"Histria Crown" își începe aventura cu "Vânt bun din pupa!"

4247
10
"Bine ați venit la ceremonia de botez a navei Histria Crown!" - se aude în difuzoare. "Pruncul", un colos de oțel de 179,96 m lungime, cu capacitatea de 41.000 tdw, acostat la cheul de armare, este în centrul atenției generale. La evenimentul organizat de Șantierul Naval Constanța sunt prezenți numeroși invitați. Alături de gazdele Gheorghe Bosînceanu - președintele adunării generale a acționarilor din SNC, Radu Rusen - directorul general al șantierului naval și de zecile de muncitori, maiștri și ingineri navaliști, se află Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, Vicențiu Vernescu - reprezentantul armatorului "Winton Marine Holding", nașa navei Amani Vernescu, Albrecht Grell și Jorg Jahn, din partea companiei de clasificare "Germanischer Lloyd". Participă, de asemenea, reprezentanți ai corpului diplomatic, ai unor instituții locale, ai Autorității Navale Române, administrației portului Constanța, CERONAV, Sindicatului Liber al Navigatorilor, companiei "Histria Shipmanagement", oameni de afaceri și bancheri.Ploaia caldă de primăvară acompaniază discursul lui Radu Rusen, care mulțumește armatorului "Winton Marine Holding". În momente dificile pentru shipping-ul internațional, acesta a comandat construcția a două nave la SNC, prima dintre ele fiind "Histria Crown". Contractul a contribuit la menținerea a 1.400 locuri de muncă. Apoi, adresându-se colegilor, Radu Rusen a anunțat că la portofoliul de comenzi din acest an se adaugă primele două nave din seria de tancuri petroliere de 50.000 tdw, o generație nouă de nave care va aduce inovații tehnice, în special în zona eficienței energetice. "Sunt mândru să sărbătoresc alături de dumneavoastră, în calitate de reprezentant al armatorului, botezul navei Histria Crown. Este construită după un proiect sută la sută românesc. Este prima navă pe care compania noastră o contractează în SNC și doresc să le mulțumesc constructorilor" - a declarat, la rândul său, Vicențiu Vernescu.Ceremonialul de sfințire a navei este, ca de fiecare dată, impresionant, fastuos. Înalt Prea Sfinția Sa Teodosie și corul de "îngeri" ce-l însoțește pun mult suflet în cuvânt și cântec. Cu buchetul de busuioc, arhiepiscopul Tomisului face semnul crucii ocrotitoare spre colosul de oțel. Pe bordaj, roua agheasmei se amestecă cu lacrimile de bucurie ale Cerului. E semn de pace, de bogăție și noroc pentru navă, echipaj și armatorul ei.Festivitatea a ajuns la momentul culminant. Pe piedestalul instalat pe cheu, a urcat nașa navei, Amani Vernescu. Este însoțită de directorul general Radu Rusen. Emoționată, tânăra femeie săvârșește ritualul, rostind cuvintele de botez. Eliberată, sticla de șampanie se avântă spre bordajul navei. Valul de spumă spală oțelul, iar sirenele navelor din portul Constanța salută evenimentul. Apoi, înaltul prelat i-a dăruit comandantului navei, Amza Perodin, o icoană sfințită. Va ocroti nava și echipajul ei în călătoriile de pe mările și oceanele lumii."Este cea mai bună navă din serie" - declară comandantul pentru cotidianul "Cuget Liber". Este îndreptățit să facă o astfel de comparație. A mai preluat din șantierul naval alte două tancuri chimice surori, "Histria Agata", în ianuarie 2007, și "Histria Tiger", în iulie 2008. În curând, va pleca la drum cu "Histria Crown" și cu echipajul de 20 de oameni între care și un cadet."Histria Crown" are lungimea de 179,96 m și lățimea de 32,20 m. Este tanc chimic de 41.000 tdw, de tipul IMO 3 tanker. Poate transporta 40.000 tone de produse petroliere sau substanțe chimice, la un pescaj de 10,5 m. Motorul principal MAN B&W asigură o viteză de 15 noduri. Invitații urcă la bordul navei. Admiră instalațiile, sala motoarelor, cabinele și puntea de comandă. Se conving că "Histria Crown" este o bijuterie plutitoare. Botezul s-a încheiat aproape de cer, la etajul VII al sediului central al SNC, în salonul devenit celebru pentru eleganța lui. Gazdele și invitații au sărbătorit și s-au bucurat împreună - după tradiție - în fața bucatelor alese și a paharelor pline.Peste două săptămâni este Paștele. Apropiata Înviere a Domului reaprinde încrederea și speranța în sufletul constructorilor de nave, armatorilor și navigatorilor.

