Sfaturi pentru întreținerea sistemului de frânare

612
Sfaturi pentru întreținerea sistemului de frânare - advertorial-1635422984.jpg

Articole recomandate

Frânele sunt partea principală a unui vehicul. Rularea nu este posibilă, dar decelerația este în general posibilă. Prin urmare, este dificil să se ajungă la un consens în privința frânelor, acestea trebuie verificate în mod regulat și orice problemă în cadrul lor trebuie abordată imediat.

Întreținerea plăcuțelor de frână:

Întreținerea corectă a plăcuțelor de frână nu este esențială doar pentru a vă ajuta mașina să reziste, ci și pentru starea de bine a dumneavoastră ca șofer sau călător. Practic, frânele vehiculului dumneavoastră sunt cele care vă permit să vă întoarceți și să vă opriți. Pentru a vă asigura că vehiculul dumneavoastră poate opri în siguranță, luați în considerare aceste sfaturi despre când și cum să verificați plăcuțele de frână ale vehiculului dumneavoastră.



Tipurile de sistem de frânare:


Există mai multe tipuri de sisteme de frânare. În zilele noastre, cea mai comună configurație este sistemul hidraulic cu discuri de frână. Principalele sale secțiuni sunt următoarele:

• Pedala de frână

• Sârmă de frână

• Pompă centrala (principală) de frână

• Furtunuri și conducte

• Pistoane

• Etrier de frână

• Plăcuțe de frână

• Discuri de frână

Componentele discului de frână:

Sistemul de frânare cu discuri este alcătuit din mai multe componente diferite, dar la funcția sa cea mai de bază, sistemul este format din:

• Un disc/rotor

• Un etrier de frână 



• Plăcuțe de frână

Funcționarea discului:

• Frânele pe disc sunt asemănătoare cu frânele de la o mașină. În momentul în care se aplică factorul de apăsare pe comutator, acesta trage un șnur metalic care zdrobește cele două etriere împreună, provocând o măcinare între pernele elastice și marginea metalică de pe anvelopă.

• În plus, într-un vehicul, atunci când se aplică un factor de apăsare pe frână, acest lucru alimentează fluidele prin cilindri și cilindri pentru a zdrobi pernele de frână între ele.

• La o frână cu disc, pernele de frână apasă pe rotor și nu pe roată, iar puterea este trimisă cu putere și nu printr-o legătură. Frecarea între perne și placă ușurează revenirea vehiculului în jos, iar cercul se încălzește.

• Majoritatea vehiculelor actuale au frâne pe disc pe roțile din față, iar unele vehicule superioare au frâne cu discuri pe fiecare dintre cele patru roți.



Avantajele frânei cu disc:

Iată care sunt avantajele frânelor cu discuri:

1. Mai puține piese în mișcare

2. Durată de viață mai lungă datorită numărului mai mic de piese în mișcare și a dispersiei mai reușite a căldurii.

3. Pernele de frecare sunt efectiv deschise pentru înlocuire sau investigație.

4. Acces simplu la etriere pentru curățare și întreținere.

5. Etrierul întreg poate fi eliminat pentru întreținere fără a elimina rotorul și centrul.

Componentele plăcuțelor de frână:

Plăcuța de frână este compusă în principal din trei părți, și anume:

• Placă spate

• Substrat de căptușeală

• Amestec de garnitură de fricțiune





Proiectarea sabotului de frână:

Premisa piesei este o placă metalică, pe care este fixat un înveliș de grătar. Saboții au o formă similară cu cea a cercurilor sau tamburilor de frână. Sigiliul de bușteni este unit cu baza prin metode pentru șuruburi și un lipici extraordinar. Numeroși pantofi sunt prevăzuți cu un senzor de uzură.



Monitorizați plăcuțele de frână:



Dispozitivul de monitorizare a duratei de viață a plăcuțelor de frână încorporează senzori de grosime a plăcuțelor din față și din spate. Acesta utilizează acești senzori pentru a modifica estimarea duratei de viață a pernelor de frână în funcție de obiceiurile dumneavoastră de condus - acest lucru ajută la creșterea preciziei monitorului în timp. Veți vedea că durata de viață a pernei de frână este afișată în Centrul de informații pentru șofer al autovehiculului dumneavoastră.



Cea mai eficientă metodă de a vă verifica plăcuțele de frână:


Din fericire, plăcuțele de frână sunt menite să dea semnale clare că trebuie să fie verificate și, eventual, înlocuite.

Iată câteva moduri diferite de a vă testa frânele:

Comenzi de frânare în timpul conducerii:


Verificați-vă frânele. Plăcuțele de frână au rolul de a da un semnal de alarmă timpuriu că trebuie să fie schimbate. Această perturbare va fi de obicei la fel de solidă ca și zgârierea metalului pe roți atunci când vehiculul este în mișcare. Sunetul cauzat de acești indicatori de uzură va fi de obicei mai puternic pe măsură ce frânele sunt folosite. În cazul în care, după cercetare, aveți frâne foarte zgomotoase, este posibil să aveți nevoie de diverse modificări sau corecții.



Concentrati-va pe pedala de frână și pe volan. În momentul în care plăcuțele de frână se epuizează, o vibrație poate fi resimțită în mod regulat pe pedala de frână în timpul încetinirii. Un volan în mișcare în timpul decelerării poate fi, de asemenea, un indiciu al unor probleme la plăcuțele de frână.

Verificarea plăcuțelor de frână:

Plăcuțele de frână trebuie să fie verificate complet de fiecare dată când se înlocuiesc pernele de frână. Punctele date sunt importante:

• umbrire

• pauze

• brazde și scoruri

• grosimea rămasă

Sursa de informații:





Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4534 secunde