Prevederi imposibile și multe nemulțumiri în noua lege a școlilor de șoferi

634
Prevederi imposibile și multe nemulțumiri în noua lege a școlilor de șoferi - scoalasoferi-1361713356.jpg
Sâmbătă a fost ultima zi în care reprezentanții școlilor de șoferi, instructorii, dar și simplii șoferi ori viitorii conducători auto au avut posibilitatea să depună propuneri / observații la "Proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea normelor privind autorizarea șco-lilor de conducători auto și a instructorilor auto, a normelor privind atestarea profesorilor de legislație rutieră și a instructorilor de conducere auto, a metodologiei de organizare și desfășurare a cursurilor de pregătire teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere, a programei de școlarizare, precum și a condițiilor și obligațiilor privind pregătirea teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere". Un proiect cu o denumire lungă și, ca niciodată parcă, și cu o listă mai mult decât generoasă de observații, sau mai bine spus nemulțumiri, trimise de cei care lucrează în domeniu ori care interferează, într-un fel sau altul, cu acesta. Au fost depuse pe site-ul Ministerului Transporturilor, în puțin peste o săptămână și jumătate, 49 de propuneri, din toată țara. Dacă unii au făcut observații strict pe textul proiectului de Ordin de ministru, alții și-au arătat revolta în niște comentarii ceva mai… colo-rate. Iată doar două exemple: "Citind cu atenție conținutul anexelor reiese că unii salariați ai acestui minister, ce se cred undeva în spațiul cosmic, privindu-ne pe noi cei de pe pământ ca pe niște insecte aducătoare de profit, profit pentru unii dintre «băieții deștepți», din care salariații care au conceput aceste norme, doresc să se lingă pe degete, vor să impună ca noi pălmașii să muncim în niște condiții gestapoviste, pentru a putea să ne câștigăm o bucată de pâine, bineînțeles pâine foarte neagră pentru noi și familiile noastre"; "Nu avem voie să închiriem autovehicule, chiar contrar dispoziției normative din OG nr. 27/2011, de râsul curcilor!". 


Zeci de propuneri

Cele 49 de propuneri trimise conțin zeci de articole sau alineate pe care școlile de șoferi le consideră exagerate sau inutile și care doresc să fie eliminate din textul Proiectului de Ordin.

De exemplu, se vrea eliminată prevederea conform căreia școlile trebuie să aibă încheiat un contract de prestări servicii cu o unitate medicală, unități de cruce roșie sau cabinet medical individual care să asigure personal didactic cu studii de specialitate sau un contract încheiat în condițiile legii cu o persoană fizică cu studii de specia-litate, pentru disciplina "prim ajutor". Reprezentanții școlilor de șoferi spun că profesorul de legislație rutieră poate preda noțiunile de prim ajutor, așa cum se practică în prezent.

De asemenea, puțini sunt cei care vor să audă de sistemul tehnic de monitorizare video și audio, care trebuie să conțină două camere de luat vederi montate în interiorul vehiculului, orientate una spre interiorul acestuia astfel încât să se poată vizualiza cursantul și instructorul auto/examinatorul, și una orientată paralel cu axul drumului astfel încât să se poată vizualiza traseul urmat de vehiculul respectiv.

Apoi, o problemă mare pare să fie și realizarea unui grad minim de promovabilitate impus în noul proiect. Anual, ARR ar trebui să certifice printr-un raport menținerea valabilității autorizației fiecărei școli de conducători auto în funcție și de realizarea gradului minim de promo-vabilitate de 70%, care reprezintă raportul dintre numărul de cursanți care au promovat primul examen în vederea obținerii permisului de conducere și numărul cursanților care au absolvit școala, în această perioadă. Unii reprezentanți ai școlilor de șoferi ar fi dispuși să accepte însă numai un procent de promovabilitate de 50% la primul examen în vederea obținerii permisului de conducere în anul anterior evaluării, și asta pentru rezultatele per ansamblu depind foarte mult de calitatea cursanților.

Fără prea multă "dădăceală"

De asemenea, se dorește a fi eliminat și articolul care prevede ca vehiculele utilizate la pregătirea cursanților în vederea obținerii permisului de conducere să poată fi folosite doar în scop didactic, considerat o aberație de instructori.

Mai mult, instructorii și profesorii de legislație sunt de părere că nu trebuie să-i "dădăcească" prea mult pe cursanți și speră să fie eliminate prevederile conform cărora ar trebui să micșoreze orele de curs și să facă pauze la fiecare 50 de minute. "Cursanții școlii de șoferi sunt adulți; rezistă 100 de minute la curs (teoretic sau practic), nu au nevoie ca în școala primară de pauze la fiecare 50 min".

Propunerile prezentate mai sus sunt doar o foarte mică parte din cele înaintate Ministerului Transporturilor. Rămâne acum de văzut dacă și câte dintre acestea vor fi luate în considerare.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3323 secunde