Șomaj tehnic, pierderi financiare și incertitudine, la "Daewoo - Mangalia"

3126
5
Șomaj tehnic, pierderi financiare și incertitudine, la
Începând cu data de 25 iunie și până pe 13 iulie 2012, un număr de 104 lucrători ai companiei mixte româno - sud coreene "Daewoo - Mangalia Heavy Industries" vor intra pe rând, timp de o săptămână, în șomaj tehnic, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Marin Florian, liderul Sindicatului "Navalistul". În această perioadă, ei vor primi 75% din salariul de bază, sumă din care vor fi scăzute impozitele.

Nu este pentru prima oară când compania se vede nevoită să aplice o măsură atât de dureroasă. În acest an, circa 600 de lucrători au trecut prin durerile șomajului tehnic, afirmă liderul de sindicat.

2012 se dovedește a fi un an extrem de greu pentru "Daewoo - Mangalia Heavy Industries". Din cauza insuficienței comenzilor, nu se poate asigura încărcarea cu lucrări a tuturor sectoarelor.

"Conducerea companiei nu își mai permite luxul de a face reduceri de personal. Pe de altă parte, salariații preferă șomajul tehnic în locul concedierilor, în speranța că lucrurile se vor îndrepta. Pentru mulți dintre ei situația este gravă. În anii de creștere economică, 2006 - 2008, când șantierul avea foarte mult de lucru, s-au împrumutat la bănci. Au luat credite pentru case, mobilă, aparatură electro-casnică. Acum, le este tot mai greu să își achite ratele. Orele suplimentare au dispărut și nu își mai pot rotunji câștigurile. În plus, sunt nevoiți să treacă și prin perioa-dele de șomaj tehnic" - relatează Marin Florian.

Situație economico - financiară a DMHI sporește gradul de incertitu-dine și neîncredere în viitor. După cum se știe, compania are un par-curs presărat cu pierderi uriașe: în 2009 - 423.769.034 lei, în 2010 - 140.195.980 lei, în 2011 - 72.788.618 lei.

"Sub presiunea ratelor scadente la bănci, mulți lucrători pleacă în Norvegia, Germania, Olanda și Italia. Recenta liberalizare a pieței muncii în Norvegia va încuraja și mai mult migrația. Conducerea companiei a ajuns să se plângă, spunând că DMHI pregătește forță de muncă pentru alții. Oamenii nu pot fi opriți cu forța. Singura soluție este să li se asigure de lucru aici, la Mangalia, dacă este nevoie de ei. Să li se dea posibilitatea să obțină câștiguri pe măsura nevoilor" - afirmă liderul de sindicat.

Situația DMHI este extrem de complicată. Nimeni nu știe care sunt intențiile acționarului majoritar, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., de când conducerea sa a fost schimbată. Faptul că noul management a dispus efectuarea unui audit la Mangalia, ale cărui rezultate nu au fost făcut publice, a alimentat și mai mult zvonistica, spune Marin Florian.

Nici poziția vicepreședintelui Vasile Iorga, reprezentantul părții române în companie, nu este sigură. De la vârful companiei mixte româno-sud coreene nu se iese la pensie. Istoria a dovedit că este imposibil ca președinții și vicepre-ședinții să prindă rădăcini în funcție, iar rutina lor să facă coajă. În cei 15 ani de existență, la cârma societății s-au perindat cinci președinți sud-coreeni și cinci vicepreședinți români.

În privința motivelor care au de-terminat partea sud-coreeană să-și schimbe atât de des oamenii de la conducerea DMHI, bănuim că ele au ținut doar de performanțele șantierului naval românesc. Colosul "Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering", care deține pachetul majoritar de acțiuni al DMHI, are am-biții mari și exigențe pe măsură. Oamenii numiți de el la vârful joint-venture-lui din România trebuie să-i confirme, prin numărul navelor livrate și cifra de profit, încrederea acordată.

În cazul vicepreședinților, al căror mandat este sub controlul statului român prin intermediul Ministerului Economiei, factorul principal al schimbării lor a fost algoritmul politic. Nicușor Trăistaru, primul vicepreședinte al DMHI, a plătit tributul trecerii de la un regim politic la altul, predându-i ștafeta lui Sorin Balcan. Tot mecanismul politic a dus la înlocuirea lui Balcan cu Gheor-ghe Petrescu, iar a acestuia cu Eugen Pricopie.

