Contribuabilii pot solicita îndreptarea erorilor din actele fiscale

356
OG nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală stabilește că organul fiscal poate îndrepta erorile materiale din cuprinsul actului administrativ fiscal din oficiu sau la cererea contribuabilului.
Erorile materiale sunt de tipul greșelilor de redactare, omisiuni sau mențiuni greșite din actele administrativ fiscale, cu excepția acelora care atrag nulitatea actului administrativ fiscal, potrivit legii, sau care privesc fondul actului administrativ fiscal.
Îndreptarea acestor erori materiale se face prin emiterea unui act de îndreptare a erorii materiale.
În cazul în care, după comunicarea actului administrativ fiscal, organul fiscal constată, din oficiu, că există erori materiale în cuprinsul documentului, va comunica contribuabilului actul de îndreptare a erorii materiale. Însă, în situația în care îndreptarea erorii materiale este solicitată de contribuabil, organul fiscal analizează cererea, iar dacă aceasta este întemeiată, emite contribuabilului actul de îndreptare a erorii materiale. Dacă se constată că cererea nu este întemeiată, organul fiscal respinge cererea printr-o decizie ce se comunica contribuabilului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2913 secunde