Compania CFR Marfă a transformat portul Constanța în cel mai mare cimitir de vagoane din lume!

1892

Articole de la același autor

• 600 vagoane de marfă, „înmormântate” de un deceniu pe platforma portuară, așteaptă să le cânte popa „Veșnica pomenire”

Sute de vagoane de marfă abandonate cu anii ocupă rețeaua de cale ferată a portului Constanța. În februarie 2012 numărul lor se ridica la 810, astăzi mai sunt vreo 600.


Bietele de ele încă mai trag speranța că proprietarul lor, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” le va repara și pune în mișcare vreodată. Vise zadarnice! Cu gaura imensă din bugetul de venituri și cheltuieli, CFR Marfă nu poate învia „morții” din cimitirul portuar.

La finalul anului 2020, societatea feroviară avea datorii de 3.947.373.000 lei la bugetele statului și furnizori, iar pe parcursul anului 2021, până în luna martie 2022, trebuie să returneze integral ajutorul primit din partea statului.

În urma investigației inițiate la 18 decembrie 2017, Comisia Europeană a constatat că CFR Marfă a primit, din partea statului român, un ajutor incompatibil, în valoare de cel puțin 570 de milioane euro, prin anularea datoriilor și neîncasarea unor datorii de la societate. Acum, statul trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.

Cum va scoate banii de la o companie aflată în pragul falimentului? Păi, nu prea are de unde. Singura soluție rămâne vânzarea activelor de valoare ale companiei: sedii, terenuri și material rulant. Desigur, multe din locomotivele și vagoanele sale vechi și obosite vor stârni cel mult interesul negustorilor de fier vechi și de lemne de foc.

Stimați cititori, în anii cât au stat „în conservare” în portul Constanța, vagoanele au fost doar în paza Domnului și a hoților de fier vechi. Cum Cel de Sus a dormit în post, hoții au acționat nestingherit.

Singura care a încercat să protejeze vagoanele abandonate este biata natură. Vrând să le ascundă de hoți, cu linii de cale ferată cu tot, a ridicat în jurul lor perdele de buruieni, bălării, tufe și arbuști atât de dese, încât pe nimeni nu ar surprinde dacă intrând în hățișul lor ar da peste lupi și mistreți.

Astăzi, cea mai mare parte a rețelei feroviare din zona de nord a portului Constanța (între Porțile nr. 1 și 6) e folosită ca refugiu gratuit pentru vagoanele CFR Marfă. Au rămas puține linii care mai servesc traficul portuar, care mai fac bani, dar și acelea sunt ca vai de mama lor. Iar dacă s-a ajuns aici, vina e doar a statului - patron, mai exact a Ministerului Transporturilor.

Domnule prim-ministru Florin Cîțu, vă rog să puneți o vorbă bună pe lângă Patriarhie, să organizeze o slujbă de pomenire în cimitirul de vagoane din portul Constanța, să le cânte: Veșnica pomenire! Fără prohod, sufletele bietelor vagoane n-au odihnă. Și vă mai rog ceva. Inițiați o hotărâre de guvern pentru includerea portului Constanța în Cartea Recordurilor, ca fiind cel mai mare cimitir de vagoane din lume, și, totodată, în circuitul turistic și cultural al UNESCO, alături de cimitirul de la Săpânța.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.8394 secunde