Apelul companiilor de crewing:

Marinari, păziți-vă locul de muncă!

3368
8
Marinari, păziți-vă locul de muncă! - marinariconstanta-1358499016.jpg

Articole de la același autor

După patru ani de criză economică, apele shipping-ului internațional au rămas învolburate. Flota mondială este în grea suferință. Capacitatea excedentară de transport, de 10 - 15%, în raport cu nevoile comerțului, reprezintă un balast pentru ea. Competiția dintre armatori s-a înăsprit, ceea ce a făcut ca navlurile (tarifele de transport) să fie foarte scăzute.


Piața crewing-ului (a forței de muncă marinărești) este cel mai bun barometru al evoluției economice. Ea simte orice schimbare a cotațiilor mărfurilor, navlurilor și bunker-ului (carburanții pentru nave). Dintotdeauna, primul lucru pe care l-au făcut armatorii când economia n-a mai mers a fost să reducă cheltuielile cu echipajele. Pentru miile de navigatori români care muncesc în diferite flote străine, 2013 are semne de loc încurajatoare. Armatorii francezi, pentru care agenția de crewing "Arpinav" furnizează echipaje, au anunțat că, cel puțin în primele șase luni ale anului, nu au de gând să mărească salariile, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", profesorul univ. dr. inginer Haralambie Beizadea, directorul companiei. 


Dinspre shipping-ul italian vin informații și mai proaste: statul și-a luat mâna de pe companiile de navigație; a tăiat din subvențiile acordate pentru navluri și pentru asigurările de sănătate. Mai grav este alt fenomen. Din cauza crizei economice, locurile de muncă de pe mare au devenit, din nou, atractive pentru cei de pe uscat, care abandonaseră navigația, relatează Beizadea. În multe state europene, navele înregistrate sub pavilion național sunt obligate să angajeze, cu prioritate, marinari din țările respective. În aceste condiții, locurile de muncă ale românilor sunt în pericol.


Pe de altă parte, armatorii europeni nu sunt chiar atât de… patrioți, încât să-și sacrifice interesele comerciale, angajând conaționali mai scumpi decât românii. Unii dintre ei le-au impus condiții de netrecut la angajare celor reveniți de la uscat. "În aceste condiții, crewing-ul românesc nu poate face progrese pe termen lung, pentru anumite funcții. Dacă cererea de ofițeri superiori se menține ridicată, angajarea junior - ofițerilor este condiționată de experiența pe mare. S-a creat o ruptură pe piață între cele două categorii de funcții, fiindu-ne tot mai greu să asigurăm continuitatea. În cazul cererii de cadeți și nebrevetați români, situația este de-a dreptul dramatică" - afirmă Beizadea.


Pe piața asiatică, atmosfera este la fel de sumbră, susține Florin Urziceanu, directorul agenției "AB Crewing", care deține și funcția de președinte al Asociației Agențiilor de Crewing din România. Compania pe care o conduce e furnizor de echipaje românești pentru armatorii japonezi. "Constatăm o tendință de creștere a prăpastiei dintre cererea de români pentru funcțiile de ofițeri seniori și cea de junior - ofițeri - spune Urziceanu. În funcțiile inferioare sunt preferați din ce în ce mai mult ofițerii mai ieftini: filipinezi, indieni și ucraineni. Asistăm la o adevărată luptă între diferitele nații pentru aceste locuri de muncă. Necazul e că în staff-ul companiilor de navigație sunt prea puțini români, care ar putea înclina balanța recrutării spre echipajele de la noi. Pe de altă parte, deficitul de ofițeri superiori se menține ridicat, astfel că românii sunt, în continuare, solicitați." 


Pentru cadeții și nebrevetații din țara noastră, situația rămâne, pe mai departe, fără speranță și în flotele asiatice. În condiții economice atât de vitrege, în mai toate flotele lumii a crescut insecuritatea locurilor de muncă. Reprezentanții crewing-ului le atrag atenția navigatorilor români să fie conștienți că sunt într-o concurența dură pe piață și că locurile lor de muncă sunt vânate de asiatici, ex-sovietici, dar și de navigatorii din statele Uniunii Europene. O asemenea competiție poate fi câștigată doar prin profesionalism și responsabilitate la navă. 


