Portuarilor constănțeni le-a ajuns cuțitul la os!

1817
4
Portuarilor constănțeni le-a ajuns cuțitul la os! - port-1381067252.jpg

Articole de la același autor

Porturile maritime românești sunt sub stres. Tensiunile se acumulează pe zi ce trece. Climatul economic intern și extern nu le priește. Traficul de mărfuri este în declin față de 2012. Noroc cu recolta record de cereale, din acest an, care a mai temperat foamea de mărfuri a operatorilor portuari și concurența dură dintre ei. Pe acest fond, vechile nemulțumiri ale patronatului și sindicatelor față de modul în care sunt administrate porturile, față de lipsa unei viziuni strategice privind dezvoltarea lor s-au acutizat, după cum reiese din memoriile repetate adresate Ministerului Transporturilor. Au contribuit - afirmă partenerii sociali - și presiunile exercitate asupra porturilor.


Administrația locală vrea să preia controlul deplin asupra portului Constanța, iar anumite grupuri de interese vor să transforme portul într-o afacere imobiliară. Încercând să prevină o situație de criză în porturile maritime românești, semnatarii memoriilor au solicitat, în repetate rânduri, o întâlnire cu condu-cerea ministerului, cu următoarea agendă de lucru:

 închirierea sau subconcesionarea terenurilor din portul Constanța, aferente domeniului public;

 reducerea taxelor pe utilități, a chiriilor și a tarifelor până la un nivel la care portul Constanța să redevină competitiv pe piața Mării Negre;

 dezvoltarea infrastructurii portuare în corelație cu cea a drumurilor și căilor ferate care îl conectează la coridoarele comerciale ale Europei;

 realizarea de urgență a master-planului portului Constanța;

 extinderea facilităților vamale de tip zonă liberă la toate porturile maritime;

 implicarea ope-ratorilor portuari în deciziile strate-gice, comerciale, economice, inclu-siv ale Ministerului Transporturilor;

 dialog social real;

 independența administrației por-tuare față de ad-ministrația locală;

 racordarea co-mercială a portului Constanța la por-turile internațio-nale;

 soluționarea problemelor de management și marketing portuar;

 stoparea in-vestițiilor și activi-tăților păguboase, care duc la creș-terea tarifelor portuare.

Presiunile patronatului portuar și sindicatelor au dat primele roade. Joi, 3 octombrie 2013, reprezentanții lor au fost primiți de Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor.


Oficial, "discuțiile au fost constructive". Ce se ascunde în spatele acestei formule uzate, al cărei rol este să ascundă adevărul? Participanții la respectiva reuniune au refuzat să vorbească despre cum au decurs discuțiile, invocând existența unei înțelegeri privind modul în care va fi informat publicul. "Singurul lucru pe care vi-l pot spune este că, pe data de 11 octombrie, doamna ministru Ramona Mănescu va veni în portul Constanța" - a declarat Viorel Panait, președintele Organizației Patronale "Operatorul Portuar". Potrivit informațiilor neoficiale obținute de cotidianul "Cuget Liber", întâlnirea de la minister "a fost dură". Portuarii s-au declarat împotriva creșterii participației administrației locale în structura acțiunilor Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime și împotriva listării pe piața de capital a unui pachet de 5% din acțiunile ei. Mai mult, partenerii sociali au solicitat transformarea CNAPMC în regie a statului. Ei i-au reamintit conducerii ministerului că menirea acestei companii nu este să facă profit, ci să administreze domeniul public în așa fel încât să asigure bune condiții pentru derularea activităților din porturi și pentru dezvoltarea lor viitoare. S-a solicitat să nu se mai tergiverseze încheierea contractelor de subconcesionare și închiriere.  Participanții au reclamat faptul că s-a întârziat prea mult în realizarea master-planului portului Constanța și că, în ultimii ani, dezvoltarea lui s-a făcut haotic, fără să se țină cont de master-planul realizat în urmă cu un deceniu și jumătate de consultantul japonez JICA. Din această cauză, s-a ajuns la "dughenizarea portului", care are o evoluție haotică. În aceste condiții, nici rețeaua rutieră nu mai face față, traficul rutier intern având de suferit de pe urma numeroaselor blocaje. Pe tapet a fost pusă și problema serviciilor de siguranță a navigației. S-a reclamat faptul că, prin modul de organizare a pilotajului, se încalcă Codul muncii, un pilot ajungând să lucreze 3 zile consecutiv și să stea 9 zile acasă. 


