Retailul alimentar din România, în creştere

190
Retailul alimentar din România, în creştere - retailulalimentar-1619469088.jpg
Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul valorii de 140 miliarde lei pentru 2021, pe fondul revenirii consumului la normal. În 2020, retailul alimentar a înregistrat 130 de miliarde, după ce, în 2019 acest sector a avut încasări de 118 miliarde lei. Potrivit studiului unei firme de analiză privind firmele din România, creşterea se datorează atât proviziilor făcute de populaţie la începutul pandemiei, dar şi creşterii vânzărilor în online din food retail. Industria de retail alimentar număra peste 228 mii de angajați în 2019, dintre care cei mai mulți, 16,3 mii lucrau pentru Profi. Cei mai mulţi români şi-au făcut cumpărăturile la Kaufland, care rămâne liderul pieţei de ratail alimentar, cu o cifră de afaceri de 11,9 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de peste 10% în 2019. Profitul înregistrat în 2019 a fost de 847,7 milioane de lei. Clasamentul este completat de Lidl cu o cifră de afaceri de 9,8 miliarde de lei și o cotă de piață de 8,3%, urmat de Carrefour cu 8,2 miliarde si 6,9% din total. Pe următoarele locuri, respectiv 4 și 5, se situează Profi cu o cotă de 6,2% și Mega Image cu o cotă de 5,6%. Primele 10 companii din retail-ul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de aproape 65 de miliarde de lei, generând peste 55% din cifra de afaceri totală a industriei în 2019. La nivelul Uniunii Europene, datele ajustate sezonier ale Eurostat arată că, retailul alimentar din România s-a situat pe locul şapte la nivelul Uniunii Europene, după Irlanda, Franţa, Estonia, Polonia, Belgia și Malta.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3582 secunde