Tratamentul echitabil al navigatorilor și pandemia COVID-19, în dezbaterea Comitetului juridic al IMO

206
Tratamentul echitabil al navigatorilor și pandemia COVID-19, în dezbaterea Comitetului juridic al IMO - tratamentulechitabilalnavigatori-1606849636.jpg
Comitetul juridic al Organizației Maritime Internaționale s-a întrunit în cea de-a 107-a sesiune, în format virtual (în zilele de 27 și 30 noiembrie și pe 1 decembrie). Pe ordinea de zi sunt subiecte privind activitatea Comitetului juridic, pandemia COVID-19 și teme privind tratamentul echitabil al navigatorilor și abandonarea lor.

În deschiderea sesiunii, Kitack Lim - secretarul general al IMO, a subliniat necesitatea de a acorda prioritate bunăstării celor peste 1,6 milioane de navigatori care lucrează la bordul navelor maritime, în fiecare zi, pentru a livra mărfuri în întreaga lume.

„Așa cum am subliniat în repetate rânduri, navigatorii sunt eroii tăcuți și victimele colaterale ale pandemiei COVID-19, deoarece restricțiile de călătorie au lăsat sute de mii de persoane blocate pe nave sau în imposibilitatea de a ajunge la nave. IMO, împreună cu alte organizații ale sistemului Națiunilor Unite, a întreprins nenumărate acțiuni pentru a aborda problemele grave care au apărut în timpul acestei crize a schimburilor de echipaje și vom continua să căutăm soluții pentru a pune capăt crizei”, a afirmat secretarul general al IMO.

Comitetul va analiza o propunere privind tratamentul echitabil al navigatorilor reținuți pentru suspiciunea de a comite infracțiuni maritime și dreptul navigatorilor la un proces echitabil.

O a doua propunere se referă la necesitatea elaborării unui set de orientări pentru autoritățile statului portului cu privire la modul de soluționare a cazurilor de abandon al navigatorilor. Astfel de orientări ar putea oferi o bază solidă pentru introducerea unei proceduri unificate de urmat, pentru a accelera procesul de repatriere a navigatorilor și pentru a îmbunătăți operațiunile portuare.

Un alt subiect important se referă la practicile ilegale asociate cu înregistrarea ilegală și registrele frauduloase ale navelor.

Comitetul va discuta ce trebuie făcut pentru a facilita intrarea în vigoare și pentru interpretarea armonizată a Convenției HNS din 2010. Este vorba de un tratat privind răspunderea și compensarea pentru accidentele ce implică substanțe periculoase și nocive.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3714 secunde