Ministrul Radu Berceanu are rendez-vous de criză cu portuarii

711
Ministrul Radu Berceanu are rendez-vous de criză cu portuarii - 46289f543de88e17a84f7014fc172c49.jpg
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, este așteptat ca pâinea caldă în portul Constanța. Toată lumea e necăjită. Criza îi apasă pe toți: patroni, salariați, sindicate, administrație portuară. Nu există societate comercială să nu aibă probleme, să nu vrea o mână de ajutor din partea ministerului și a guvernului.
Agenții economici au făcut tot ceea ce a depins de ei să depășească situația de criză, fără a sacrifica forța de muncă. Până la urmă, din cauza scăderii amenințătoare a traficului de mărfuri, n-au avut încotro și s-au apucat să taie în carne vie. Au amputat salariile și locurile de muncă. Forța de muncă portuară a fost ciopârțită, mutilată de atâtea concedieri, de te miri că mai are cine lucra.
Criza continuă, traficul scade și mai mult, navele se răresc, marfa dispare. Stivele de fier vechi s-au cam topit, iar cantitățile de cereale pentru export și în tranzit sunt pe sfârșite. Va urma o pauză de vreo două luni până la noua recoltă, timp în care portuarii se vor bate de muscă.
Cum vor supraviețui în aceste condiții, cum își vor păstra bruma de lucrători care le-au mai rămas? Lucrurile au ajuns pe muchie de cuțit și este nevoie de sprijinul statului.
"Una dintre măsuri ar fi ca administrația portuară să reducă tarifele și chiriile, așa cum și noi am redus tarifele de operare chiar și cu 50% " – spun agenții economici.
Trebuie clarificată și politica dusă de Mittal Steel față de portul Constanța. Se zvonește că materia primă pentru combinatul siderurgic din Galați este descărcată mai întâi în Bulgaria, iar de acolo este transportată cu nave mai mici, pe mare și Dunăre, până la destinație. Traseul ar fi fost ales tocmai pentru a evita portul Constanța.
Dacă lucrurile stau așa, este extrem de grav. Înseamnă că portul Constanța și operatorii săi degeaba au făcut investițiile de sute de milioane de dolari menite să răspundă nevoilor industriei siderurgice românești. Problema este de interes național și necesită implicarea Ministerului Transporturilor.
Aceste teme și multe altele vor fi discutate la întâlnirea de pe data de 14 iulie 2009, din portul Constanța, la care va fi prezent ministrul Tran-sporturilor, Radu Berceanu. "Vor fi invitați reprezentanții patronatelor, ai companiilor de operare, agenturare, remorcaj, pilotaj, ai administrațiilor portuare și sindicatelor din porturile de la mare și Dunăre" – a declarat, pentru ziarul "Cuget Liber", Ioan Bălan, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2273 secunde