu noutati, ca ce este in vigoare le facem la nave in acel stagiu de ambarcare. Dar cum sa te gandesti ca poti face practica pe nave militare? Au si ei secrete de pastrat, sunt cu niste regului iar "civilii" nu prea au acces la toate datele, pai nu? Asa de ce sa nu stam la masa CSAT si sa facem stagiul in cadrul facultatii de Politici Administrative nu? Pe ce lume traiti fratilor? Atat de prosti suntem noi romanii ? Doar atat ne duce capul? Mai sunt si in articol cateva "ciudatenii" dar nu as vrea sa stric opinia generala care este buna si Tita care isi face datoria de bun samaritean.

Un ministru
19 octombrie 2017
de la Raja la MT

Vai de noi. A plecat CUC si a venit FELIX. O schimbare post pe post as zice daca as ignora faptul ca pana acum CUC nu a facut nimic nici rau nici bine. Si m-as referi la rau. Nu prea a facut nefacute, a dorit sa invete sa fie un ministru bun, nu a reusit pentru ca nu a prea avut cu cine si nici cu ce. Dar atentie, vine FELIX, unul uns cu toate alifiile. Gasca Mazare si Nicusor a murit, traiasca gasca Mazare si Nicusor. Poate mai scoate si Telegraful si TV Neptun din marasmul economic in care se gasesc amandoua, nu de alta dar au ramas acolo numai loailii pupincuristi ai gastii. Sa le dam o mana de ajutor si lor eu zic. Mai sunt cateva locuri cu spatii verzi care ar trebui schimbate in betoane si asfalt nu asa domnule primar? Nu-i asa domnule arhitect sef?- ca tot am auzit ca sunteti de o corectitudine iesita din comun, meticulos, nu va scapa un locsor de spatiu verde fara sa in inlocuiti cu betoane. Dar dvs nu sunteti din Constanta, nu aveti nevoie de prostii din astea verzi venite parca de pe alte planete. Sug-ces domnilor !

Gogu
19 octombrie 2017
Felix sau Dan ?

Aveti așteptări de competenta de la Dan ? Asta este ceaușist care va face cincinalul in patrula ani jumate ! Competenta la PSD ? Shaidehh , Misa , ăla de la turism va ajung exemplele ! "Vom îndeplini întocmai si la timp programul de guvernare , a celui mai iubit fiu al psd-ului , dragul nostru Liviu" !!!!

mat
19 octombrie 2017
15000 specialisti

Ce sa stie despre marinarie un boacter ,pistolar singura legatura cu marinaria este ca a lucrat la apa si canal

Naekst
19 octombrie 2017
asteptari de la Stroe

Marinarii si portuarii au asteptari de la Stroe? Pai ce asteptari? Nu va ajunge cit ati asteptat de la alti ministrii ai transporturilor, in frunte cu Basescu? Nu va ajunge cit ati asteptat de la guvernarile ce au condus tara in ultimii 28 de ani? Pai nu va suparati, va meritati soarta.

Observator
19 octombrie 2017
UTC

O intrebare pentru cunoscatori: Felix nu era candva utecistul sef al Marinei Militare (sau al Institutului de Marina)? Cum de se gasesc astia intotdeauna in frunte?

a-mirabilis
19 octombrie 2017
precizari

Draga domnule,se pare ca tu confunzi profesia de marinar care are o maxima generalitate pe oricare nava indiferent de specificul ei,practica marinareasca,lupta pentru vitalitate,prevenirea poluarii,reguli de comportare,prevenirea accidentelor la manevra,nomenclatura navei,etc ,cu specialitate pe nava in functie de destinatia acesteia care se poate obtine prin curs de scurta durata.Eu m-am referit in mod deosebit la studentii institutiilor de invatamint.Timonierul sau ofiterul de cart pentru navigatie are aceleasi obligatii pentru respectarea regulamentului de navigatie pe mare.Verde in verde ros in ros ,drumu-i bun din mas stramosi.Este valabil si pentru caicul turcesc cat si pentru portavion.Numai ca ultimul este de evitat.cat despre facultatea de ,,Politici Administrative''de ce nu?Dar dupa ce navigi , si ai ajuns la maxima competenta ,ai putina scoica pe burta,si apoi treci la ...manevra de actualizarea legilor si regulamentelor marinaresti si de navigatie pe mare. Inclusiv in insusirea ,,Nikului''.

Răspuns la: cam mergi pe camp
Adăugat de : a-mirabilis, 19 octombrie 2017
Da, articolul este unul de actualitate. Ne trebuie o lege de pavilion asa cum o au toate statele europene cu iesire l amare. Da, trebuie taxe mai...
Liviu Chilian
19 octombrie 2017
Loquacitatem insanire est

Poliloghia e Nebunie. Vorbăria e sminteala. Sfătoșenia e tzicneala. Sfânta limba românească! Kklin a trecut de șaizeci de ani. Dar, oligofrenul verbodiareic nu'si da seama. Din vorbăria demențială am selectat o singura necesitate, stringentza, musai, 'treba etc - legea pensionarii merdialqaedanilor. La 50 de ani! Ca, dupa cum ni se prezintă alde Kklin kustendiliu si Kkristoii tampitopoleni, cărora li se permite sa...ne lucreze si dupa vârsta de 60 de ani, noi, publicul, avem dreptul sa chemam...hingherii, ori pe Ciomu. Doctokktorul. Sa'i scurteze de kkp pe smintitii-miseii'astia ceausisti ce au produs foștilor Romani, un RĂU cu mult mai profund decât cel făcut de către politicastrii Rromarlani in frunte cu burghezia roșie satanica, militarat-seKurista. Cum este posibil?! Ce a făcut pt public, Bulgaroiu cu ceafa f groasa, acest militarat primitiv, in 27 de ani de când poluează politicastria kustendilie? Ceva concret! Ceva bun! Nimic! A parazitat si SUPT la paroxism din banul public! Sa'i ceri, acum, ca din poziția de sinistru trecut de 60 de ani, sa facă ceva bun pt societate, e o Nebunie! Gura NEBUNULUI adevăr grăiește. Trebuie si legea pensionarii politicastrilor. Înainte de 60 de ani. PS - Intelectuali Americani explica de ce si când Zoomenirea a ajuns in Epoca Apocalipsei in Direct provokkta de către Jewnglishtanezii-Amerikknari - de când smintitul(suferind cu Alzheimer) Ronald Reagan a fost impus Fuhrer Amerikknar la vârsta de 70 de ani

17 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8417 secunde