Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava "Summertime Dream"

19091
26
Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava

Articole de la același autor

De 26 de ani, corupția își face de cap în porturile maritime românești. Rar se întâmplă să fie deranjată. Astăzi, au fost date uitării investigațiile din 2011 ale procurorilor DNA, în cazul de corupție de la Biroul Vamal Constanța Sud Agigea, în care s-au emis 28 de mandate de arestare. După momentul de emoție, șpăgarii s-au apucat, serios, de muncă și nu mai iartă nicio navă. Cine să-i deranjeze? Afișele de la punctele de frontieră, pe care stă scris: "Stop corupției!"?

Nici dezvăluirile din presă nu-i mai sperie pe șpăgari. În septembrie 2013, am relatat cazul navei "Orient Angel", aparținând companiei Mitsui OSK Bulk Shipping (Europe) Ltd, care pur și simplu a fost prădată de reprezentanții autorităților venite în control, la sosire și plecarea din port. În nota de protest transmisă de căpitanul J.M. Gonzaga se arăta că cei veniți în inspecție au luat, din magaziile navei, alimente și 67 cartoane de țigări, în valoare totală de 812,19 dolari.

Ce măsuri s-au luat în urma protestului comandantului și a relatărilor din cotidianul "Cuget Liber"? Niciuna! Drept urmare, corupția și-a văzut de ale ei și e tot mai prosperă.

Cum se negociază șpaga

Un nou scandal readuce în atenția opiniei publice acest flagel. Pe data de 7 aprilie 2016, compania de agenturare Idu Shipping & Services a transmis autorităților din portul Constanța (respectiv: Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Autoritatea Navală Română, Căpitănia Portului Constanța, Garda de Coastă, Poliția de Frontieră și Vama Constanța) un mesaj prin care le informează despre cazul navei handymax "Summertime Dream", aflată în operarea time-charter a companiei Klaveness Chartering din Oslo (Norvegia).

"Nava a sosit la Constanța în ziua de 6 aprilie 2016, în vederea încărcării cantității de 54.129 tone de porumb și a acostat în dana nr. 31. Controlul la sosirea navei a fost efectuat în tura de noapte din 5 spre 6 aprilie 2016, între orele 0.45 și 2.30. La controlul au participat: doi ofițeri ai Căpităniei, trei ofițeri ai Politiei de Frontieră, un vameș și o persoană de la serviciul sanitar al portului. Manevra de acostare a navei a fost efectuată de către piloți aparținând SC Black Waters. Transmitem în anexă mesajele primite de la armator și comandant. Nu îndrăznim să facem niciun fel de comentarii."

În mesajul transmis companiei Idu Shipping & Services de către căpitanul Bogdan O. Helmut, managerul pentru operațiuni regionale al companiei Klaveness Chartering se spune:

"Bună dimineața, căpitan Idu. Am primit mesajul deranjant, de mai jos, de la comandantului navei "Summertime Dream". Se pare că obiceiurile proaste se întorc în portul Constanța. Cred că proprietarii navei vor face un raport cu privire la acest incident, la Comitetul anti-mită de la BIMCO. S-au depus rapoarte similare referitoare la autoritățile portuare din Ucraina și Argentina."

Iată și scrisoarea lui Josue M. Alolod, comandantului navei, către compania Klaveness Chartering.

"Dragă domnule, vă informăm că aici, în Constanța am observat că autoritățile portuare, pilotul, inspectorii de Port State Control (PSC) și de Marpol acționează astfel încât să fim puși în situația de a le da bani necuveniți. Înainte de sosire, am reevaluat ceea ce știam și chiar am obținut informații de la alte nave care aveau experiența intrării în acest port.

La inspecția de PSC efectuată pe 6 aprilie 2016 s-a constatat o deficiență minoră. Pentru a evita alte probleme, am negociat plata unei sume ilegale. Inspectorii au cerut 600 de dolari, dar am negociat mai puțin și au fost de acord cu 300 de dolari.

Inspecția Marpol a avut loc după-amiaza. De asemenea, inspectorii au găsit o deficiență minoră. Iarăși am negociat mai puțin decât au pretins și am plătit 300 de dolari.

Reprezentanții autorităților din port, când au venit la bordul navei pentru formalitățile de intrare au cerut, de asemenea, țigări și Brandy. Le-am dat toate țigările care îmi mai rămăseseră și opt sticle de Brandy. Doi piloți au cerut, de asemenea, șase cartoane de țigări de fiecare, dar am insistat și le-am dat doar două."

Să vină DNA!

