Importul de lucrători ieftini în șantierele navale sud-coreene stârnește protestul sindicatelor
230
Articole de la același autor
De vreo 30 de ani, industria navală mondială se confruntă cu fenomenul extins al migrației internaționale a lucrătorilor calificați. Spre exemplu, șantierele navale din România au pierdut zeci de mii de lăcătuși, sudori, tubulatori, mecanici, strungari, electricieni, maiștri, tehnicieni și ingineri, care au plecat să muncească în industria navală din Europa de Vest, din SUA și Canada, pentru salarii mai mari decât în propria țară.
Pe de altă parte, în ultimul deceniu, din cauza crizei acute de lucrători, industria navală românească a devenit dependentă de importul de forță de muncă străină. La 31 ianuarie 2020, în șantierele navale din România erau angajați 1.071 de vietnamezi, reprezentând 9,45% din totalul forței de muncă.
De cealaltă partea a planetei, șantierele navale din Coreea de Sud au început să se confrunte și ele cu fenomenul migrației. Iar consecințele acestuia asupra salariilor și locurilor de muncă au tensionat relațiile dintre partenerii sociali. Sindicatele acuză autoritățile și patronatele din industrie că, sub pretextul crizei de lucrători calificați, au încurajat importul de sudori, vopsitori industriali și ingineri străini, care se mulțumesc să muncească pe salarii mai mici. Ele solicită companiilor navale să majoreze salariile, pentru a stabiliza și a atrage mai mulți muncitori calificați sud-coreeni de pe piață.
Ca răspuns la cererea de majorare a salariilor, patronatele susțin că este încă dificil pentru majoritatea șantierelor navale sud-coreene să plătească salarii mai mari angajaților lor, în condițiile în care abia au început să-și revină după îndelungata criză economică.
Pe de altă parte, în ultimul deceniu, din cauza crizei acute de lucrători, industria navală românească a devenit dependentă de importul de forță de muncă străină. La 31 ianuarie 2020, în șantierele navale din România erau angajați 1.071 de vietnamezi, reprezentând 9,45% din totalul forței de muncă.
De cealaltă partea a planetei, șantierele navale din Coreea de Sud au început să se confrunte și ele cu fenomenul migrației. Iar consecințele acestuia asupra salariilor și locurilor de muncă au tensionat relațiile dintre partenerii sociali. Sindicatele acuză autoritățile și patronatele din industrie că, sub pretextul crizei de lucrători calificați, au încurajat importul de sudori, vopsitori industriali și ingineri străini, care se mulțumesc să muncească pe salarii mai mici. Ele solicită companiilor navale să majoreze salariile, pentru a stabiliza și a atrage mai mulți muncitori calificați sud-coreeni de pe piață.
Ca răspuns la cererea de majorare a salariilor, patronatele susțin că este încă dificil pentru majoritatea șantierelor navale sud-coreene să plătească salarii mai mari angajaților lor, în condițiile în care abia au început să-și revină după îndelungata criză economică.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 09 Ianuarie 2022
Joi, 07 Octombrie 2021
Marţi, 08 Iunie 2021
Luni, 26 Aprilie 2021
Miercuri, 27 Ianuarie 2021
Duminică, 18 Octombrie 2020
Joi, 17 Septembrie 2020
Luni, 14 Martie 2022
Vineri, 12 Martie 2021
Luni, 17 Februarie 2020