Crește numărul marinarilor răpiți de pirați în Golful Guineea. Printre ei sunt și români

253
Crește numărul marinarilor răpiți de pirați în Golful Guineea. Printre ei sunt și români - pirati-1606851077.jpg

Articole de la același autor

Nava de produse petroliere grecească „Agisilaos” a fost atacată și abordată de pirați în seara zilei de 29 noiembrie 2020, în Golful Guineea, într-o zonă situată la sud de Lome, Togo. Vasul plecase din Pointe-Noire, Republica Congo, și urma să ajungă în Lome. Pirații au răpit patru membri ai echipajului, marinari filipinezi, români și ruși, după care au abandonat nava. Petrolierul a ajuns în rada portului Lome și a ancorat în jurul orei 3:30, pe 30 noiembrie. Restul echipajului este în siguranță.

x x x

Pe data de 30 noiembrie 2020, în jurul orei 3:00, în timp ce se afla în rada portului Conakry din Guineea, cargoul de mărfuri generale turcesc „Tango Rey” a fost abordat de pirați înarmați. Până la această oră nu există detalii privind atacul, dar se știe că, la aproximativ patru ore după atac, nava a părăsit zona de ancoraj și a acostat în port.

x x x

Numărul navigatorilor răpiți de pirați în Golful Guineea a crescut cu peste 50% în 2019, iar anul 2020 a debutat cu o escaladare a violenței, jafului armat și răpirilor, a anunțat Camera Internațională de Transport (ICS). Criza din zonă se adâncește - pirații sunt tot mai îndrăzneți și iau tot mai mulți ostatici. Întrucât bandiții sunt tot mai violenți, în timpul atacurilor și al captivității se înregistrează decese în rândul navigatorilor și personalului militar.

În 2019, peste 90% din numărul cazurilor de răpire consemnate pe mările și oceanele lumii au avut loc în Golful Guineea. Marea majoritate a atacurilor au fost îndreptate împotriva transportului maritim din apele teritoriale nigeriene.

De-a lungul anilor, pirații nigerieni și-au schimbat tactica: au trecut de la jefuirea încărcăturii tancurilor petroliere la răpirea echipajelor în scopul încasării răscumpărării. Fenomenul a devenit o adevărată industrie.

Măsurile de securitate sunt destul de firave. Au fost instituite „zone de ancoraj sigure” în câteva porturi, dar forțele navale locale au o capacitate de acțiune redusă. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Duminică, 15 Noiembrie 2020
Stire din Economie : Incidente și accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.4427 secunde