Corupția din porturile maritime a explodat
Articole de la același autor
La rândul său, un "Șef mecanic" afirmă: "Am murit de rușine când am ajuns la Constanța. Am fost și la Midia, dar nu era jaful de la Constanța. Promit că, dacă voi mai ajunge la Constanța, voi înregistra cu microcamera pe toți tâlharii în uniformă, de la Căpitănie, PCTF, PSC, Vamă, și voi da pe posturile TV. Noi, navigatorii, ne zbatem să ne facem un nume bun ca români, iar tâlharii și lotrii în uniformă ne fac de rușine. Le doresc să înfunde pușcăria și să rămână pe străzi, nu celor corecți, ci celor corupți și nesimțiți. Porturile din România și Ucraina sunt rușinea Mării Negre."Cititorul care semnează "Porturile românești" afirmă următoarele: "Absolut toate autoritățile și aproape toți oamenii lor practică jaful la nave. Încă de la venirea unei nave și, apoi, pe tot parcursul staționării este un continuu periplu de șpagagii, de la doctori, PCTF etc., care chipurile vin să controleze. Deși se cunoaște această practică, nimeni nu ia absolut nicio măsură, pentru că boala este până la cele mai înalte niveluri ale autorităților amintite!" La rândul său, Noni relatează următoarele: "Cu-nosc și eu asemenea poveste. Un individ care agentura navele în port, cu vilă, apartament cu trei camere, mașini, vacanțe, etc.... Și cum toate astea nu se fac doar dintr-un salariu amărât... Welcome to Constanța! Tupeul acesta pe față, nu se manifestă fără un spate adecvat, deci se leagă multe între ele, pentru a ajunge la acest comportament. Să fie filați, dați afară și când vor pierde tot, vor realiza ce au făcut. Până atunci, însă, continuăm să ne facem de râs, pe nesimțirea lor, că doar pe ei ajung străinii să îi cunoască." După ce a citit articolul, D.C., ofițer de marină pe o navă germană, a sunat la redacție și a relatat următoarele: "M-a ferit Dumnezeu să vin cu nava în portul Constanța. Comandantul nostru este german. În ruptul capului n-ar fi admis să dea șpagă. Nemții nu acceptă corupția. Despre relele apucături ale autorităților din portul Constanța am aflat mai multe de la foștii mei colegi, care au nenorocul să vină cu navele în România. I-am întrebat: Ce fac frate, oamenii ăștia cu atâtea baxuri de țigări pe care le adună de la nave? Răspunsul l-am aflat de la vânzătoarea unui butic din cartierul meu. În fiecare săptămână, prăvălia respectivă este aprovizionată cu țigări și cafea de către un vameș care le scoate din portul Constanța. Furnizorii pieței negre sunt șpăgarii de la Vamă, PSC și PCTF."
Stimați cititori, faptele relatate în cele două articole demonstrează că lucrurile au scăpat total de sub control. Fenomenul corupției din porturile maritime românești a luat o amploare atât de mare încât a devenit o amenințare la adresa siguranței navi-gației, a economiei naționale și a securității țării. Cine poate da asigurări că șpăgarii din rândul autorităților de control nu vor închide ochii la deficiențele grave ale navelor, la faptele de contrabandă, la traficul de arme și narcotice? De la mica corupție din porturi, cu câteva cartoane de țigări, borcane de cafea și conserve de pește, nu mai este decât un pas până la marea corupție, pe bani grei, pe care se bazează rețelele criminalității economice și cele teroriste. Astăzi, când România duce bătălia pentru primirea în spațiul Schengen, această graniță maritimă a țării și a Europei este vulnerabilă din cauza șpăgarilor. Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne, SRI și conducătorii autorităților de control au obligația să intervină de urgență și să taie din rădăcini corupția din porturi.
Comentează știrea
Sa se infrateasca portul Constanta cu porturile Mumbai, Chittagong, Cotonou si Abidjan, ca acolo ii este locul. De cand ma stiu este asa. E plin de lipitori, viermi, hiene si papagali. Urcati-va nene cu totii in carul alegoric, ca voi sunteti adevarata emblema a constantei. Cu Mazare cu tot...
Conventia FAL aprobata de guvernul Romaniaiei in anul 2000 , prevedeve facilitati ale traficului maritim international. Una din prevederi este ca Autpritatile Portuare sa nu mai asiste la controalele de Sosire/ Plecare , decat in cazuri speciale. Agentul navei este cel ce este imputernicit sa prezinte dcoumentele autoritatilor inainte de sosirea navei in Port. Revenirea la aceasta solutie va elimina presiunea prezentei "uniformei" care taie si spanzura, in fata comandantului navei. Agentul nu va putea exercita presiuni asupra comandantului, pentru ca la voiajul urmator el nu va mai fi nominat de Armator. De ce s-a renuntat la FAL? Sefii Autoritatilor Portuare trebuie sa motiveze acest lucru. O solutie pentru eradicarea acestor obiceiuri: Repunerea in functie a ofiterilor de frontiera ca sefi de tura la Punctele de frontiera din Port. In prezent posturile sunt detinute de subofiteri , ce nu au autoritate asupra colegilor lor.
