Scandalos! Ajutor de stat pentru transportatorii evazioniști

215
Scandalos! Ajutor de stat pentru transportatorii evazioniști - scandalos-1396285100.jpg

Articole de la același autor

Sub presiunea transportatorilor, care au amenințat că vor reacționa la introducerea accizei de 7 eurocenți la benzină și motorină (70 euro/1.000 litri), aprovizionându-se cu carburanți din străinătate, dacă nu li se returnează o parte din supra-taxă, Guvernul Ponta a făcut un pas înapoi. 
Ieri, Ministerul de Finanțe a pus în dezbatere publică proiectul unei OUG de modificare a articolului 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prin care se introduce o acciză diferențiată de 40 de euro/1.000 litri, de la 1 aprilie. 
În preambul, se spune că pentru a preîntâmpina posibilele efecte negative ale creșterii nivelului de accize pentru motorină cu 70 euro/1.000 litri, începând cu data de 1 aprilie 2014, pentru  sectorul transporturilor de mărfuri și de persoane, se prevede acordarea unui nivel de accize diferențiat, diminuat cu 40 de euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tonă, față de nivelul standard prevăzut pentru motorină.
De ea vor beneficia: 
- transportul rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansam-bluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri și cu o greutate brută autori-zată de cel puțin 7,5 tone; 
- transportul de călători, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public de călători, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3 (microbuze și autobuze).
Reducerea accizei se va face prin restituirea sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard și cel diminuat. Întrucât reprezintă un ajutor de stat, măsura trebuie să ob-țină aprobarea Comisiei Europene.
Așa cum l-a proiectat, fără a se stabili niciun fel de limite în acordarea ajutorului de stat, guvernul deschide, larg, porțile fraudei fiscale. Transportatorii care se încadrează în cele două categorii prevăzute de OUG vor putea face aprovizionarea, cu acciză diferențiată, și pentru alte categorii de vehicule din propriile companii sau ale altor firme. 
O altă observație este aceea că acciza diferențiată va fi acordată nu doar transportatorilor care efectuează transporturi internaționale, deci ar putea să se aprovizioneze din străinătate și să pună în pericol măsura Guvernului Ponta, ci și celor ce servesc piața internă. 
În al treilea rând, este afectat grav mediul concurențial. În timp ce companiile private, care efectuează transport de călători, vor primi ajutorul de stat, regiile primăriilor, care prestează transportul public de persoane, vor plăti accize majorate. Pentru a-și acoperi costurile mai mari, vor fi nevoite să majoreze prețul călătoriilor, astfel că nu vor mai fi competitive și vor înregistra pierderi și mai mari. 
Dar cel mai scandalos este faptul că Guvernul Ponta intenționează să acorde ajutorul de stat firmelor de transport care practică evaziune fiscală pe față. Este de notorietate faptul că, în transportul de călători intern, cu microbuze și autobuzele, banii se încasează fără a se elibera bilete, lucru știut până și de portarii Fiscului, dar care nu e cunoscut de ministrul Finanțelor, Ioana Pe-trescu, proaspăt venită din America.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.949 secunde