Stimați cititori, cazul "Summertime Dream" este o picătură din Oceanul Corupției în care s-au scufundat porturile maritime românești. Potrivit informațiilor primite la redacție, inspectorii pleacă încărcați de la nave ca Pomul de Crăciun, cu bani, țigări, băuturi, alimente și canistre de motorină. Unii dintre ei, nemaiavând ce face cu atâtea produse, și-au deschis prăvălii, pe care le aprovizionează din șpăgi.

Fenomenul corupției din porturile maritime românești a luat o amploare atât de mare încât a devenit o gravă amenințare la adresa siguranței navigației, a economie naționale și a securității țării.

Astăzi, când România duce bătălia pentru primirea în spațiul Schengen, când Uniunea Europeană este amenințată de terorism și imigrația clandestină, această graniță maritimă a țării și a Europei este tot mai vulnerabilă din cauza șpăgarilor.

De-a lungul anilor, în zadar am făcut apel la Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne și SRI să intervină de urgență și să taie din rădăcini corupția din porturi. N-au luat nicio măsură!

De aceea, ne vedem nevoiți să reînnoim apelul. Totodată atenționăm conducerile instituțiilor centrale că, dacă nu vor întreprinde o anchetă în cazul "Summertime Dream", se fac vinovați de complicitate cu șpăgarii din subordinea lor. Solicităm, totodată, intervenția Consiliului Suprem de Apărare a Țării și a DNA în porturile maritime românești. 

Comentează știrea

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
klaveness...o companie de cacat
11 aprilie 2016
ce sa spun...maimutza filipineza, a dat spaga..

Klaveness o companie de tot rahatul...plina de maimutze proaste și fosile idioate norvego-polonezo-romane...condiții de kkt, nave de kkt,campioni în coliziuni și scufundări de nave(vezi cazul Barelli)...sunt terminați și apar în presa cu cacanarii...Sictir!

X
11 aprilie 2016
Maimute ??? Maimutza esti tu ma baiatule!

In primul rand imi este sila sa ajung cu nava la Ct, sau Midia sau altele, , aceasi experienta inutila si plina de spaga o am de fiecare data , daca te uiti la asa zisi li ofiteri de autoritati nau nici 4 clase , habar nu au o lege , nivel de nesimtire maxim , asa ca pt ala de mai sus , dute ....

marinar
11 aprilie 2016
asa e peste tot!

Iti este sila sa ajungi cu nava la Ct? Du-te in Africa atunci! Asa e peste tot, ceva tigari, niste bautura si ai scapat de inspectie. La pariu ca daca inspectiile se desfasoara pe bune nici o nava nu le trece?

N R
11 aprilie 2016
KLAVNESS

Capii mafiei portuare Mezei, Brescu, Cazan sunt acoperiti cotizand la MT si DNA, navele sunt jefuite de 26 ani fara a se ua vre-o masura, macar Ucraina nu este in UE dar noi suntem singura tara din UE cu autoritati asa corupte. In ANR si Capitanie sunt angajati numai hoti care stiu doar sa ceara spaga, prodfesional sunt 0, din pacate asta este tara in care traim.

europeanu
11 aprilie 2016
Hotii legale !

pai ce va mirati fratilor ? Exemplu e parlamentul RRRomaniei ! Ca in Africa !

Andrei
11 aprilie 2016
Spaga?

Cum adica am negocuat la 300 de la 600 si cum adica 2 cartoane in loc de 6, pai de ce ati negociat? Daca sunteti ok din toate punctele de vedere nici macar nu trebuia sa negociati? Si atunci cand faceti negocierile sunati cumva compania ptr aprobare sau va da mana libera DPAul pana la o anumita suma? Daca ati fi in regula ar trebui sa refuzati orice fel de "mita". Chestia cu cartonu de tigari si sticla e de cand lumea si pamantu si nu am inventat noi Romanii asta. Este prost ca se practica dar oare la fel de vinovat nu este si cel care da? Si cei care tot va plangeti de Romania, voi bravi marinari romani, unde dracu ati dat voi examenele si spagile? Oare nu tot in Romania? Nu mai fiti ipocriti.

Uimit
11 aprilie 2016
Mita generalizata

Haiducii de la vama si PCTF...organizati toti de la mic la mare, nu iarta nici o nava, ba mai mult le solicita comandantilor sa cumpere tigari, pentru ca ei sa le poata lua de la bord, asta in cardasie cu aia de la firma aia ce ara magazinul in spatiul ANR de la poarta 1..eee nu va spune asta nimic?Aia cum draq vand acele tigari?Cate 10 baxuri la un echipaj de 7 persoane?