In majoritatea tarilor civilizate controlul de sosire este facut de agentul navei si eventual de un reprezentant al autoritatii portuare.La noi ca la nimeni ,vin cate zece si pleaca minim cu 60 de cartoane,de aceea mai suntem cunoscuti printre armatorii straini ca 'Marllboro Country".Este o rusine si e pacat ca niste spagari ordinari sa ne strice emblema si asa manjita de altii de aceeasi speta cu ei.Poate totusi ii disciplineaza cineva gen DNA.Ar fi un lucru bun pentru interesul Romaniei in lume.
INTREBARI LA CARE INCA SE POATE RASPUNDE : DE CE NU ESTE LUAT LA INTREBARI,SEFUL DE TURA DE LA PTF ,AG.PRINC. GHEORGHITA,EMIL ,DE LA CAPITANIE SI PANAIT DE LA VAMA ??? !!! ASCUNDE-TI CUMVA,GUNOIUL SUB PRES ! SE STIE DE ACEASTA "TURA",IN TOATE COLTURILE LUMII ! SE STIE DE ACEST MOSOIU DE ANI DE ZILE ,CA ESTE CEL MAI"RAPACE VAMES ,VAZUT VREODATA IN SISTEM ! NOI AGENTII ,NE-AM CAM SATURAT SA LE CARAM "MORTII" DE LA NAVE SI SA FACEM NELEGIURI IN NUMELE LOR ! AM AM SCRIS CU LITERE MARI SA SE PUNA STAVILA ODATA UNOR PRACTICI RUSINOASE ! SI CAND TE GANDESTI CA UA SALARII DESTUL DE MARI !
exista ,un sef adjunct de vama , alexandru mateiciuc care,tolereaza astfel de practici inca de cand era el vames la tura ! de ce nu este intrebat daca ii cunoaste fff bine ,pe acesti subalterni si ce calificative le-au fost acordate , la finele anului trecut ! domnule ion tita calin ,excelent acest articol dar, v-as ruga sa mergeti la fata locului ,pentru un interviu ,fie el telefonic ,acestui "alunecos" ,sanducu mateiciuc ! totul de la el pleaca !
Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul:www.fondurieuropenenerambursabile.ro
sultanul,porcusorul si clanul lor au umplut institutiile locale de la ratc la poliitia locala si Confort Urban(IN FALIMENT CA SI RATC)de incompetenti care nu sunt capabili sa rezolve problemele orasului,a facut cele mai mari facturi la apa si caldura,sultanul hotaraste totul in pasalacul sau si nimeni,nici macar politiciniei si alesii locali,nu cracnesc Ordinea de zi: 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de avizare a lucrărilor de intervenții și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitarea și amenajarea Parcului Arheologic"; inițiator: primar Radu tefan Mazăre2. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului "Reabilitarea și amenajarea Parcului Arheologic"și a cheltuielilor legate de proiect în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013; inițiator: primar Radu Ștefan Mazăre SULTANUL SI CO CU SIGURANTA VOR MANAGERIA SI PORTUL LA FEL DE ''MINUNAT''ADICA IN INTERES PROPRIU SI DEZSTRUOS CUM AU FACUT CU RATC,CONFORT URBAN ,RAJA SI RADET
sistemul vamal ,la nivel de comisiarat vamal,este capususat de fosti vamesi corupti,vamesi pensionari,telefoane suprapunanduse peste toate acestea.stam la rand cu cate o declaratie vamala simpla,unde nu sunt interese directe ,de ne vine rau ! intra cine trebuie ! nu dai,stai ! acelasi lucru este valabil si vama constanta ! ne suna sefii nostri si ne intreaba de ce stam asa de mult pe usile sefilor de tura si ne este rusine sa spunem ,ca acesta doarme ! da,da, doarme si ne alunga ca pe niste caini comunitari ! toti care aveti ceva sa spuneti,faceti-o ,fara nici o teama ! nu se mai poate !
De ce credeți că diliul drogat Mazăre dă din coate să ia portul ??? Simplu , să fie șeful acestor mafioți din port. Curios, că de ani și ani nu-l întreabă nimeni nimic pe șeful de sindicat al marinarilor, Adrian Mihălcioiu care e un mafiot și corupt până-n măduva oaselor. Ce fac procurorii constănțeni ??????????????????????
Primarul s-a trezit intr-o dimineata,a ridicat jaluzelele,s-a uitat pe strada si ce credeti ca a vazut ? Strada era plina de OAMENI SARMANI. Mazare-AGENT CONSTATATOR !.Comisia juridica a Senatului,a dat aviz negativ pentru inceperea urmarii penale a lui Varujan Vosganian. Senatul Romaniei-AGENT LE PROTECTEUR !.In Bucuresti,un copil moare ucis de caini.Sorin Oprescu-AGENT CONSTATATOR ! Dezvoltatorii imobiliari construiesc pe unde apuca.Primaria- AGENT SPAGUITOR ! La Constanta,un batranel moare strivit de gardul cimitirului. Procuratura-AGENT INALBITOR ! In portul Constanta,coruptia a dat in clocot. Nu vede nimeni in afara de marinarul roman.Marinarul roman-AGENT INFORMATEUR ! In tara lui "YA NE ZNAIU", ziarul Cuget Liber-AGENT PROVOCATEUR !