Compania Comvex deschide drumul spre procesarea materiilor prime în portul Constanța

1230
1

Articole de la același autor

Companiile din portul Constanța listate la Bursa de Valori București au înregistrat performanțe semnificative în anul 2016. Am prezentat, deja, rezultatele operatorilor Socep SA și Oil Terminal. În articolul de astăzi, vom vorbi despre Comvex SA.

Specializată în manipularea minereurilor de fier, cărbunelui, cocsului și bauxitei, compania deține o cotă de circa 70% din acest segment de piață, pe care mai activează companiile Minmetal, TTS Operator și Socep.

În 2015, Comvex a manipulat 6.378.716 tone de materii prime vrac și a operat 65 de nave maritime, prestând servicii pentru termocentralele din țară și Ungaria, pentru combinatele siderurgice și fabricile de la Galați, Alum Tulcea, Lafarge România, din Ungaria și Serbia.

Anul trecut, cu un număr mediu de 203 salariați, a realizat venituri totale de 78.804.115 de lei, din care 72.399.800 lei reprezintă veniturile din exploatare, și a obținut un profit brut de 8.988.263 lei.

Dar mai interesantă decât menținerea în zona profitabilității este efortul companiei de a scăpa de monospecializare, de dependența strictă de piețele materiilor prime siderurgice și a combustibililor pentru termocentrale, aflate într-un serios declin de la declanșarea crizei economice mondiale din 2008 - 2013. De altfel, preocuparea pentru lărgirea gamei de mărfuri operate este prezentă la toți operatorii portuari, în ultimii ani.

În prezent, Comvex lucrează la un proiect investițional care depășește granițele de interes ale României. Este vorba de construcția unui siloz de cereale cu capacitatea de 200.000 tone, în dana nr. 80, dană cu adâncimea de 18,5 metri. După cum explica Viorel Panait, directorul general al companiei: "Noul obiectiv nu intră în competiție cu cele deja existente. Prin realizarea acestei investiții, portul Constanța va avea acces pe un nou segment din piața transportului de grâne, cel al navelor de 120.000 - 140.000 tdw." Viitorul siloz va avea acces la șoseaua de centură și autostradă, la noul dispozitiv feroviar al portului Constanța și la Canalul Dunăre - Marea Neagră.

Construcția noului siloz va începe în cursul acestui an, fiind obținute avizele necesare. Valoarea investiției va fi de ordinul zecilor de milioane de euro.

Un alt proiect investițional major are în vedere procesarea deșeurilor mine-rale. Este un segment de piață nou pentru portul Constanța, cu un rol important din punct de vedere economic și al mediului. Anul trecut, operatorul portuar e efectuat cheltuieli de 6.480.655 lei la capitolul investiții, pentru studiile tehnice și de fezabilitate ale viitorului terminal de cereale, pentru amenajare haldelor în depozitul de minereu, achiziția unei instalații de procesare a deșeurilor minerale și modernizare insta-lației de desfundat buncăr blastere.

Preocupările investiționale ale operatorilor din portul Constanța se diversifică tot mai mult. Având în vedere puterea economică a multora dintre ei, am convingerea că nu e departe ziua când vor face pasul următor și vor construi unități de prelucrare a materiilor prime, fabrici în portul Constanța. Comvex a deschis drumul cu activitatea de procesare a deșeurilor minerale.

Comentează știrea

Catre Cuget Liber
10 mai 2016
Sclavagism

Scriu in numele angajatilor din COREMAR SA. Domnule TITA va rog sa investigati modul in care noi cei din toate companiile de remorcaj suntem fortati sa muncim peste 360 de ore pe luna. Am ajuns sclavii unor indivizi care au pus mana pe activele statului cu ajutorul unor infractori numiti politicieni. Domnule TITA epuizarea oamenilor poate duce la accidente catastrofale. Stimata redactie suntem santajati si amenintati ca ne vom pierde locurile de munca daca nu acceptam sclavagismul. Oamenilor le este teama. Ne-au murit colegi, au avut loc accidente de munca, epuizarea a facut din noi neoameni. Muncim 360 de zile si suntem platiti pentru 168 de ore. Capitanii sunt fortati sa complecteze jurnalele de bord la limita legii. De frica pierderii locului de munca oamenii sunt impinsi sa faca ilegalitati. Domnilor suntem disperati lucram 48 de ore cu 48 de ore, manevrele sunt majoritatea noaptea, nu suntem niste roboti suntem oameni cu un ritm biologig care nu se pot supune unor hartii complectate ilegal si cu cu iresponsabilitate pentru ca la un eventual control administratia companiei sa fie acoperita. Ceea ce se intampla la noi in companie este de domeniul penalului. Nu trebuie sa asteptam sa se produca o catastrofa, trebuie ca de urgenta organele statului abilitate sa puna capat acestor abuzuri pentru a se evita pierderea unor vieti. Este dovedit faptul ca interesele financiare ale unor indivizi pot ucide oameni nevinovati. Avem nevoie de ajutorul dumneavoastra. Cu stima un angajat al Coremar SA. PS Sa-mi fie iertat dar si mie imi este teama de pierderea locului de munca. Am rate la banca iar familia se bazeaza exclusiv pe salariul meu. Sper din tot sufletul sa ne ajutati.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5676 secunde