Concurs Mediul de afaceri duce lipsa unei strategii coerente a statului

190
Mediul de afaceri duce lipsa unei strategii coerente a statului - 202d2960923dbd9c44dc1b4818cde6b9.jpg

Articole de la același autor

Scăderea cheltuielilor publice prin reduceri de personal trebuie contrabalansată cu măsuri de stimulare și susținere a mediului de afaceri. În caz contrar, se ajunge la blocarea economiei, susține Victor Safta, directorul sucursalei din România a casei de brokeraj X-Trade Brokers.
În timp ce Ungaria, Polonia și alte state din regiune și-au dezvoltat deja strategii solide împotriva crizei, planificarea pe termen mediu și lung pare că a fost uitată de guvernanții români. Șomajul ridicat este prețul care trebuie plătit pentru a scăpa de recesiune, deși este, în același timp, și unul dintre motivele pentru care consumul este redus și creditarea a scăzut.
"Măsurile care contracarează efectele negative ale șomajului sunt cele de susținere a mediului de afaceri și a industriilor cu potențial strategic de dezvoltare, cu cerere pe piața autohtonă și europeană. Evident, aceste măsuri presupun studii, strategie, planificare și, din păcate, nu am auzit aceste noțiuni în abordarea multor instituții românești. Unele economii vestice dau deja semne pozitive, însă România pare nepregătită pentru a profita de situație și a se integra rapid în același curent", spune Victor Safta.
Strategia Națională pentru Dezvoltare Durabilă 2013 – 2020 – 2030 a fost elaborată în 2008, însă nu a luat în calcul recesiunea, deși multe alte state anunțaseră deja intrarea în criză.
"Problema este că strategia nu a fost nici măcar reformulată, ajustată la condițiile actuale. Criza economică mondială schimbă ierarhii, priorități și industrii, iar majoritatea statelor lumii își refac strategiile de dezvoltare în conformitate cu realitatea de la care se pleacă în momentul de față", mai spune directorul X-Trade Brokers.
În acest timp, mai multe state au făcut strategii de ieșire din criză și dezvoltare post-recesiune. Spre exemplu, Ungaria are planul "Criza și creșterea", Polonia și-a refăcut programul "2030 – provocările dezvoltării", iar Japonia a formulat, în decembrie 2009, o strategie pentru următorii zece ani.
"Criza ne-a luat prin surprindere, deși semnalele din alte state și piețe erau clare. Mediul privat a reacționat încet, în prima perioadă, trecând cu greu de la managementul de creștere la cel de supraviețuire. Mulți întreprinzători găsesc oportunități acum, însă nu pot face nimic, pe termen lung, fără o strategie coerentă a statului", consideră Victor Safta.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.706 secunde