Pârtie pentru șoseaua de coastă a Constanței | GALERIE FOTO

4602
38

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, aprobate prin HG nr. 53/2011. Scopul actului normativ
este de a înlătura piedicile din calea exproprierilor.

Nu este pentru prima oară când se aduc modificări. De la apariția legii și până în prezent, expropriatorii a avut mult de furcă cu expropriații, care s-au adresat justiției invocând o mulțime de motive. De fiecare dată, statul a reacționat schimbând legislația în favoarea sa.
Actualul proiect atrage atenția prin introducerea unei noi prevederi, care se referă expres la locuitorii din zona litoralului și în care se precizează: "În cazul exproprierii pentru realizarea obiectivelor de ecologizare și de reabilitare a zonei litorale a Mării Negre, termenul în care proprietarii imobilelor au obligația prezentării la sediul expropriatorului în vederea stabilirii unei juste despăgubiri este de 30 de zile lucrătoare de la data notificării prevăzute la alin (3). Notificarea prevăzută la alin (3) va conține și termenul de eliberare a imobilului, termen care nu poate fi mai mic de 30 de zile lucrătoare de la data acesteia."
Evident, respectiva modificare nu este făcută de florile mărului, ci pentru că este vorba de lucrări de utilitate publică, de interesul unor expropriatori și de o anumită urgență.
Despre ce lucrare ar putea fi vorba? Cel mai amplu proiect din zona litoralului românesc, care are nevoie de o lege favorabilă și rapidă pentru exproprieri, este cel al șoselei de coastă a Constanței, al cărui nume oficial este "Riviera Tomis - între stațiunea Mamaia și portul Tomis Constanța".
Conform studiului de fezabilitate, șoseaua de coastă va urmări picio-rul falezei între portul Tomis și Pescă-rie, al cărui taluz va fi stabilizat cu ancore elicoidale.
Șoseaua va avea 5,48 km, cu următoarele caracteristici: rigolă carosabilă de 0,90 m; patru benzi de circulație, cu lățimea totală de 12 m; spațiu verde de 1 m, cu iluminat public; pistă pentru cicliști cu lățimea de 2 m; trotuar cu lățimea de 2 m. În total, întreaga lucrare va avea lățimea de 17,90 metri.
Stâlpii de iluminat vor fi amplasați din 25 în 25 m și dotați cu corpuri de iluminat pentru carosabil și pentru pista de cicliști și trotuar. Vor fi amplasate 524 locuri de parcare la plaja Modern, Pescărie și intersecția cu bdul. Mamaia.
Vor fi realizați:
- 4 km de diguri de apărare împotriva valurilor, cu înălțimea de 5,50m peste nivelul mării;
- 5,48 km de șosea de coastă;
- 1,55 km de străzi de acces;
- 524 locuri de parcare;
- rețeaua de alimentare cu energie electrică JT - LES 0,4 kV - 1.250 m;
- 4 branșamente pentru consumatori:
- rețeaua de iluminat stradal de 10.475 m;
- corpuri de iluminat (inclusiv stâlpi) 75 W.
Valoarea totală a investiției este estimată la 186.332.870 lei (44.072.43 euro, la un curs de 1 euro = 4,2332 lei), la care se adaugă TVA. Din total, 37.757.990 euro reprezintă lucrările de construcții montaj.
Cu comentariul că prezența poluatorilor auto în zona de coastă nu este de dorit, investiția este utilă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, pentru că se valorifică turistic, edilitar, comercial un spațiu imens, care nu este exploatat de comunitate.
Problemele pe care le ridică proiectul sunt însă de altă natură. În primul rând este vorba de finanțare. Bugetul local este insuficient pentru nevoile curente ale orașului; nu poate suporta investiția, cu atât mai mult cu cât, în timpul campaniei pentru alegerile locale din 10 iunie 2012, primarul Radu Mazăre a promis că va construi un nou CET. O creștere a impozitelor și taxelor locale este exclusă, în condițiile în care populația și agenții economici se confruntă cu fiscalitatea excesivă și cu creșterea prețurilor gigacaloriei, carburanților și electricității.
Soluția este atragerea finanțării europene. Proiectul are componente de mediu, de dezvoltare a unor destinații turistice și de creștere a numărului locurilor de muncă, pentru care ar putea obține eligibilitatea. Totul depinde de modul în care va fi prezentat.
În cazul în care va apela la fondurile europene, administrația locală va trebui să renunțe la vechile năravuri, să realizeze investiția în condiții de transparență totală, să încredințeze lucrările prin licitații fără dedicație.
De va obține finanțare europeană, administrația locală va trebui să contribuie și ea cu o sumă. Din taxe și impozite, va trebui să-i despăgubească pe expropriați. Și tare mă tem că e vorba de foarte mulți bani. În ultimii 12 ani, zona de coastă s-a umplut de proprietari privați și de vile. În ce condiții au primit terenurile, doar inițiații din Primăria Constanța cunosc. Pentru unii dintre ei, exproprierea va fi afacerea vieții.
După cum merg lucrurile, sunt convins că lucrările la șoseaua de coastă vor începe în mandatul aces-tei administrați, cu sau fără finanțare europeană, dar cu contribuția constănțenilor care vor plăti fără să fie întrebați. Nu știu dacă va fi și terminată.
Dubiile mele pleacă de la două experiențe nefericite. Cazinoul Constanța a fost concesionat de administrația locală unui investitor privat, care l-a adus la stadiul de ruină. Investiția de la baza străzii Traian, care trebuia, printre altele, să asigure consolidarea malului, a început cu binecuvântarea administrației locale. Ce s-a ales de ea? Lucrările sunt blocate, iar strada și blocurile din vecinătate sunt în pericol.
Tare mă tem, că o lucrare de asemenea importanță și anvergură se va îneca într-un imens scandal, fără a fi dusă la bun sfârșit. Experimentul de pe strada Traian, îmi dă dreptul să fiu îngrijorat mai ales pentru siguranța costieră. Pe de altă parte, am motive să cred că investiția va costa nu doar 40 de milioane de euro cum s-a estimat, ci dublu. O demonstrează mii de cazuri de investiții făcute din bani publici.



