Comisia Europeană a declanșat o investigație la Tarom privind ajutoarele de stat

790
Comisia Europeană a declanșat o investigație la Tarom privind ajutoarele de stat - 3comisia-1625578268.jpg
După ce a fost prins cu mâța în sac, că i-a acordat ilegal un ajutor de stat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA, statul român a comis-o din nou. Comisia Europeană a anunțat deschiderea unei investigații aprofundate cu privire la măsurile de sprijin, în valoare de 190 de milioane de euro, acordate de statul român companiei Tarom.

La fel ca CFR Marfă și alte unități economice cu capital de stat aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, Compania Națională de Transporturi Aeriene Tarom se confruntă de ani și ani cu dificultăți financiare. Statul român i-a acordat un împrumut de salvare temporar de aproximativ 36,7 milioane de euro, după aprobarea de către Comisie, în februarie 2020. La 28 mai 2021, autoritățile române au transmis Comisiei Europene un plan de restructurare a Tarom. Drept răspuns, aceasta a deschis o investigație aprofundată, pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor aflate în dificultate. În acest stadiu, Comisia Europeană are îndoieli cu privire la faptul că planul de restructurare a companiei și ajutorul pentru sprijinirea acesteia îndeplinesc condițiile prevăzute normele comunitare.

Datele de bilanț financiar-contabil publicate de Ministerul Finanțelor demonstrează că situația economică a companiei Tarom este extrem de gravă. Iată, în anii premergători pandemiei Covid-19, veniturile companiei s-au majorat cu numai 14,98%, de la 1.372.603.670 lei, în 2015, la 1.578.216.182 lei, în 2019. În schimb, pierderea brută a crescut de 6,29 ori, de la 27.426.980 lei, în 2015, la 172.674.460 lei, în 2019. Pierderea medie anuală, în intervalul 2015 – 2019, a fost de 119.609.680 lei. În plus, compania înregistra, la finalul anului 2019, datorii de 731.005.104 lei și creanțe de 179.296.181 lei.

Cine se face răspunzător pentru acest dezastru financiar? Vina principală este a Ministerului Transporturilor, în subordinea căruia se află Tarom.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3038 secunde