Proiectele de dezvoltare a portului Constanța până în 2040

393
Proiectele de dezvoltare a portului Constanța până în 2040 - proiecteport-1464626363.jpg

Articole recomandate

"În cadrul strategiei de dezvoltare a infrastructurii de transport naval, portul Constanța este definit ca port strategic de interes național prin intermediul căruia se urmărește creșterea capacității de operare mărfuri și persoane precum și conectivitatea acestuia la rețeaua de transport feroviar, rutier și aerian astfel încât să fie respectate toate standardele europene în domeniul transportului naval", se arată în proiectul de OUG pentru aprobarea cadrului general de dezvoltare a infrastructurii de transport.

Potrivit actului normativ, proiectele de dezvoltare ale portului Constanța până în 2040 sunt următoarele:

- modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației - se vor draga 314.661 metri cubi (cost estimat 39,42 milioane de euro);

- dezvoltarea capacității feroviare în portul Constanța Sud - Agigea, mol II S - 2,33 km (3,15 milioane de euro);

- extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 și joncțiunea cu obiectivul pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre - Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 și Poarta 8 spre zona de Nord a portului Constanța - 2,90 km (19,70 milioane de euro);

- dublarea liniei de cale ferată Agigea ecluză - portul Constanța Sud și sistematizarea punctului de racord Agigea ecluză - 3,50 km (5 milioane de euro);

- realizarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (dana D80) - 305 metri liniari (4,8 milioane de euro);

- realizarea lucrărilor de infrastructură în vederea dezvoltării de terminale specializate în portul Constanța Sud - mol 3S-4S (etapele I+II+III), care vor prelua 3.700 vehicule pe zi - 107 ha (290,30 milioane de euro);

- extinderea la patru benzi de circulație între Poarta 10 bis și Poarta 10 - 0,89 km (3,60 milioane de euro);

- extinderea și modernizarea infrastructurii electrice (29,50 milioane de euro);

- extinderea și modernizarea infrastructurii de apă și canalizare; preluarea apelor pluviale prin stabilizarea zonei adiacente - 40 km (39,10 milioane de euro);

- realizarea cheului la gura de acces la Canalul Dunăre - Marea Neagră și platformă operare - 1,8 ha (17 milioane de euro);

- realizarea cheului de acostare adiacent (4,4 ha) canalului de legătură între danele D85 și D89 și platformă de operare (24 milioane de euro);

- realizarea podului rutier peste canalul de legătură în zona fluvio-maritimă și racorduri de drumuri interioare și exterioare portului Constanța - 4,9 km (31,50 milioane de euro);

- realizarea terminalului LNG pe digul de sud al portului - (30,74 milioane de euro);

- realizarea pasajui denivelat de acces la molul 3S, terminal RO-RO - 2.2 km (1,76 milioane de euro);

- transformarea danelor RO-RO 3 - RO-RO 4 în terminal de pasageri - 350 metri liniari, cu o medie de 1,5 nave pe zi (1,10 milioane de euro);

- creșterea adâncimii de navigație și consolidarea cheului de-a lungul danelor 31 - 33, pe o lungime de 675 metri (15,86 milioane de euro);

- realizarea terminalului de barje în portul Constanța Sud etapa II (ml) și a platformelor de staționare - 12 ha (37,30 milioane de euro);

- realizarea terminalelor specializate pe insula artificială etapele I+II+III - 94 ha (255,02 milioane de euro);

- realizarea stației de alimentare cu LNG din dana D99 (ml) și a platformelor de staționare (16,50 milioane de euro);

Pe total, proiectele vor costa 838 milioane de euro.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5689 secunde