Grâul, orzul și rapița au relansat traficul portuar

320

Articole de la același autor

În plină lună a lui cuptor, traficul de mărfuri în porturile românești de la Marea Neagră are un puls vioi. Ieri, în danele de operare erau acostate 45 de nave maritime și 278 nave fluviale. De pe ele urma să se încarce sau să se descarce un volum total de 679.414 tone de mărfuri.
Radiografia zilei arată că ponderea principală în traficul general o deține, cum e firesc, cel maritim: 67,65% (459.636 tone). În cadrul acestuia din urmă, importurile reprezintă 53,9% (247.938 tone).
Ce mai importă România? În general materii prime: cărbune cocsificabil (98.881 tone), țiței (78.470 tone), alumină (26.255 tone) etc. La acestea se adaugă mărfurile generale containerizate (12.472 tone), laminate (9.250 tone), echipamente (2.449 tone) și altele.
Exporturile reprezintă 46,1% (211.698 tone) din totalul mărfurilor aflate la operare în sectorul maritim. Grânele constituie mai bine de jumătate din cantitățile de mărfuri livrate pe piețele externe. Ieri se încărcau, pe navele maritime, 115.476 tone de cereale, din care: 88.526 tone de grâu, 13.950 tone de orz și 13.000 tone de rapiță. Exporturile mai cuprind cantități semnificative de cherestea și bușteni (15.253 tone), fier vechi (20.314 tone), uree (15.000 tone), sodă (15.750 tone), laminate (13.500 tone), mărfuri containerizate (13.019 tone) și altele.
Traficul fluvial al zilei înregistrează un nivel ridicat: 32,35% din total (219.778 tone). Și în acest caz, fluxurile de mărfuri sunt dominate autoritar de cereale (exportate de România, de Ungaria și Serbia). Grânele dețin o pondere de 78% (171.591 tone, din care: 98.876 tone de grâu, 37.159 tone de rapiță, 29.588 tone de orz, 6.404 tone de porumb și 4.562 tone de floarea soarelui). Traficul fluvial al zilei mai cuprinde: 12. 477 tone de materiale de construcție (nisip, caolină, griblură, balastru), 10.218 tone de produse metalurgice (laminate, role de tablă și țevi), 8.393 tone de minereu de fier, 4.063 tone de fier vechi și altele.
Radiografia traficului portuar demonstrează că agricultura este cea care a revigorat transporturile maritime și fluviale românești. Ea a asigurat un volum mai mare de lucru operatorilor, firmelor de shipping și agenturare, societăților de pilotaj și remorcaj. De altfel, mulți operatori portuari au pariat pe creșterea producției agricole și au investit în silozuri de grâne, contribuind la consolidarea statutului de port cerealier al Constanței.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8508 secunde