Companiile de navigație franceze vor echipaje românești, pe viață

328
Compania de navigație "Seatanker" este unul dintre jucătorii importanți de pe piața shipping-ului francez, cu o flotă de 35 de petroliere. Ea a organizat la Bordeaux o întâlnire cu agenții de crewing, care îi furnizează personal navigat, printre care și firma "Arpinav", din Constanța.
"Discuțiile au pornit de la preocuparea armatorului de a fideliza echipajele. S-a pus problema găsirii unor soluții de stimulare a navigatorilor, pentru a-i stabiliza pe cei ce sunt cu adevărat profesioniști" – a declarat, pentru coti-dianul "Cuget Liber", profesorul univ. dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul companiei "Arpinav".
În cadrul reuniunii, au fost identificate trei tipuri de stimulente. În primul rând, este vorba de o indemnizație specială pentru fiecare an de muncă în companie. În al doilea rând, ocupanții funcțiilor superioare (comandanți, secunzi, mecanici șefi și ajutori de mecanici șefi) vor beneficia de indemnizație și pe perioada șederii la uscat. În al treilea rând, se instituie, pentru toți ofițerii, un pachet de asigurări. Acesta va cuprinde o compensație în caz de deces, asigurări medicale pentru navigatori și familiile lor, la un nivel superior celui practicat de asigurările de stat, și o asigurare facultativă de pensie. Asigurările vor înceta, dacă navigatorul părăsește compania înainte de pensionare.
"Metoda stabilizării navigatorilor urmărește două obiective. Pe de o parte, este vorba de creșterea competenței profesionale și a coeziunii echipajelor. Navigatorii vor cunoaște mai bine nava și o vor trata ca pe propria lor casă, dacă se vor face voiajuri numai cu ea. Pe de altă parte, aceste pachete de stimulente vor contracara tendințele de escaladare a salariilor. Un navigator poate opta între un salariu mai mare, de moment, oferit de o firmă concurentă și un pachet salarial, care cuprinde mai multe stimulente, acordate pe toată perioada vieții active, de către armatorul francez" – a afirmat Beizadea.
Navigatorii români ar putea să se bucure de aceste avantaje, din faza de formare ca ofițeri, până când vor ajunge în funcțiile cele mai înalte, de șefi mecanici și de comandanți.
"În prezent, există un interes foarte mare pentru a acoperi funcțiile superioare cu români. Tocmai de aceea, limba franceză nu mai reprezintă o barieră de netrecut. Înainte, nu erau recrutați decât vorbitorii acestei limbi. S-a constatat că a fost o eroare, pentru că s-au pierdut mulți oameni bine pregătiți, în condițiile în care criza ofițerilor continuă să se manifeste în shipping-ul internațional" – a precizat directorul companiei "Arpinav".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6536 secunde