Concurs Piloții maritimi cer scări sigure pentru accesul la bordul navelor

1410

Articole de la același autor

Asociația Internațională a Piloților Maritimi (IMPA) a realizat, împreună cu Camera Internațională a Shipping-ului (ICS) și Federația Internațională a Shipping-ului (ISF), o nouă broșură destinată companiilor de navigație și marinarilor. Materialul informativ le reamintește celor implicați în transportul maritim faptul că este vital ca scările utilizate la îmbarcarea și debarcarea piloților să fie în bună stare.

Scările morții
Nick Cutmore, secretarul general al IMPA a explicat: "Din nefericire, câțiva piloți și-au pierdut viața în ultimii ani, în urma accidentelor produse în timpul urcării sau coborârii de pe nave, iar mulți alții au fost răniți. De ceea, suntem încântați de sprijinul primit de la ICS, ISF și alte organizații din acest sector în promovarea mesajului către navigatori și managementul companiilor, de a pune la dispoziția piloților scări sigure, în concordanță cu prevederile SOLAS."
La rândul său, Peter Hinchliffe, director în cadrul ICS, a afirmat: "Piloții vin la bordul navelor pentru a asista navigatorii în timpul celei mai critice și periculoase etape din voiajul lor. Este important ca armatorii și echipajele să facă tot ce este posibil pentru a asigura securitatea lor în timpul operațiunii de transfer. Două cauze comune generează accidentele: defectele în structura treptelor și frânghiilor scărilor, pe de o parte, lipsa contactului adecvat dintre scară și bordajul navei în timpul transferului pilotului, pe de de altă parte."

Tragedia lui Zanetti
Adrian Bujini, manager și asociat în cadrul companiei "Agigea Pilot", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber": "Inițiativa IMPA este binevenită. Starea scărilor este o chestiune vitală în munca piloților. De-a lungul timpului, în portul Constanța, viața noastră, a piloților, a fost deseori în pericol, pentru că acestea nu au fost construite și întreținute conform normelor SOLAS. Eu și unii dintre colegii mei am trecut prin experiențe dramatice în trecut."
Bujini a relatat că, prin anii ´90, se pregătea să piloteze un tanc petrolier, care solicitase intrarea în portul Constanța. Vremea era cumplită. Furtuna de forța 8 – 9 se juca cu nava ale cărei tancuri de marfă erau goale. Echipajul nu a mai reușit să așeze vaporul în fața vântului, pentru a-i asigura pilotinei adăpost. Cu toate acestea, pilotul și-a asumat riscul și a început să urce pe scară. N-a apucat să ajungă pe punte. Din cauza furtunii, pilotina a lovit scara, făcând-o să balanseze la 45 de grade. Surprins de mișcarea bruscă, pilotul a scăpat frânghia din mâini și s-a prăbușit de la 5 m pe puntea pilotinei. Accidentarea a fost gravă și spitalizarea a durat 30 de zile. Altă dată, una dintre parâmele scării s-a slăbit și pilotul a căzut în gol, mai mult de un metru.
Mult mai urât a pățit-o un cunoscut pilot șef din portul Constanța. Acesta a stat 9 luni în spital după ce i-a fost zdrobit piciorul între pilotină și navă, în timp ce încerca să urce pe scară.
La un mineralier românesc, scara s-a rupt de sus și pilotul a căzut pe sparge-valul pilotinei. De acolo a ajuns la spital. Dar cel mai grav caz accident de acest fel petrecut în portul Constanța a avut loc înainte 1944. Printre portuari se povestește despre pilotul Zanetti, care a rămas fără ambele picioare în timp ce participa la o manevră.

Dreptul de veto
Piloții au dreptul să refuze manevra atunci când scările nu sunt conforme normelor SOLAS. "Am fost nevoit o singură dată în cariera mea de pilot să iau o asemenea măsură. Mi-aș fi pus viața în mare pericol dacă aș fi încercat să urc la bord. Nava a fost nevoită să se întoarcă în radă" – povestește Adrian Bujini.
Din fericire, spune el, după 1989, piloții maritimi români au fost feriți de accidente. Dar asta nu înseamnă că scările navelor au fost, întotdeauna, sigure.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8167 secunde