John
11 aprilie 2016
Nici o nava nu e in regula

Spunea cineva ca daca ar fi in regula n-ar trebui sa dea spaga.....NICI O NAVA nu e in regula ,nici cele noi , pot sa iti gaseasca 1001 deficiente oricand , de la vopsea peste un semn , pana la o scurgere la o teava . Sa il vad eu pe ala care reuseste sa faca nava perfecta..

farsorul
11 aprilie 2016
ipocriti

de cand solicita pctf sau vama sa se cumpere tigari ? baiatule cred ca nu ai idee despre ce vorbesti. organizati de la mic la mare ? subtila afirmatie dar cred ca se refera la guvern nicidecum la autoritatile din portul constanta . s-a negciat mita ? de ce a existat aceasta negociere? comandantul a cerut aprobarea armatorului sa plateasca . de ce ? ptr a le da un raport curat raport care ii scuteste de probleme in urmatoarele luni in diferite porturi in care strictetea este f mare . s- a dat mita de 300 si au scapat de amenzi de zeci de mii din cauza vapoarelor lor jalnice care sunt vopsite frumos pe afara si atat . va este sila sa veniti in portul constanta ? este ipocrit cel care afirma asta deoarece mita aceea se regaseste in carnetul lui de marinar , vize , vizita medicala , emitere rapida . cine le-ar trece pe bune ? voi marinarii ? nicidecum ca sunteti putrezi de atata mare. deci tipic romanesc sa te uiti in alta parte decat in curtea ta. armator jalnic din moment ce a facut public un astfel de aspect dupa ce a fost de acord cu intelegerea . nimeni nu forteaza nota la nave daca comandantul spune NU si nici nu exista consecinte ale acestui NU . daca nu sunteti in cunostiinta de cauza nu faceti comentarii gratuite doar de dragul de a afirma ceva . suntem tara europeana da nimic de spus nu spun ca sunt de acord cu practicile dar ele au fost sunt si vor exista atat timp cat situatia este grava in tara si atat timp cat ele vor fi reciproc avantajoase . crede-ti ca in tari mai dezvolatate si mai civilizate decat a noastra nu exista asemenea practici ? va inselati amarnic . peste tot exista si acolo nu se discuta despre sume de 300 usd si 20 cartoane se discuta numai de cash pe sume bune . a depus memoriu in ukraina si argentina ca si nota de protesc . inseamna ca si acolo a avut probleme mari . sunt curios ce inseamna deficienta minora. nu cred ca nu aveau etichete nelipite sau vreun act expirat sau lipsa . erau mult mai grave . la inspectie reala nicun vapor nu este in regula . absolut niciunul nici cele noi de abia iesite din santier . deci despre ce vb domnilor ipocriti ?

Gica
11 aprilie 2016
Spaga

Ca idee, cine spune ca poti gasi deficiente si la o nava noua are in parte dreptate. Numai ca acele deficiente nu sunt de natura a pune nava in pericol si de regula dai un termen de rezolvare, nu iei capul ca in Romania, nu ai hartia, impuscat. Cei ce comenteaza sunt oameni din acele locuri care impusca daca nu daio ceva ca altfel nu imi explic limbajul si extrema in care se duce. DAr sunt nave care au defectiuni majore, pompe incendiu stricate, un singur DG functional, plecari peste marca, etc, si acolo nu se vede nimic ca aia dau din start si nu mai spun nimic. Va dati seama ca nu un navigator spune " Klaveness o companie de tot rahatul...plina de maimutze proaste și fosile idioate norvego-polonezo-romane..." pentru ca nu s-ar desconsidera singur. Si atunci cine? Unul care ia spaga si vede ca treaba asta e din ce in ce mai periculoasa si pe cale de a fi mult redusa. Tot ei isi bat joc de navigatorii romani care pentru ei sunt maimute. Nu maimutele stau la coada sa plateasca si sa faca cursuri inventate si nemaicerute de nimeni? Nu maimutele stau la coada civilizat (iau si bilet) sa isi plateasca certificatele, examenele sau alte hartii inventate de spagari ? Apropo, acolo unde se cere spaga, intre ei, cand e vorba de navigatori spun "maimute" in loc de marinari sau navigatori. Toti suntem pentru ei maimute. Acu mai nou si armatorii de tip Klaveness sunt "de cacat" pentru ca le pute. Credeti ca a fost vreunul sa lucreze pe o nava din asta? Sa vada cum e totusi omul respectat, conditii si plata la nivel aproape de top? Eiii spagarilor, v-a mai ramas doar sa injurati ca anonim si un pic de timp pana prinde pe unul si pe urma va stropiti toti unii pe altii. Timpul curge, tic-tac-tic-tac

26 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Luni, 04 Aprilie 2016
Stire din Economie : Accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.5045 secunde