Lupii de mare eșuează între clauzele contractelor de îmbarcare

3082
18
Lupii de mare eșuează  între clauzele  contractelor de îmbarcare - lupiidemare-1508682855.jpg
Nu trebuie să ne surprindă faptul că un număr mare de navigatori nu au citit cu atenție contractul de îmbarcare pe care l-au semnat și nu i-au înțeles prevederile, ajungând să nu cunoască ce drepturi și obligații au. Nu sunt singurii. Comportamentul acesta este frecvent și în rândul lucrătorilor de la uscat, al clienților instituțiilor bancare și de asigurări, ai furnizorilor de utilități și chiar în rândul agenților economici care încheie contracte comerciale. Dar aceasta nu este o scuză pentru lupii de mare.

Ignorarea obligației de a studia cu atenție și a înțelege contractul semnat poate avea consecințe costisitoare, grave pentru cei ce se fac vinovați de ignoranță ori superficialitate.

Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România și lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că s-au înmulțit cazurile de navigatori care nu își revendică drepturile cuvenite prin contractele de îmbarcare. Culmea, sunt situații în care marinarii ce s-au îmbolnăvit ori au suferit un accident sunt trași de mânecă de angajatorii curioși să afle dacă nu cumva au renunțat la drepturile lor.

"Navigatorii trebuie să știe că, în momentul în care s-au accidentat ori s-au îmbolnăvit, acordarea drepturilor cuvenite nu vine de la sine. Ei trebuie să își cunoască foarte bine drepturile și modalitățile în care acestea pot fi obținute.

În viața de zi cu zi, apar tot felul de situații. Sunt frecvente cazurile în care clauzele din contractele de muncă nu sunt acoperite cu asigurările P & I prevăzute de Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC 2006, fie polițele de asigurare sunt încheiate la valori mult prea mici ori cu asiguratori neserioși, alții decât cei recunoscuți de organismele internaționale.

Sunt situații când deciziile luate la bordul navelor îi împiedică, ulterior, pe navigatori, să-și revendice drepturile. Marinarii trebuie să știe că, atunci când se produce o îmbolnăvire sau un accident, acestea trebuie înregistrate în jurnalul de bord, iar navigatorul trebuie să obțină un document standard de la navă, în care se înregistrează tipul de îmbolnăvire sau accident. Persoana în cauză trebuie să fie atentă la corectitudinea completării acestuia! Dacă a avut loc un accident de muncă trebuie bifată rubrica "accident", nicidecum rubrica "îmbolnăvire".

Navigatorul are dreptul să meargă la un medic indiferent de nava pe care se află și în cel mai apropiat port. El trebuie să știe cum se obține respectarea acestui drept. Dacă este membru al unei organizații sindicale, se adresează acesteia și primește tot sprijinul. În caz contrar, trebuie să se străduiască să determine armatorul și comandantul navei să-i asigure asistența medicală.

E bine să se știe faptul că navigatorii trebuie să primească personal toate actele medicale eliberate de doctori, întrucât situația medicală îi privește pe ei, în primul rând, în calitate de pacienți, iar companiei și asiguratorilor trebuie să le prezinte copii. În documentele medicale trebuie să se scrie clar că este vorba de accident sau îmbolnăvire la bordul navei și să se arate cauza acestora.

În astfel de cazuri, în documentul de repatriere trebuie să se stipuleze că aceasta a avut loc în baza accidentului ori îmbolnăvirii suferite, nicidecum din inițiativa navigatorului", precizează liderul SLN.

Stimați navigatori, după cum constatați, acordarea dreptului de a beneficia de îngrijire medicală și de compensații depinde de respectarea contractului de îmbarcare de ambele părți. Dacă navigatorul nu îndeplinește obligațiile enumerate mai sus, riscă să nu poată beneficia de drepturile sale, chiar dacă angajatorul este binevoitor. În lipsa documentelor obligatorii, corect completate, marinarul nu va primi compensațiile prevăzute în contractul de muncă.