În cazul remorcajului, a fost semnalată existența unui conflict de interese. În cadrul asocierii care prestează serviciile de remorcaj în porturile maritime românești, acti-vează trei operatori economici, doi dintre ei fiind prezenți și pe piața pilotajului. În interesul angajatorilor lor, piloții acestor companii solicită mai multe remorchere decât este necesar la manevra unei nave, fapt ce conduce la creșterea costurilor acestor prestații. În final, partenerii sociali au aten-ționat că, dacă nu vor fi rezolvate problemele semnalate, se va ajunge la oprirea activității din porturi. Avertismentul portuarilor arată că au ajuns la capătul răbdării și că sunt deciși să treacă la acțiune, dacă vor fi ignorați în continuare.  Așa cum îi cunosc, sunt convins că nu glumesc deloc. Mesajul lor tre-buie tratat cu maximă seriozitate de conducerea ministerului și de Gu-vernul României. Istoria recentă arată că operatorii portuari nu s-au dat în lături să recurgă la măsuri radicale, atunci când interesele lor și ale portului Constanța în ansamblu au fost puse în pericol. 


Pe data de 18 septembrie 2002, Organizația Patronală "Operatorul portuar" a declanșat prima și unica grevă a patronilor din România. Acțiunea de protest a fost deter-minată de decizia CNAPMC de a organiza licitația pentru închirierea a 41,921 km de cale ferată din danele portuare. Operatorii considerau că externalizarea liniilor ferate va ge- nera noi monopoluri în portul Con-stanța, determinând creșterea costurilor de transport și scăderea traficului de mărfuri. Din cauza grevei lor, activitatea de încărcare-descărcare a navelor a fost blocată, portul Constanța fiind paralizat. În paralel, patronatul portuar a deschis acțiuni în justiție. 


Forța și cerbicia operatorilor portuari au făcut ca afacerea pusă la cale de câțiva "băieți deștepți" să eșueze. În urma scandalului, conducerea CNAPMC a fost schimbată. Administrația portuară s-a ales cu o gaură de 82 miliarde de lei vechi plus dobânzi, pe care trebuia să o recupereze de la CNCFR. Se va ajunge, iarăși, la blocarea porturilor românești? Răspunsul la această întrebare depinde de Guver-nul Ponta și Ministerul Transporturilor.


Comentează știrea

Miron
7 octombrie 2013
CNAPMC

Au dreptate cu:stoparea extinderii participării administrației locale in adminstrarea porturilor,in problema pilotajului si a remorcajului,transformarea CNAPMC dar nu in regie ci in autoritate portuară.Referitor la căile ferate sa-si aducă operatorii aminte ca ei au generat situația actuala solicitând trecerea cailor ferate de la CNAPMC la CFR infrastructura.Nu au dreptate referitor la ideea ca CNAPMC sa nu facă profit,nu e normal ca statul sa facă investiții fără recuperare a acestora.De asemeni daca se dorește ca portul sa aibă tarife mici sa fie controlate de autoritatea portuară si tarifele operatorilor.Trebuie făcută ordine!

