Porturile maritime românești au început anul 2020 în creștere

231
Porturile maritime românești au început anul 2020 în creștere - fondporturilemaritimeauinceputan-1582902959.jpg

Articole de la același autor

După recordul istoric înregistrat anul trecut, porturile maritime românești au încheiat prima lună din 2020 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 0,10% față de cel consemnat în ianuarie 2019. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 4.781.517 tone.

Marfă a fost, îndeosebi cereale, astfel că transportatorii au profitat de iarna blândă pentru a-și duce la bun sfârșit contractele. Rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț.

Traficul maritim s-a ridicat la 3.702.609 tone (în creștere cu 0,17% față de aceeași perioadă din 2019), iar cel fluvial, de 1.078.908 tone (mai mic cu 0,16%).

x x x

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 4.069.642 tone de mărfuri, cu 1,46% mai puțin față de ianuarie 2019. Au influențat negativ reducerea cantităților de: minereuri neferoase (-74,60%), produse petroliere (-53,64%), minereuri de fier (-45,95%) și semințe uleioase (-0,31%).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 40,12% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: mărfurile containerizate (13,56%), îngrășămintele și produsele chimice (11,12%), hidrocarburile (10,06%), minereurile și deșeurile metalice (9,10%), combustibilii solizi (8,04%) și produsele metalice (4,59%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 551.819 tone, respectiv 56.993 TEU (containere standard), fiind mai mare cu 12,93%, în tone, și cu 18,05%, în TEU.

x x x

În luna ianuarie, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 694.945 tone de mărfuri, cu 9,17% mai mare decât în 2019. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 93,58% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 7,80%.

x x x

Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 16.933 tone de mărfuri, cu 65,39% mai mult decât în ianuarie 2019. În structură, cimentul reprezintă 69,69% din traficul total, iar produsele petroliere 23,89%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 20,5 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 3,5% față de luna ianuarie 2019. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 12,9 milioane tone de mărfuri, cu 2,53% mai puțin decât în aceeași lună a anului precedent. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 2,0 milioane de tone (-17,2%), Kavkaz – 1,1 milioane de tone (-2,4%), Taman – 1,7 milioane de tone (+26,5%), Rostov pe Don – 1,3 milioane de tone (+0,1%).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5094 secunde