Interviu

Cine l-a săpat pe comandantul de cursă lungă Mihai Andrei, fostul director general al ANR? (II)

1693
7

Articole de la același autor

În ediția de astăzi, continuăm interviul acordat ziarului "Cuget Liber", de către clc. Mihai Andrei, la o zi după demiterea sa din funcția de director general al Autorității Navale Române.


- Domnule Mihai Andrei, ce proiecte de investiții v-au fost blocate cât ați fost la conducerea ANR?


- Am vrut să achiziționăm o navă pentru ANR, pentru patrulare și supravegherea litoralului românesc. După cum se știe, zona economică exclusivă a României a crescut, iar activitatea de exploatare a petrolului și gazelor se extinde. În cazul unei poluări, inspectorii ANR nu au cu ce ajunge la locul faptei. Pe de altă parte, ANR are misiunea să coordoneze operațiunile de salvare și de poluare. În astfel de situații, trebuie să ne rugăm de compania Grup Servicii Petroliere (cu care de altfel avem o colaborare excepțională) să ne pună la dispoziție o navă, care are programul ei, trebuie să facă bani și nu poate sta mereu la dispoziția noastră. Autoritatea are fonduri, poate achiziționa o navă și poate să o întrețină. 


- Vreți să spuneți că fără această navă, ANR este lipsită de mijloacele de control pe mare, că nu poate prinde în flagrant navele care aruncă gunoaie, care deversează hidrocarburi în mare?  
- ANR are doar atributul de control, pe hârtie, dar nu are cu ce să-l ducă la îndeplinire. Autoritatea din Bulgaria are două astfel de nave, una la Varna și alta la Burgas, cu care acoperă o lungime de litoral comparabilă cu a noastră. Rusia, Ucraina, Turcia au astfel de nave de supraveghere și control. Doar România și Georgia nu au. Țara noastră are atâta șantiere navale care pot construi o navă competitivă pentru ANR, care să aibă și viteză, să asigure și confortul pentru o misiune de 10 - 12 zile pe mare. 


- V-au mai blocat și alte proiecte?
- Am vrut să construim sedii pentru căpităniile din țară, în interiorul porturilor. Multe dintre cele de la Dunăre stau cu chirie în clădirile administrațiilor portuare, în condiții insalubre. Unele nu au încălzire, fiind nevoite să folosească radiatore pe timp de iarnă, iar vara e foarte cald, întrucât nu au climatizare. Nu doream altceva decât să asigurăm condiții de muncă civilizate, așa cum au toate autoritățile din Europa. 


- Am informații că, în privința rolului căpităniilor, ați încercat să promovați o altă viziune.
- Într-adevăr, am un proiect legislativ de reorganizare a sistemului, prin care căpităniile să primească din nou personalitate juridică și să poată fi autorități portuare, nu să fie a cincia roată de la căruță, în spatele administrațiilor portuare. Acestea din urmă au sarcini de administrare a domeniului portuar și atât. În port trebuie să fie o singură autoritate: ANR. În toate porturile din lume, există o singură autoritatea portuară. Căpităniile din România trebuie să fie lăsate să își facă atributul de autoritate portuară, iar ANR trebuie să le coordoneze, să le creeze cadrul legislativ, să le asigure condițiile de muncă, să le reprezinte în fața celorlalte autorități.


- Urma să lansați proiectul privind achiziționarea unei nave școală, de către ANR. Este adevărat?
- Acesta este un proiect mai laborios, care necesită și un cadru legislativ. Este necesar să se coopereze cu instituțiile de învățământ superior de marină, cu ministerele transporturilor și învăță-mântului, cu Sindicatul Liber al Navi-gatorilor, cu cei câțiva armatori români care au mai rămas, cu agențiile de crewing și cu operatorii portuari. ANR-ului i-ar reveni sarcina să achiziționeze nava, să o pună la dispoziția cadeților, selectați pe baza criteriilor de perfor-manță (a mediilor de la sesiunile de examen). 


- Acest proiect ar face ca o parte din banii câștigați de pe urma marinarilor să se reîntoarcă la ei.
- Așa este. Atât ANR, cât și CERONAV trebuie să redistribuie o parte din banii câștigați de la marinari, să-i reinvestească în întinerirea rezervei de ofițeri și în creșterea calității ei.


- Ce veți face în continuare?
- Mă întorc la CERONAV. Îmi reiau funcția de director de studii, din care am fost suspendat pe perioada detașării la conducerea ANR.








Comentează știrea

ANR
17 aprilie 2014
Magda...

L-a sapat d-ra Magda Ion, amanta si pila PSD, angajata la ANR la ordinal lui Vali Preda. Ea va fi numita in functie in locul lui Mihai Andrei.

Colegul
17 aprilie 2014
Cine l-a sapat

Chiar el, prin modul in care a ales sa se manifeste profesional, si asta nu de acum, s-a lucrat.

Mircea
17 aprilie 2014
Aerian

CLC mihai andrei este cel mai slab conducator care a trecut pe la ANR,orice informatie pt el este lege nu o studiaza,asa a procedat cu securistul IDU,sa-i multumim lui MIHEI care nu a vrut sa doneze PAVILIONUL smecherilor din Constanta.

SI daca nu e al meu ..pute !
17 aprilie 2014
Nava S-AR mai da de un comision

Si in proiectul ala cu nava de "salvare" ... cam ce comision s-a salvat prin blocarea lui ? XXXX- urile din cate se stie sunt yachturi, nu nave specializate de salvare ... .... retorica .... Si apropos, pe mare se "spala" nu se "sapa"

Navigatorul
17 aprilie 2014
Refuz comentariu

Nu vad ce va deranjeaza, ptr. ca nu sunt expresii triviale sau neadevaruri. Sa inteleg ca va deranjeaza adevarul stimati domni, in frunte cu acest domn Tita Calin .

mihai
9 iunie 2014
pentru Navigatorul

Acest "domn" Tita Calin e un pupincurist fost nomenclaturist ordinar...

EscorteDinRomania.ro
29 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3386 secunde