Constănțenii sar la gâtul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale

734
Constănțenii sar la gâtul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale - podagigea1-1333565708.jpg

Mai mulți cititori ai ziarului ne-au semnalat faptul că lucrările de reparații la podul de la Agigea durează prea mult, perturbând traficul între Constanța și localitățile din sudul litoralului.
"De câte ori trecem pe pod, vedem doar trei - patru lucrători muncind. De ce sunt atât de puțini? Ne-am săturat să circulăm cu viteza melcului. Ne gândim cu groază la ce va fi când va începe sezonul estival. Plătim numeroase dări: impozitul pe mijloacele de transport, taxe de utilizare a tramei stradale, accize pe carburanți, roviniete și altele. Dacă tot dăm atât de mulți bani, avem pretenția să circulăm normal, civilizat. Când se va întâmpla acest lucru?" - a întrebat unul dintre interlocutori.
Problemele ridicate de cititorii noștri le-am prezentat Gabrielei Tudor, director adjunct cu problemele de întreținere în cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța (structură a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România).
Lucrarea de reparații este execu-tată de sucursala românească a companiei Bilfinger Berger Baugesellschaft (Austria), care are conducere românească și lucrători români, iar supervizarea e asigurată de consultantul Louis Berger (Franța), a explicat Gabriela Tudor.
Contractele de reparații și consultanță au fost atribuite prin licitații internaționale organizate de CNADNR și au finanțare europeană.
Valoarea contractului de reparații este de 4.720.606 euro, 80% din sumă fiind asigurată din fondurile UE, diferența fiind cofinanțare de la bugetul statului.
Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 24 de luni, începând din februarie 2011. Perioada de execuție a fost stabilită de consultantul Louis Berger, afirmă Gabriela Tudor.
CNADNR, în calitate de beneficiar, a impus ca lucrările la partea de carosabil a podului să se execute în intervalul 1 martie - 1 iunie 2012 pe un sens de circulație, 11 septembrie - 7 noiembrie, pe celălalt sens. Restul lucrărilor, care nu incomodea-ză traficul rutier, se desfășoară pe tot parcursul perioadei contractuale.
În calitate de beneficiar, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța supervizează reparațiile, fiind interesată în primul rând de calitatea lor, dar și de respectarea termenelor lucrărilor. Până în prezent, construc-torul este în grafic, a dat asigurări Ga-briela Tudor. Perioadele de activitate mai puțin intensă la carosabil, le-a justificat ca fiind timpi de așteptare tehnologică (necesari pentru uscarea materialelor utilizate la lucrări), timpi care ajung până la 14 zile.
Nu îi pot contrazice pe specialiștii CNADNR, dar nu pot remarca o discrepanță ca de la cer la pământ: în timp ce lucrările de reparații la podul de la Agigea au fost planificate să dureze doi ani, chinezii au construit un bloc de 16 etaje, cu o înălțime de 50 de metri, într-un timp record de 5 zile și 6 ore.
Este drept, suntem în România, nu în China. Pentru noi, timpul e o resursă inepuizabilă, deci nu contează. Contribuabilul român are la dispoziție Veșnicia.
Eu nu pot înghiți explicația că durata lucrării la pod a depins doar de consultantul francez. CNADNR, ce a păzit? În calitate de beneficiar, putea să nu fie de acord; putea să impună un timp mult mai scurt în caietul de sarcini.
Sunt gata să pariez că Guvernul Austriei, pentru care "Zeit ist geld" (Timpul înseamnă bani), nu ar fi acceptat ca Bilfinger Berger Baugesellschaft să o lălăie doi ani la repararea unui pod. Oricând se găsesc constructori capabili să execute astfel de lucrări într-un timp mult mai scurt, respectând toate exigențele privind calitatea. Dacă nu mă credeți, întrebați-i pe chinezi!



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4727 secunde