La începutul lui 2008, Pricopie a fost nevoit să-i cedeze locul lui Va-sile Iorga. Acum și scaunul actualului vicepreședinte se clatină. Potrivit algoritmului politic, Iorga va fi înlocuit cu un liberal (dar nu musai). În Mangalia sunt vehiculate mai multe nume de posibili înlocuitori.

Comentează știrea

Observator
19 iunie 2012
Daewoo

Compania asta nu si-a platit niciodata angajatii pe masura muncii lor. In plus,angajatii au fost permanent siliti la obedienta bolnavicioasa, stresati inutil.Nimeni nu stie cate drame reale exista din cauza deciziilor conducerii DMHI si nici nu intereseaza.Oamenii sunt apreciati afara,dar conducerea e abraziva si nociva economic si uman.

Guta
19 iunie 2012
Muget liber

Pai cine sa se zbata pt romani? Pupicuristele de le plimba galbejitii de la unii la altii cu casti albe (le mai pune si 3 dungulite verzi)?! Sau saraca conducere romaneasca care in afara de portofelul lor nu vede nimic. Sau koreeenii?! hai sa fim seriosi... pt ei oricum salariile date la romani sunt gigantice si nu meritam decat apa, paie si bataie

dana
19 iunie 2012
pt guta si observator

Asa este, aveti dreptate. Am lucrat si eu si stiu

muncitor in DMHI
28 iunie 2012
REALITATE

in DMHI sunt avansati numai cei care ii pupa in cur pe sefi , au ramas numai nulitatile care vor duce santierul de ripa.Toate pustoaicele au ajuns mari sefi de sectie sau chiar manageri .Citi din actualii sefi de sectie sau manageri au studii in constructii navale,citi din sefi nu sunt in PDL?Pacat acest santier isi merita soarta de a pierii din cauza INCOMPETENTILOR

CIP
13 august 2012
RUSINE GUVERNANTILOR

Staul roman a avut o idee excelenta acceptand acest joint-venture. Dar...in momentul in care a vazut ca lucrurile nu evolueaza pozitiv (spre deosebire de evolutia de la Damen Galati sau S.N. Constanta) in loc sa-si ia in serios rolul de actionar cu 49% din actiuni, s-a multumit prin reprezrentantii extrem de incompetenti sa incaseze pierderi uriase si bani doar in buzunarul reprezentantilor nesimtiti care in loc sa traga semnale de alarma si sa identifice cauza raului precum si metodele necesare pt revenirea pe profit , au fost doar niste figuranti ce incasau remuneratii grase numiti pe criterii politice si nu pe profesionalism.Asa stand lucrurilr sa nu ne miram daca incet incet , pe acest fond de batjocura si hotie favorizate si promovate infinit ma i consistent decat pe vremea vechiului regim, oamenii vor accepta ca singura solutie este iar un regim totalitar comunist. Ceausescu ne-a scapat de datorii si drept multumita l-au impuscat. Actualii criminali ce merita atunci dupa ce au impovarat tara cu datorii fara sa se simta nici un progres pe masura in situatia economica? Concluzia? Banii au intrat in buzunarele camarilei politice, poporul a saracit iar ei merita impuscati si sa le fie confiscate averile. Dar cine sa faca asta ca au avut grija sa-l omoare pe al batran?! Situatia de la Daewoo, in esenta ei, este multiplicata de mii de ori la aproape toate societatile unde guvernul , prin institutiille pe care le controleaza, si-a desemnat reprezentanti care stiau ca trebuie sa cotizeze politic intr-un fel sau altul si nu sa performeze economic. Trebuiau sa suga cat pot , in fel sichip, pentru ei si pt cei ce i-au numit.Este cu adevarat nevoie de o revolutie adevarata daca vrem ca aceasta tara sa-si revina. Invatamantul e la pamant si creeaza o multime de idioti cu diplome ce pot fi manipulati sau se transforma in paraziti oribili. Romania trezeste-te!!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6153 secunde