Înregistrarea mărcilor, metodă de finanțare a afacerilor

650
Înregistrarea mărcilor, metodă de finanțare a afacerilor - e129fb3798d317171dc9bd7d2cb43de3.jpg
Firmele românești nu s-au înghesuit niciodată să își înregistreze mărcile la nivel comunitar. De la înființarea Oficiului pentru Armonizare în Piața Internă (OHIM), în 1994, firmele autohtone nu au depus decât 901 cereri de înregistrare a mărcilor și desenelor comerciale. Aproape 650 de cereri au fost trimise în ultimii doi ani. Între 1997 și 2006, OHIM nu a primit decât 248 de cereri.
"În 2008, la nivelul Uniunii Europene au fost înregistrate 87.327 de mărci și desene comunitare. Până să înregistreze la OHIM, firmele pot înregistra mărcile în țările în care le folosesc. Este ceea ce se numește calea națională. Altă metodă, calea internațională, asigură un set de mărci valabile în țările semnatare ale protocolului de la Madrid, pe baza unei mărci înregistrate într-una din țările respective", spune Florin Popa, consilier în cadrul Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).
Odată ce firmele românești vor ataca mai serios piața comunitară, atunci înregistrarea mărcilor va fi o soluție adecvată pentru evitarea problemelor.
"Un produs poate fi protejat mai bine, prin înregistrarea atât ca marcă, cât și ca design. Desenul se referă la aspectul exterior al unui produs, cum ar fi liniile, conturul, culoarea, forma, textura, materialele folosite sau ornamentația", explică Claudiu Feraru, reprezentant al OSIM.
Cererea de înregistrare poate fi trimisă la OHIM prin poștă, fax sau email. Desigur, specialiștii oficiului au o minte deschisă și gândesc outside the box, însă vor respinge pe loc orice solicitare de înregistrare a unei culori, a unui miros, a unei secvențe de litere sau a unor cuvinte simple, a muzicii și sunetelor, a plantelor, animalelor și locurilor sau a desenelor care contravin ordinii publice.
Costul înregistrării variază mult, în funcție de complexitatea mărcii, designului și numărului de clase, dar OHIM garantează protecția timp de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire, tot pe perioade de cinci ani, până la cel mult 25 de ani.
Înregistrarea oferă firmelor mai multe avantaje. În primul rând, designul va fi protejat pe întregul teritoriu al Uniunii Europene, fiind necesară o singură cerere (într-o singură limbă). În al doilea rând, managerii pot obține venituri din transmiterea drepturilor asupra desgin-ului și prin îngrădirea contrafacerilor.
"Pentru beneficiari este mai ușor dacă asociază o anumită imagine cu un producător. Păstrarea aceluiași design, pe mai multe produse, duce la păstrarea reputației. Important este ca managerii să nu piardă timpul. Dacă au o idee, să o înregistreze, pentru că primul solicitant devine titular de drept", mai spune Claudiu Feraru.
v v v
Reprezentanții OSIM au fost prezenți la Constanța, în această săptămână, pentru a se întâlni cu managerii firmelor locale. Seminarul "Protecția mărcilor comunitare și a designului comunitar" a fost organizat cu sprijinul Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.0628 secunde