"Sunt cazuri în care navigatorii au suferit accidente la bord și nu s-au dus la doctori. Apoi, s-au debarcat în baza unei cereri de concediu. Odată ajunși acasă nu au făcut un control medical, pentru ca după câteva luni să se îmbolnăvească grav din cauza accidentelor suferite. În lipsa înscrisurilor de la medici și de la navă privind trauma suferită, obținerea compensațiilor cuvenite prin contractul de muncă este imposibilă", afirmă Adrian Mihălcioiu.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a lansat o campanie de informare privind contractele de îmbarcare, clauzele contractuale, drepturile și responsabilitățile contractuale, procedurile de urmat pentru obținerea drepturilor, modul de soluționare a litigiilor contractuale. Navigatorii care vor fi receptivi la sfaturile primite și le vor urma vor fi feriți de necazurile și complicațiile izvorâte din ignoranță.

"Îi sfătuim pe navigatori să citească cu atenție contractele de muncă, să le înțeleagă și să le respecte. Nu doar clauza salarială este importantă, ci și cele privind accidentele și îmbolnăvirile, procedurile de urmat în aceste cazuri", atenționează liderul de sindicat.

Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Sacat
23 octombrie 2017
Mihalcioiu este mituit de agenti

Domnilor Mihalcioiu este inutil nu face nimic el vrea bani de la navigătiți atâta tot.aceasta persoana trebuia schimbată din această funcție. A fost accidentitat un navigator la Histria operat la coloana și domnu Mihalcioiu în loc sa is faca treaba a luat spaga și ia zis ca nu are ce săi facă drept care a primit 10 milione vechi pt operația pe coloana. Trageți voi concluziile.

Ilie
23 octombrie 2017
Contracte

Contractele întocmite de angajatori, furnizori de utilități, instituții bancare, firme de asigurări, etc., sunt în general contracte tipizate, uneori cu texte foarte stufoase și alambicate. Persoanele fizice, parte la aceste contracte, nu înțeleg întotdeauna termenii din aceste contracte și nu pot impune modificarea lor. Dacă vrei să semnezi, bine, dacă nu, nu ești angajat, nu primești utilități, nu depui la bancă, etc. ! Forma unor astfel de contracte, pentru a nu cuprinde clauze abuzive, ar trebui aprobată prin lege, de un organism specializat, gen "protecția consumatorului" !

Alexandru Marin
23 octombrie 2017
calomniatorului Sacat

Măi Sacat, tu ești un calomniator de profesie. Nu este prima oară când insulți și calomniezi oamenii cinstiți din SLN, de sub paravanul anonimatului. Indivizi ca tine, care ar dori ca SLN să fie desființat și marinarii să rămână fără protecție socială sunt o mulțime. Câți agenți de crewing n-ar dori asta. Pentru ei SLN și ITF sunt o piedică în calea jupuirii marinarilor de zece piei. Și pentru că nu pot înfrânge sindicatul, îi calomniează pe conducătorii lui pentru a-i descuraja pe marinari să se înscrie în organizație. Eu n-am fost membru de sindicat mai mulți ani, că am spus că nu am nevoie. Când m-am îmbolnăvit, compania mi-a dat cu flit, agenâia de crewing m-a trimis la plimbare, doar SLN m-a ajutat, deși nu eram mebru, să-mi recuperez asigurarea, fără să îmi ceară niciun ban pentru ajutor. M-am iînvățat minte și am devenit membru de sindicat. Și cred că este de datorai noastă a sindicaliștilor să apărăm organizația de calomniatori ca tine.

