Constructorii navali din România cer ajutorul Guvernului și Comisiei Europene

1602
3
Constructorii navali din România cer ajutorul Guvernului și Comisiei Europene - fondconstructoriinavaliradurusen-1660227898.JPG
Interesele șantierelor navale, ale producătorilor, distribuitorilor de echipamente și materii prime din România sunt reprezentate, pe plan național și internațional, de Asociația Constructorilor Navali din România – ANCONAV, organizație al cărei act de naștere a fost semnat în 1995. Șantierele navale au un impact major asupra economiei, arată statisticile ANCONAV.

Astăzi, industria construcțiilor de nave asigură aproximativ 20.000 de locuri de muncă, iar cifra de afaceri realizată de șantierele navale reprezintă 1% din produsul intern brut. Datorită celor nouă șantiere navale ce funcționează în România, aceasta se situează printre primele cinci țări europene producătoare de nave.

Vineri, 12 august 2022, la hotelul „Europa” din Eforie Nord, va avea loc reuniunea ANCONAV, organizată sub auspiciile International Paint, o firmă de prestigiu internațional, care aniversează 30 de ani de existență în România. La eveniment, alături de directorii de șantiere navale, va fi prezent Florin Spătaru - ministrul Economiei.

Scopul principal al reuniunii ANCONAV este acela de a trage un serios semnal de alarmă privind starea critică în care se află industria.


construcțiilor navale, care nu beneficiază de niciun sprijin guvernamental.

Cu acest prilej, directorii șantierelor navale îi vor prezenta ministrului economiei o serie de propuneri, menite a tempera criza forței de muncă ce afectează grav industria navală românească, a crește volumul comenzilor și a stimula retehnologizarea.

„Șantierul Naval Constanța va solicita, în primul rând, ca lucrătorii din industria navală să beneficieze de aceleași facilități fiscale de care se bucură cei din alte sectoare de activitate: IT, construcții civile, agricultură și industria alimentară - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, directorul general Radu Rusen. În prezent, industria navală se confruntă nu doar cu migrația externă a lucrătorilor, ci și cu o migrație internă, spre sectoarele care se bucură de importante facilități fiscale.”

Conducerea Șantierului Naval Orșova a făcut cunoscută lista propunerilor către Guvernul Românei:

- Reducerea taxării forței de muncă pentru a evita pe cât posibil exodul lucrătorilor calificați spre Europa;

- Analizarea unui coș de energie reglementat, în funcție de aportul în bandă al fiecărui furnizor de energie electrică;

- Să se solicite Comisiei Europene adoptarea unei decizii de restricționare a acordării creditelor bancare pentru armatorii care vor să își construiască nave în afara Europei;

- Șantierele navale să aibă dreptul de a accesa fonduri europene pentru retehnologizare.

Iată și câteva dintre comunicările aflate pe agenda reuniunii:

- 30 de ani de existență a International Paint în România și peste 140 de ani în lume (prezentată de Dan Coman);

- Propuneri privind accesarea fondurilor europene și norvegiene (Ionel Chirică);

- Oportunități de colaborare din sectorul de construcții, reparații și transport naval (Olena Zhukova, director Clusterul Maritim din Ucraina);

- Proiectul 4BIZ Boosting Black Sea dedicat sectoarelor de transport maritim, acvacultură, pescuit, turism costier și maritim (Eden Mamut, Rețeaua Universităților de la Marea Neagră);

- Criza forței de muncă (Romulus Badea);

- Prezentarea situației construcțiilor navale la nivel mondial (Gelu Stan). 



Comentează știrea

NAVALIST LA GREU
13 august
EXPLICATIE...

In general toata Europa , se confrunta cu mari dificultăți in privința construcțiilor navale , si se estimează ca in 10 ani , acest domeniu in Europa va dispare . Asta in timp ce șantierele navale din Asia (China , Coreea de Sud...) exista o SUPRAPRODUCTIE , in privința construcțiilor de nave noi. DEOARECE ACELE SANTIERE NAVALE SUNT SUSTINUTE DE CATRE STAT ! Pe când boii de funcționari de la Bruxelles , interzic acest lucru , ba mai mult pun fel de fel de taxe , sufocând orice industrie... Dar sa nu uitam si prostiile pe care le facem noi , aici : Nesimțiții de la DAMEN , comparau (când se putea) tabla navala din Ucraina si nu de la Galați , iar nave care se puteau fabrica in Romania , olandezii le fac in China , deoarece este mai rentabil pentru EI. Sa nu uitam totodată si habarnismul unor manageri de șantiere navale romanești cum sunt cei de la CONSTANTA , care nu sunt capabili sa atragă proiecte de nave noi , preferând sa se limiteze doar la reparații. de fostul Institut de proiectări navale din Galați (ICEPRONAV) , ce sa mai spunem....a ajuns ca vai de capul lui ! Mai mult da afara oameni decât angajează !! Iar cu nulitatea asta de ministru al economiei (inginer navalist )...nu sperați prea mult. El nu este in stare sa gestioneze corespunzător șantierele navale care încă mai sunt deținute de minister (fostul șantier naval militar de la Mangalia , sau șantierul naval Damen unde olandezii care sunt minoritari se pisă cu bolta peste Consiliul de Administrație romanesc si fac ce vor ei acolo !). Așa ca lăsați orice speranța de revenire !!

Numele meu..
13 august
Gelu Stan....

Bai , dar Gelu Stan , pensionar , si care demult lucrează la Apa Canal in Galați...ce mai caută acolo ?? Ce treaba mai are cu construcțiile navale ?!?...

Mircea Sperdea presedinte Anconav
14 august
Gelu Stan

Gelu Stan este membru fondator in Anconav din 1995.A iesit la pensie in 2016 din santierul naval Damen,desi a plecat din santier la sfarsitul anului 2008.In prezent este director general la Compania de apa Apa Canal SA Galati.Din 2009 este director executiv al asociatiei si a fost reales de membrii asociatiei pentru inca un mandat de 4 ani in 2022 pana in 2026. El reprezinta Anconav la SEA EUROPE(asociatia europeana a constructiilor de nave din Europa cu sediul la Brussels.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4262 secunde