Navigatorii trebuie să înțeleagă că doar uniți sunt o forță!

752
13
Navigatorii trebuie să înțeleagă că doar uniți sunt o forță! - navigatorii1-1446740437.jpg

Articole de la același autor

La începutul acestei săptămâni, la Istanbul, a avut loc reuniunea Comitetului ITF Black Sea. Au participat inspectorii Federației Inter-naționale a Transportatorilor din zona Mării Negre și liderii sindicatelor navi-gatorilor din Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia și Ucraina.

În cadrul reuniunii au fost evaluate rezultatele Black Sea Campaign 2015, campania împotriva navelor sub standard și ale proiectului privind îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață ale navigatorilor din regiune.

"Sindicatele și inspectoratele ITF din țările riverane Mării Negre au demarat acest proiect internațional în urmă cu 18 luni, iar rezultatele obținute până în prezent sunt remarcabile.

Campania noastră comună a reușit să atragă atenția asupra navigației sub standard din această zonă. Forurile naționale și internaționale au fost informate despre condiția mizeră a navigatorilor de la Marea Neagră, despre riscurile și pericolele la care sunt expuse echipajele. A fost realizat și un film, documentarul «Dark Side of Black Sea - Seafaring in substandard vessels» (Partea întunecată a Mării Negre - navigând pe vapoarele sub standard), care a fost difuzat la nivelul ITF și în țările din regiune.

În cadrul proiectului a fost adoptat contractul colectiv de muncă pentru navele cu pavilion de complezență care operează în zona Mării Negre. Grila de salarizare pornește de la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, la care se adaugă 50 de dolari. Con-tractul a primit votul tuturor sindicatelor.

Tot în cadrul proiectului au fost semnate mai multe contracte colective la nave din Ucraina, Rusia și România. De asemenea, a fost demarată acțiunea de boicotare a companiilor de shipping care nu respectă drepturile navigatorilor. Una dintre ele a fost nevoită să își închidă porțile. Alte două sunt supuse presiunilor și fără îndoială vor ceda", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Sindicatele au decis să continue proiectul și Black Sea Campaign. De asemenea, și-au propus să comunice mai mult cu marinarii și să-i facă să înțeleagă că doar uniți reprezintă o forță ce își poate apăra cu succes drepturile.

"După modelul Clubului Armatorilor de la Marea Neagră, care are sediul la Istanbul, vom organiza Clubul Sindicatelor Navigatorilor de la Marea Neagră. Vom institui dialogul între cele două organizații. Am informat participanții la reuniune despre ratificarea Convenției MLC 2006 de către România. Așteptăm ca autoritățile să aplice prevederile ei în cadrul inspecțiilor de Port State Control.

S-a discutat și despre certificatele de navigatori false. S-a stabilit ca un departament al ITF să fie informat despre cazurile ivite. La rândul lui, acesta va contacta organismele internaționale pentru a clarifica fiecare situație în parte. Se cunoaște că documentele false sunt produsul cârdășiei dintre autorită-țile corupte, falșii navigatori și companiile de shipping interesate să plătească salarii cât mai mici. Pentru a combate acest flagel, sindicatele vor merge până acolo încât vor verifica documentele de calificare și, acolo unde au suspiciuni, vor verifica cunoștințele celor în cauză", a dezvăluit Mihălcioiu.

Sindicatul Liber al Navigatorilor și-a propus ca, împreună cu Autoritatea Navală Română să aplice prevederile Convenției MLC 2006. "Condițiile de muncă și de viață de la bordul navelor din zona Mării Negre trebuie să fie aduse la nivelul standardelor internaționale. Dacă se va pune capăt dumping-ului social, vom avea locuri de muncă și pentru navigatorii români" , a explicat liderul SLN. 

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Neamtu
14 noiembrie 2015
Respect

Respect pentru Sindicatul Liber al Navigatorilor.

RML
14 noiembrie 2015
Articol

Bravo Cuget Liber ! Bravo domnule jurnalist !

Romero
14 noiembrie 2015
Interesant

Sa facem o analiza pe..poza. Cine e in capul mesei in stanga? Interesant dar eu cred ca normal un prezidiu sta in capul mesei. Si cine face parte din prezidiu? Probabil persoane de la ITF si , nimic mai clar, dl. Adrian Mihalcioiuuuuu. Este un semn de respect pentru toata adunarea. Este un simtamant de mandrie si onoare si pentru noi, navigatorii din Romania. Respect pentru cei ce isi fac treaba corect !

13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6117 secunde