UN BINEVOITOR
23 octombrie 2017
ACCIDENT HISTRIA

CU RESPECT MA ADRESEZ DVS SI VA INTREB ...DACA AVETI CUNOSTINTA DESPRE ACEST CAZ ...SI NAVIGATORUL NU A PRIMT DREPTURILE DIN CCM ...DE CA NU SE ADRESEAZA SLN-ULUI PT CA NAVIGATORII DE LA HISTRIA SUNT MEMBRII ? ASTEPT MAI MULTE INFORMATII...!VA ASTEPT !

Răspuns la: Mihalcioiu este mituit de agenti
Adăugat de : Sacat, 23 octombrie 2017
Domnilor Mihalcioiu este inutil nu face nimic el vrea bani de la navigătiți atâta tot.aceasta persoana trebuia schimbată din această...
independent
23 octombrie 2017
fara agentie

Baieti cel mai bine e fara agentie.Direct cu armatorul,aderati direct la ITF Londra ca nu scrie nicaieri ca trebuie sa mergeti la Mihalcioiu si pa.Faceti ceva pe toti spagarii de aici. Pentru ce trebuie sa le facem cru' mare la astia pentru ce ca printeaza un contact si un bilet de avion?Va spun eu ca eu atita fac fiind angajat direct de armator.Nici un stress nimic.Deci cei care aveti posibilitatea si curajul aplicati direct si gata si salarii mai mari si salariu asigurat si nu mai trebuie sa le sugeti chilotii tuturor neavenitilor care au agentii de angajare ca ei nu fac crewing pentru cei care nu stiau,Crewing inseamna altceva.Nu mai vorbesc de fitoasele care sint la birou si care nici macar nu stiu cum arata marea decit sub clar de luna si fac niste figuri de zici ca sint pe putin nepoatele lui Einstein.Eu dupa agentiile noastre nu corespundeam ''conform cerintelor armatorilor'' si am aplicat direct si bineinteles ca am fost acceptat din prima dupa un interviu telefonic.Am colegi romani care sint veniti prin faimoasele agentii si au salarii mai mici decit da de fapt armatorul.Cind intrtai intr-o agentie de''crewing'' nu uitati ca ei traiesc de pe urma voastra nu voi datrita lor.

sindicalist
23 octombrie 2017
accident Histria

Navig la Histria, ofiter. E contract ITF cu toate clauzele de acoperire in caz de boala, accident sau deces. În primul rând nu Histria plătește ci clubul de asigurare. De ce sa se opună Mihalcioiu? E un mare nonsens, adică o minciună. Dl. Mihalcioiu si autorul chiar spune ce trebuie facut, dar probabil ca are si dumnealui dușmanii lui. Cunosc cazuri de accidente, adevarat putine, ca nu prea se intampla, noi ofițerii ne facem treaba, instruim bine la bord, dar nu am auzit ca a rămas cineva fără drepturile din contract, drepturi ITF la top in piata. O minciuma . Nu va luati dupa mincinoși. Nu prea a brodit-o pe asta cu Histria. Ha ha ha.

seaman
23 octombrie 2017
Histria

E o companie cu nave noi si conditii excelente. Are si ea păcatele ei. Paturile sunt in standardul mic. Eu am 1.98 si de asta am plecat de la ei, nu puteam sa ma odihnesc dar in rest... , nota 9.50. Sa fim seriosi. Au asigurări PandI de top.

anonim
23 octombrie 2017
mita

Cred ca Mihalcioiu e mistuit de toată lumea, chiar si de catre extratereștri, asa ca nu ai punctat corect mai S... Ce mai, marinarii il mituiesc, agentiile la fel, companiile nu mai vorbesc, până si ITF ul il mituieste pe asta. Cred ca si serviciile, mosadul, CIA, FBI, MI5...am scăpat ceva? Bine punctat.

satac
23 octombrie 2017
sacat

cacat! Auuu....pardon, sheet

Viorel
23 octombrie 2017
Contracte de munca

Bun articolul si foarte educativ. Felicitări autorului. Avem nevoie de astfel de informatii!

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3358 secunde