Exportul de cereale se mută pe Dunăre și Canal

959
Exportul de cereale se mută pe Dunăre și Canal - transportapa-1313772975.jpg

Articole de la același autor

După 20 de ani de suferință, agricultura românească dă semne vizibile de revigorare. Locul agricul-turii de subzistență este luat tot mai mult de agricultura pentru piață. Pon-derea produsele agricole românești este în creștere continuă în consu-mul orășenilor, care se cam sătura-seră să mănânce, din primăvară până în iarnă, doar importuri.

Produsele agro-alimentare româ-nești sunt prezente tot mai mult și la export, cerealele deținând cea mai mare pondere.

Cantitățile de grâu exportate au evoluat astfel: 2007 - 0,206 milioane tone; 2008 - 1,988 milioane tone; 2009 - 2,340 milioane tone; 2010 - 2,364 milioane tone.

La porumb, dinamica a fost urmă-toarea: 2007 - 0,312 milioane tone; 2008 - 0,695 milioane tone; 2009 - 1,698 milioane tone; 2010 - 1,666 milioane tone.

Exportul orzului a avut următoarea creștere: 2007 - 0,139 milioane tone; 2008 - 0,645 milioane tone; 2009 - 0,543 milioane tone; 2010 - 0,733 milioane tone.

Livrările de cereale pe piețele externe, din recolta anului 2011, le vor depăși pe cele din 2010. Ministrul agriculturii, Valeriu Tabără, consi-deră că România își consolidează calitatea de exportator de grâu. De altfel, spune el, prin aplicarea măsurilor 121 și 123 (de accesare a fondurilor europene) se stimu-lează construcția de silozuri cu o capacitate totală de 4 milioane de tone. Tabără a precizat că, la Dunăre, sunt în construcție aproxi-mativ 16 - 18 silozuri de capacitate mare.

Din aceste date se pot trage câteva concluzii privind evoluția viitoare a transportului fluvial. Apariția unei salbe de silozuri de-a lungul Dunării va face ca transportul de cereale spre portul Constanța să se mute de pe uscat (șosele și calea ferată) pe apă. Această schim-bare va fi stimulată de construcția infrastructurii de depozitare și operare, cât și de costul mai redus al transportului pe apă.

Începând din această toamnă, dar mai ales din 2012, vom asista la o creștere a traficului de cereale românești pe Dunăre și Canalul Dunăre - Marea Neagră, spre portul Constanța. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4046 secunde