Primele şine de cale ferată din Portul Constanţa, vechi de peste un secol, scoase din uz
190
Articole de la același autor
Proiectul "Să Vorbim Afacereză". Responsabilitate financiară şi dezvoltare a gândirii antreprenoriale
25 Martie 2023
Cazul canalului Bîstroe / Partea ucraineană şi-a asumat să înceteze orice tip de dragaj
08 Martie 2023
Şinele de cale ferată româneşti, produse la Uzina Reşiţa, dar şi austriece, construite la începutul anilor 1900, s-au regăsit în Portul Constanţa până de curând.
Cele mai vechi şi care nu mai corespund standardelor au fost scoase din uz, cu ocazia lucrărilor efectuate prin Prioritatea 1 şi Prioritatea 2 în Portul Constanţa. Prin aceste proiecte, se reconstruiesc peste 43 de kilometri de cale ferată, în cadrul lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare care au început anul trecut şi se vor finaliza în luna septembrie 2023.
„Au fost găsite şine de cale ferată, din anii 1913, 1915, dar şi din 1939. Şinele de la începutul anului 1900 se aflau pe liniile ce asigurau legătura către silozurile de cereale, care au fost construite de inginerul Anghel Saligny în anul 1909”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Birou Mass Media din cadrul CFR Infrastructură.
La inaugurarea celor trei silozuri, a participat inclusiv Regele Carol. Nu a lipsit de la eveniment nici Anghel Saligny, întemeietorul şcolii inginereşti în domeniul construcţiilor din România, cel care a realizat multe proiecte în Portul Constanţa, între care şi tunelul care îi poartă numele.
Alte linii ferate vechi sunt cele de la Gara Maritimă din Portul Constanţa, care a fost inaugurată în anul 1934. Şi Tunelul Palas sau Carol I cum se numea iniţial, proiectat în anul 1902 de către Anghel Saligny, a avut şine de cale ferată construite la începutul anilor 1900.
Cele mai vechi şi care nu mai corespund standardelor au fost scoase din uz, cu ocazia lucrărilor efectuate prin Prioritatea 1 şi Prioritatea 2 în Portul Constanţa. Prin aceste proiecte, se reconstruiesc peste 43 de kilometri de cale ferată, în cadrul lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare care au început anul trecut şi se vor finaliza în luna septembrie 2023.
„Au fost găsite şine de cale ferată, din anii 1913, 1915, dar şi din 1939. Şinele de la începutul anului 1900 se aflau pe liniile ce asigurau legătura către silozurile de cereale, care au fost construite de inginerul Anghel Saligny în anul 1909”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Birou Mass Media din cadrul CFR Infrastructură.
La inaugurarea celor trei silozuri, a participat inclusiv Regele Carol. Nu a lipsit de la eveniment nici Anghel Saligny, întemeietorul şcolii inginereşti în domeniul construcţiilor din România, cel care a realizat multe proiecte în Portul Constanţa, între care şi tunelul care îi poartă numele.
Alte linii ferate vechi sunt cele de la Gara Maritimă din Portul Constanţa, care a fost inaugurată în anul 1934. Şi Tunelul Palas sau Carol I cum se numea iniţial, proiectat în anul 1902 de către Anghel Saligny, a avut şine de cale ferată construite la începutul anilor 1900.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 31 Martie 2023
Sâmbătă, 25 Martie 2023
Marţi, 21 Martie 2023
Luni, 20 Martie 2023
Vineri, 17 Martie 2023
Luni, 20 Februarie 2023
Luni, 28 Noiembrie 2022
Miercuri, 23 Noiembrie 2022
Marţi, 15 Noiembrie 2022