Peste 2,232 milioane de facturi la energie vor fi recalculate

164
Peste 2,232 milioane de facturi la energie vor fi recalculate - fondpeste2232demilioanedefacturi-1642707482.jpg

Articole de la același autor

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au finalizat 94 de acțiuni de control la companiile din sectorul energetic, alte 100 de acțiuni fiind în curs de derulare.



Până pe data de 19 ianuarie 2022, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

În urma verificărilor, unul dintre cei mai importanți furnizori de energie electrică din țară va recalcula 2.232.224 de facturi la care nu se aplicase compensarea și plafonarea prețului de la data de 1 noiembrie 2021.

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără:

- nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021, începând cu 1 noiembrie 2021;

- tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei, nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%;

- informările privind compensarea facturilor de energie electrică și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea;

- nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;

- nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile;

- contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;

- diferențe de preț între două notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consumator;

- împiedicarea sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;

- operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori;

- practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative;

- furnizarea de energie electrică, fără licență;

- nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Verificările vor continua până pe data de 31 martie 2022. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2628 secunde