Comentează știrea

cicu
31 martie 2012
bravo inginerilor din snc

bravo inginerilor din snc.

...
31 martie 2012
...

Băi, frate, dar ce-i cu fețele alea? Parcă sunt veniți la lansarea Titanicului...

dan
31 martie 2012
pt. 2

pai daca l-a botezat Teodindosianul la ce sa te astepti?

Margareta
31 martie 2012
O nouă realizare a Epocii Chele!

Bravo! Bosînceanu și poporul, patria și tricolorul! Eu nu înțeleg de ce se mai chinuie Bosînceanu să construiască nave, când i-a dat atâtea gratis nași-su Băsecsu...

vivi
31 martie 2012
comandant

ha ha ha ......cica i-au dat comandantului o icoana..........amza perudin hehhehehehe e tatar e finul lui base ....ba ba ba aba hahahahahahah

gigi
31 martie 2012
NAVA DA,TAPUL BA!

In primul rand felicitari celor de la Santierul Naval din Constanta,constructorilor de nave pentru o asa mandrete de navaIN AL DOILEA RAND INSA,am vazut pozele de mai sus si nu ma pot abtine sa nu-mi descarc mania pe acest arhiepiscop al Tomisului care de la o zi la alta da dovada de aroganta , numai om al lui Dumnezeu nu e!Pai unde ati mai vazut pana acum o asa trena pe care i-o tin unul,chiar doi preoti din alai(vedeti pozele de mai sus)?!!!!! Un tap arogant si fara nici un fel de inclinatie pentru cele sfinte!S-a imbracat pompos sa arate cat de tare si de bogat este el si ce slugi are in jurul sau!Rusinos,preotii ar trebui sa umble in haine simple,sa fie cucernici,sa dea dovada de omenie!Bani pentru ditamai trena si ditamai tiara are,dar sa faca un loc mai bun pentru aprins o lumanare la Catedrala din Constanta,(acolo unde intr-un coltisor amarat se inghesuie toata lumea),nu are,nu-i asa?Halal arhiepiscop,sa ma ierte Dumnezeu ca suntem si in Postul Sfintelor Pasti!

jaga
1 aprilie 2012
raspuns

la snc sunt oameni cere muncesc si pun suflet in cea ce fac . vad ca tu ai o problema cu asta . daca cineva mai construieste ceva se gaseste o mimoza ca tine cere sa fie contra . veziti de tigaia ta ca nu sti ce spui .

Răspuns la: O nouă realizare a Epocii Chele!
Adăugat de : Margareta, 31 martie 2012
Bravo! Bosînceanu și poporul, patria și tricolorul! Eu nu înțeleg de ce se mai chinuie Bosînceanu să construiască nave, când i-a dat atâtea...
Luka
2 aprilie 2012
corect

Arhiepiscopul si gasca lui de lingai prezenti la eveniment (vreo 15 la numar) au fost absolut jenanti. Nu exista o explicatie logica la costumatia IPS-ului: trena lunga si coroana sclipitoare... Singurele explicatii ar fi: dorinta ascunsa a dansului de a fi o printesa, ipocrizia, falsitatea, neghiobismul...

Răspuns la: NAVA DA,TAPUL BA!
Adăugat de : gigi, 31 martie 2012
In primul rand felicitari celor de la Santierul Naval din Constanta,constructorilor de nave pentru o asa mandrete de navaIN AL DOILEA RAND INSA,am...
Viorel - Guangzhou
15 aprilie 2012
Histria Crown

Felicitari tuturor ! Vant bun din pupa Histria Crown !

honda cbr f2 fairings
2 iunie 2014
honda cbr f2 fairings

The beaky front fairing gives the Ninja 1000 a crouched and restless feline profile that's ready to leap with all ferocity. The slats at the edges, the angular fuel tank, body panels draped in a mix of black and green. honda cbr f2 fairings http://hondacbrf2fairings.tripod.com

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.334 secunde