Comentează știrea

x
18 ianuarie 2013
xx

si eu care vroiam sa ma fac marinar...

aoleu
26 ianuarie 2013
mal du mer

Pai si domnii directori de Crewing cam ce-ar dori? SA marim spaga la dansii ca sa plecam ?? Sau s-a cam terminat cu vremea spagilor...de ceva ani si isi doresc sa revina, sa mai faca si ei un etaj la vila sau o vacantza la Paris..?? NENOROCITZILOOR !! Mai lipsea ala de la Barklav....alt spagar , defapt sunt f multi insa astia-s mai mari asa mai de renume.

gigcontra
28 ianuarie 2013
Barklav

"aoleu" Cred ca vb ca sa te afli in treaba si din barfe pe care le-ai auzit pe la colturi, cel putin despre Barklav. Plec in voiaje prin Barklav de cel putin 10 ani si toti colegii mei tot prin Barklav pleaca dar nu am auzit niciodata de cineva de la Barklav care sa dea spaga sau cineva sa ceara spaga ca sa pleci. La Barklav pleci numai in urma unui interviu, dupa care ti se plateste avionul , cazare hotel daca este nevoie de catre compania la care pleci, Barkalav deconteaza taxele pentru vize si analizele medicale , transportul Constanta Otopeni cu sofer. Asa ca numai fa reclama proasta sau poate esti unul din aceia care nu si-a facut treaba si a fost trimsi acasa si acum te oftici.

.
29 ianuarie 2013
Sa fim seriosi totusi!

Asta e o naivitate mare sa scii articole despre marinari desi nu ai calcat in viata ta pe o "tabla plutitoare". Ca sa intelegeti mai bine fenomenul vreau doar sa intelegeti ca e acelasi lucru care se intampla mai nou peste tot in orice companie.Angajatori si au dat seama ca nu se mai poate cu oameni care nu sunt pregatiti asa ca se face o selectie nu mai speriati oamenii mai ales ca sunt cadeti destui pe care Academia si UMC ul ii produce. Tot ce trebuie sa inteleaga toti care vor sa faca aceasta meserie este faptul ca armatorii nu angajeaza oameni nepregatiti asa ca nu va asteptati sa treceti prin facultate ca gasca prin apa si apoi sa se bata companiile de crewing pe voi pentru ca nu asa merge treaba!

hahahaah
10 februarie 2013
ma lasi!

sa mori tu ca asa e cu barklav?! te scot la o cafea sa imi spui si mie cum sa ma imbarc la ei fara spaga doar cu interviul si cv-ul?! matale esti secretara sau ce pe acolo...ai vazut articolul din greseala si te-ai gandit sa trantesti un comment? hahhahaha

Răspuns la: Barklav
Adăugat de : gigcontra, 28 ianuarie 2013
"aoleu" Cred ca vb ca sa te afli in treaba si din barfe pe care le-ai auzit pe la colturi, cel putin despre Barklav. Plec in voiaje prin Barklav de...
xxx
10 februarie 2013
corect!

pai chiar asa! nu poti sa faci din cioban marinar..brevetat sau nu e nevoie de experienta. iar ptr.cadeti e valabil acelasi lucru. media la absolvire , unde a facut practica etc etc. nu li se cere experienta ca de aia sunt Cadeti dar nici pacalici care au ales umc ul ca nah , e romantic sa te faci marinar!

Răspuns la: Sa fim seriosi totusi!
Adăugat de : ., 29 ianuarie 2013
Asta e o naivitate mare sa scii articole despre marinari desi nu ai calcat in viata ta pe o "tabla plutitoare". Ca sa intelegeti mai bine fenomenul...
Paris
14 ianuarie 2018
Barklav de KKT

Barklav este un cacat de companie. Salarii de rahat si program de 12 ore / zi. De dat spaga nu am auzit.

Răspuns la: Barklav
Adăugat de : gigcontra, 28 ianuarie 2013
"aoleu" Cred ca vb ca sa te afli in treaba si din barfe pe care le-ai auzit pe la colturi, cel putin despre Barklav. Plec in voiaje prin Barklav de...
gianny
14 ianuarie 2018
nebunilor

Esti nebun? Sa te angajezi la Barklav? Nu te chinui ca dupa primul voiaj o sa iti piara cheful de muncit la ei pe un salariu mic, 12 ore/zi . flamand si aproape dezbracat fara echipament ca-i scump.

Răspuns la: ma lasi!
Adăugat de : hahahaah, 10 februarie 2013
sa mori tu ca asa e cu barklav?! te scot la o cafea sa imi spui si mie cum sa ma imbarc la ei fara spaga doar cu interviul si cv-ul?! matale esti...

Articole pe aceeași temă

Marţi, 08 Ianuarie 2013
Stire din Economie : 2012 a fost anul catastrofelor navale
Pagina a fost generata in 0.2937 secunde