Cerealele, petrolul și minereurile au relansat traficul de mărfuri în porturile maritime românești

299

Articole de la același autor

Ultimele luni au reconfirmat faptul că traficul de mărfuri din porturile maritime românești va avea o evoluție bună până la finalul acestui an, în ciuda constrângerilor și piedicilor provocate de pandemia Covid-19, de scăderea consumului și recesiunea economică la nivel mondial.

Marți, 1 iunie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 42 de nave, din care: 40 de nave la Constanța și două nave în zona Midia. Marea lor majoritate erau nave de capacitate mică și medie. Alte șapte nave așteptau să intre la descărcare. Pentru următoarele trei săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 80 de nave, din care 27 de portcontainere.

x x x

Stimați cititori, porturile maritime românești au încheiat primele patru luni din 2021 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 6,11% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2020, când încă nu se declanșase pandemia Covid. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 21.739.482 tone.

Dacă ritmul fluxurilor de mărfuri se va menține până la sfârșitul anului cel puțin la același nivel, porturile maritime românești vor încheia anul 2021 cu un trafic de peste 65,218 de milioane de tone, mai mare cu cel puțin 8.02% față de anul 2020.

Marfă a fost, îndeosebi cereale, hidrocarburi, minereuri, cărbune, îngrășăminte și produse containerizate, astfel că transportatorii au profitat de vremea blândă pentru a-și duce la bun sfârșit contractele. Rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț.

Traficul maritim s-a ridicat la 16.086.577 tone (în creștere cu 2,83% față de aceeași perioadă din 2020), iar cel fluvial, la 5.652.905 tone (mai mare cu 16,71%).

x x x

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 19.327.049 tone de mărfuri, cu 3,42% mai mult față de ianuarie - aprilie 2020. Au influențat pozitiv creșterea cantităților de: cereale (+0,70%), minereuri și deșeuri metalice (+44,65%), cărbune (+35,38%), produse alimentare (+57,44%), produse chimice (+25,22%), minerale brute și neprelucrate (+24,16%), echipamente și mașini (+18,64%).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 42,38% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (13,71%), mărfurile containerizate (10,24%), hidrocarburile (9,64%), îngrășămintele și produsele chimice (9,07%), combustibilii solizi (6,82%) și produsele metalice (3,68%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 1.978.989 tone, respectiv 198.518 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 6,26%, în tone, și cu 7,39%, în TEU.

x x x

În lunile ianuarie - aprilie 2021, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 2.314.038 tone de mărfuri, cu 35,83% mai mare decât în aceeași perioadă din 2020. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 90,58% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat o creștere de 41,61%. Diferența de 9,42% de trafic este reprezentată de o varietate mare de mărfuri: animale vii, ciment și materiale de construcții, îngrășăminte, produse chimice, echipamente și mașini.

x x x

Micuțul port Mangalia a manipulat 98.395 tone de mărfuri, cu 3,64% mai mult decât în ianuarie - aprilie 2020. În structură, cimentul reprezintă 61,71% din traficul total, produsele petroliere – 36,92%, iar produsele metalice – 4,66%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 81,91 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 5,5% față de perioada ianuarie - aprilie 2020.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.549 secunde