FONDURI UE
7 octombrie 2013
FONDURI UE

Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul:www.fondurieuropenenerambursabile.ro

FONDURI EUROPENE
7 octombrie 2013
FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Iata cum Afacerea ta cu Ciuperci devine profitabila in doar 170 de zile si iti aduce la o micro-ferma de 100 mp amenajata pe 3 nivele, 80-100 kg ciuperci/mp/an, la 7-8 lei/kg obtii un profit de 23.000euro pe an. Pentru mai multe detalii vizitati: cultivareaciupercilor. ro

Liviu Chilian
7 octombrie 2013
Infierare si amenintare intre talhari Nebunistanezi-kustendilimani

Daca ziarul vrea sa devina ceea ce ar trebui sa fie – mijloc de informare a publicului -, ar trebui sa’l concedieze pe rinocerul Kkiln. Sa’l ia fi’su linga el, la fostul spital 9 din Tampitopole. Exclusa incercarea de a’l recupera pentru…verbul sau schizofrenic, pentru a fi trimis la scoala de jurnalism, pen’ca sarmanul e handicapat psiho-somatic SOCIAL(chiar daca nu e genetic, antisocietatea koMuista l’a dezumanizat). Polologhia pretentioasa afisata este plina de amenintari si infierari tziganesti-rromarlanesti. Suprarealismul consta in inducerea neroziei ca boshii de sindikkt si "patronii"(criminali economico-financiari si de mediu) sun aliati in tentativa lor de a’i speria pe Jiganopesedisti si liberabiati, fortandu’i sa renunte la pasarea portului in ghearele Mafiei Sifiliticu’&Spondilimanu’. 1) In Rromarlania nu exista sindicat in adevaratul sens al cuvantului – boshii de sindikkt sunt in primele cinci entitati MAFIOTE ce au tradat muncitorimea, s’au imbogatit la paroxism, transferand in bancile COLONIALISTILOR, miliarde de euro/dolari. 2) "Patroni" in adevaratul sens al cuvantului, nici vorba! Niste TALHARI ce au INDATORAT Tara in numele kkpIUDAlismului. Cand au luat phuterea bashitleristii, liberabiatii si Magharii, in 2005, Rromarlania a vea o datorie externa insignifianta. Pe timpul CRIMEI-pseudoguvernamentale a Greco-Tziganului Athanasiadis("Tariceanu"), datoria a crescut cu 50 miliarde euro, 35 miliarde fiind IMPRUMUTATI de catre Privat="patroni", dar cu garantia statului Bashitlerist(???); bani ce, in majoritate, au fost depusi tot in banci straine de catre...neocapitalistii providentiali. La fel au procedat si in antiguvernarea bokista – datoria externa putand fi pana’n 150 miliarde euro. 3) Dictatura Uslamista nu are ministru la transporturi! L’au pus pe un Tzigan nebun pe nume Feneke din Iasi, un bisnitar-schizofrenic, scopul lui fiind sa dea CFR-ul pe laba Tziganilor(consiliati de Zsidani) in frunte cu un potcovar din Toflea(cunosc comuna, am fost acolo). Sub presiunea Jewropenilor, Tziganul a fost concediat. Liberabiatii – acesti HOTI SUPREMI ai Rromarlaniei -, au vrut sa’l faca sinistru pe un Satanist pe nume Sapunaru, unul din cei mai mari criminal ce au actionat in vama. Sub presiunea acelorasi Jewropeni, au renuntat la Sapunaru si au numit o FUFA din Kustendge; muieruska ce s’a insurat cu o piranda-barbata din Tampitopole, pe nume Manevski; unul din primarabiatii de sector, un criminal de cea mai joasa speta! Fufa(sintetica si asta, a cheltuit sute de mii de euro pe operatii estetice) este NERVOASA acum. Ea avea VIATA ei in partzamentul Jewropean(trai nineaca), nu stie cu ce se papa transporturile, trezindu’se in mijlocul incaierarii dintre cateva haite de TALHARI ce vor sa controleze portul Kustendge. --- Ce trebuie sa STITI! Zsidanii-criminali international ce va TERORIZEAZA in aceste zile, AU NEVOIE CA DE AER de port, pentru cel putin patru ani, pana vor CURATA fosta Romanie de COMORILE sale din adancuri. Deja, fara ca voi sa visati, au scos prin port, sute de mii de tone de minereu de la Rosia Montana, cu destinatia…Canada(aiurea – destinatia e IsraHell). Cel mai rapid mod de a inhata portul, e manipularea Mafiei Mazare-Constantinescu!! Aferim!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2146 secunde