Salariile lucrătorilor din Șantierul Naval Constanța cresc de la 1 iulie 2017

1975
3
Industria navală mondială trece prin cea mai lungă și profundă criză din ultimii 70 de ani. Numeroase șantiere navale din Europa și Asia și-au închis porțile ori și-au redus dramatic capacitățile de producție. Liderii construcțiilor navale - Coreea de Sud, China și Japonia - trec prin momente extrem de grele. Înglobate în datorii, având mari pierderi financiare și înregistrând cu 90% mai puține comenzi de construcții noi în 2017, marile șantierele navale din Coreea de Sud au recurs la restructurări masive ale capacităților de producție, la concedieri și tăieri de salarii, supraviețuirea lor fiind condiționată de sprijinul statului și îngăduința băncilor.


Acesta este climatul economic internațional în care își desfășoară activitatea Șantierul Naval Constanța. Încă din primii ani ai crizei economice, compania și-a restructurat producția, orientându-se spre sectorul reparațiilor navale. Strategia s-a dovedit a fi salvatoare. Șantierul a reușit să obțină comenzi, să asigure lucrări pentru forța de muncă și să facă profit. 


La evoluția sănătoasă a SNC, un rol important l-a avut Sindicatului Liber al Navaliștilor, aspect relevat la conferința anuală a organizației, care a avut loc vineri, 10 martie 2017. Din raportul consiliului de conducere al sindicatului rezultă că, în 2016, SNC a reparat 94 de nave pentru beneficiari străini și 20 de nave pentru clienți din țară. În 2016, ponderea lucrărilor de reparații nave (după volumul de manoperă) a fost de 70% din total. În 2017, raportul dintre construcțiile noi și reparații se va echilibra. Volumul lucrărilor de construcții va crește spre sfârșitul anului. Capacitățile de producție pentru perioada 2017 - 2018 sunt acoperite cu lucrări în proporție de 100%. Compania a semnat contractul pentru construcția a șase tancuri chimice de 41.000 tdw. Prima nava va fi livrată în semestrul I 2018, iar a doua nava, în semestrul II 2018.


Directorul general al SNC, Radu Rusen, le-a comunicat delegaților la conferință că anul 2016 s-a încheiat cu un rezultat financiar pozitiv. El a atenționat că 2017 va un an mai dificil, din cauza creșterii competiției pe piața reparațiilor navele de la Marea Neagră și Mediterana. 


Liderul sindicatului, Dede Perodin, a vorbit despre buna colaborare dintre sindicat, acționarul majoriar și administrație, fapt evidențiat și de rezultatul negocierilor colective. Astfel, într-un an extrem de greu pentru industria navală, sindicatul a obținut majorarea salariilor cu 6%, începând cu data de 1 iunie 2017. 


În intervalul mai 2016 - martie 2017, comisiile sindicate, precum și organizațiile de femei și tineret au desfășurat o activitate remarcabilă în interesul constructorilor de nave din SNC. Dintre acestea amintim:


- concursul de securitatea și sănătatea muncii, organizat de la faza pe formații de lucru până la faza pe unitate și pe industrie. La aceasta din urmă, echipa SNC a ocupat locul doi;
- finalizarea lucrărilor de reparații și modernizare la Clubul SNC și la Baza Nautică SNC; 
- organizarea, din inițiativa sindicatului, a unor programe de pregătire și perfecționare profesională, la care au participat 726 de angajați. Costurile instruirii s-au ridicat la 121.009 lei. 


Comentează știrea

aads
13 martie 2017
Bravo SNC

Asa da daca sa mărit salarile

alea sint salarii?
13 martie 2017
hai sa fim seriosi

Mare marire va fi!La asa bataie de joc de salarii.....Ce Bosinceanule ti-a zis marioneta ta Rusen ca lumea e nemultumita?De sindicat hai sa o lasam moarta cu mafiotul de Dede Perodin,asta-i doar asa ca sa fie pe hirtieDaca exista un sindicat adevarat cu un un adevarat lidser salariile earu demult decente.

luis
13 martie 2017
Eu castig foarte bine la SNC

Când mam angajat am primit salariu si bonuri de masă este foarte bine

Pagina a fost generata in 0.2161 secunde