Comentează știrea

38 comentarii. Pagina 4 din 4. Click pe pagina dorită : 1 ...3 4 
Christian Louboutin outlet online
7 septembrie 2014
Christian Louboutin outlet online

Discount Christian Louboutin Mens Boots sold at Christian Louboutin shoes sale online store in New York. Every successful and stylish man won't miss such mens Christian Louboutin boot and want to have one in their wardrobe to keep their fashion taste all the time for this year. Christian Louboutin outlet online http://www.komsshilajit.com/wp-rss.php

jimmy choo heels
7 septembrie 2014
jimmy choo heels

A chic Jimmy Choo Women Flats Sale, Jimmy Choo Flats wandering between girls and ladies and in a variety of different occasions, all can meet your requirement. You can't miss these Jimmy Choo Sale, which can make you more outstand. jimmy choo heels http://re-align.org/wp-pass.php

chaussure Louboutin femme
7 septembrie 2014
chaussure Louboutin femme

Les nouveaux modeles de la Chaussures Christian Louboutin pour femme ont une grande variété de styles pour vous soldes cette année. L'ombre de noir ne sont jamais hors du temps et il est aussi le plus facile a assortir avec les vetements. chaussure Louboutin femme http://www.actu-web.eu/wp-feed.php

uvdmczl
12 septembrie 2014
WnxEIc qwvarpqawptg, [url=http://gwqjiohjimsx.com/]gwqjiohjimsx[/url], [link=http://rpgojaiqbitc.com/]rpgojaiqbitc[/link], http://lcheqpaxlqeo.com/

WnxEIc qwvarpqawptg, [url=http://gwqjiohjimsx.com/]gwqjiohjimsx[/url], [link=http://rpgojaiqbitc.com/]rpgojaiqbitc[/link], http://lcheqpaxlqeo.com/

christian louboutin soldes
30 septembrie 2014
christian louboutin soldes

Comme une marque mondiale de chaussures célebres, designer Chaussures Louboutin Femme Soir avec l'excellente conception qui pourrait facilement rendre les femmes deviennent plus belle et charmante en toute occasion. Les chaussures spéciales embellissement, j'en suis sur, porte un tel Chaussures Louboutin Femme Soir et vous serez la plupart se concentrent chez les personnes ayant égayé brillant. christian louboutin soldes http://sadovod34.ru/wp-pass2.php

chaussure louboutin femme
1 octombrie 2014
chaussure louboutin femme

Ce chaussures plates est fait de sentiment doux et confortable a porteur. Si vous voulez acheter un mode Chaussures Louboutin Femme Plat Mocassins ou a un mode Femme, Ce Louboutin Pas Cher chaussures est le meilleur choix. chaussure louboutin femme http://matoucheperso.fr/wp-pass.php

Jimmy Choo Outlet
2 octombrie 2014
Jimmy Choo Outlet

Buy Jimmy Choo Women Pumps Sale new with favourable price with us! Welcome to reliable new Jimmy Choo Heels outlet shop and choose what you like. We are specialist providers of Jimmy Choo Shoes new, offer Jimmy Choo Pumps in wholesale price! 2014 Jimmy Choo Shoes Sale new enjoy good reputation by many buyers, Shop now and enjoy 80% off on Jimmy Choo Women Pumps Sale new design style! Jimmy Choo Outlet http://www.colvilleplasticsurgery.co.uk/wp-pass.php

jimmy choo shoes sale
7 octombrie 2014
jimmy choo shoes sale

Welcome to Jimmy Choo Outlet to enjoy Jimmy Choo Women Trainers Sale, Jimmy Choo Women Trainers can meet your need if you like outdoor sports, Jimmy Choo Online displays series of the Jimmy Choo shoes, Jimmy Choo Outlet offers fashion Jimmy Choo shoes. sytoosn18 jimmy choo shoes sale http://www.enlodados.com/wp-feed.php

38 comentarii. Pagina 4 din 4. Click pe pagina dorită : 1 ...3 4 

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 17 Martie 2012
Stire din Cetățenești : Tomis Nord, "ghetoul" de barăci!
Pagina a fost generata in 0.8334 secunde