Marea Neagră, invadată de ofițeri pregătiți la… apelul de seară
Comentează știrea
Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.
auzi mai cititorule neinteresat esti destept ca noaptea... nu ai inteles nimic... datorita tarilor cu standard redus la competente este din ce in ce mai greu sa gasesti locuri de munca ..... daca ai vedea problema mai in ansamblu cred ca ai reusi sa te dumiresti si tu ....dar de unde sa poti tu asa ceva ca la ce limbaj folosesti nu este greu sa se vada ca-ti atarna greu neuronul ce este slobod prin capul cat damigeana si mintea cat dopul... in rest numai de bine
Problema,nu e chiar asa simpla precum pare.In A.N.R.este un adevarat cimitir al elefantilor de ofiteri maritimi,care,de multi ani,inventeaza tot felul de reguli,pentru a-si apara posturile.Sistemul e supradimensionat si consuma resurse cu nemiluita.Tot timpul,invoca cerinte europene,care mai de care mai nastrusnice,de parca,ar fi buricul europei.In acelasi timp,multi birocrati,au conexiuni cu firme private,pe care le protejeaza.Numirile,se fac prin rotatie,in functie de culoarea politica de la conducerea ministerului.A.N.R.e un mamut intr0o agonie continua.Daca incearca un ministru sa faca ordine,imediat sistemul devine imun.Nu vor sa adopte un model european,(olandez,de exemplu )pentru ca ar insemna pierderea privilegiilor.Legea navigatiei,adoptata pe sub masa,nu a facut decat sa "aranjeze cartile"pentru smecheri.Vina o poarta,inclusiv Basescu,pentru mentalitatea invechita,de care nu se poate lecui,nici el. Actual,formalitatile cu navele,sunt chiar mai complicate,decat inainte de revolutie.. Daca,ar fi sa aducem un specialist,in organizarea unei autoritati navale,ar fi exact ca la Tarom.Fuge vazand cu ochii. Acest Nod Gordian,numit Autoritatea Navala Romana,care centreaza,paseaza,marcheaza dar si apara in acelasi timp,are nevoie de o sabie pe masura.Am scapa astfel,de cei "15000 de specialisti"care franeaza procesul de modernizare,ca mentalitate si cheltuiala inutila cu tehnologie de ultima generatie cu sistem un birocratic anacronic. Navigatorii adevarati,de multe ori,sunt scarbiti de "navigatorii de uscat"care,inventeaza fel de fel de reguli si cursuri inutile.Cand vii la mal,in Romania,singura bucurie este ca mergi acasa.In rest,e o sila de autoritatile portuare,de-ti vine sa versi.Mai bine eviti.
am colegi la vapor ingineri si puntisti numai cu liceul terminat si cu licenta de sef sau comandant , din serbia , bulgaria , macedonia si croatia , nu au nevoie de facultate ca sa fie ofiteri
mai....ce sa zik....voi suntetzi..pregatiti..nevoie mare...mai ales ca..nu mai navigati de o carutza de ani....habar n-aveti sa atingeti...un navtex sau un inm c,b si...ce sa zik...marea problema....ofiterii la apel de seara////112 ..salvarea
Sa speram ca de la 1 ianuarie 2016 (parca asta era data) se vor mai rezolva din lucruri. Spre exemplu olandezii vor trebui sa dea si ei examene cand trec de la ofiter de cart la managerial... nu ca acum cand avansarea este in functie de cat timp pe mare au. Si altele vor fi normalizate, nu le mai stiu exact pe toate. Plus ca filipinezii nu vor mai putea naviga pe nave cu paviolion european daca scoala care i-a scos nu este acreditata STCW... etc.