Statul cumpără locomotive electrice de mare viteză, pentru o infrastructură feroviară în mare suferință
184
Articole de la același autor
Mare chilipir! Cu numai 97.448 de lei puteți cumpăra șapte automobile de la fiscul constănțean
19 Septembrie 2022
Marea Neagră, curățată de coșciuge plutitoare! 15 nave sub standard, reținute în porturile românești
04 August 2022
Oil Terminal eliberează un teren din vecinătatea Gării Constanța pentru un proiect rezidențial și energetic
28 Septembrie 2022
Bilanț îngrijorător pentru Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, în primul semestru din 2022
27 Septembrie 2022
ȘOC ÎN MEDIUL DE AFACERI! Heineken va închide fabrica de bere din Constanța
21 Septembrie 2022
Guvernul a aprobat achiziționarea a 16 locomotive electrice noi, pe 4 osii, cu sisteme capabile să circule cu o viteză maximă situată între 160 și 200 de kilometri pe oră şi să tracteze până la 16 vagoane de călători.
În referatul de motivare a investiției se precizează că:
- România dispune de o infrastructură feroviară de 10.766 km, din care
doar 37,4% este electrificată, respectiv 4.030 km;
- în ultimii 15 ani, în România nu s-au făcut achiziții publice de material rulant nou (locomotive și vagoane) destinat transportului feroviar public de călători;
- CFR Călători nu a achiziționat și nu are în parcul activ un număr suficient de material rulant care să deservească publicul călător;
- operatorii de transport feroviar de călători cu capital privat, care au intrat pe piața de transport feroviar din România, au achiziționat numai material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde din punct de vedere al cerințelor europene de calitate și siguranță;
- flota curentă de material rulant deținută de operatorii de servicii privați și de stat din România a depășit deja sau este pe cale să își încheie ciclul de viață. Din acest motiv, există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă, aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public.
- România dispune de o infrastructură feroviară de 10.766 km, din care
doar 37,4% este electrificată, respectiv 4.030 km;
- în ultimii 15 ani, în România nu s-au făcut achiziții publice de material rulant nou (locomotive și vagoane) destinat transportului feroviar public de călători;
- CFR Călători nu a achiziționat și nu are în parcul activ un număr suficient de material rulant care să deservească publicul călător;
- operatorii de transport feroviar de călători cu capital privat, care au intrat pe piața de transport feroviar din România, au achiziționat numai material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde din punct de vedere al cerințelor europene de calitate și siguranță;
- flota curentă de material rulant deținută de operatorii de servicii privați și de stat din România a depășit deja sau este pe cale să își încheie ciclul de viață. Din acest motiv, există riscul ca, până în 2023, să nu mai existe nicio garnitură de tren disponibilă, aptă pentru îndeplinirea obligațiilor minime de serviciu public.
Pentru achiziționarea celor 16 locomotive electrice este necesară suma totală de 88.662.940 euro cu TVA inclus.
Nota de fundamentare omite să precizeze că viteza medie de circulație pe rețeaua feroviară din România este sub 30 de kilometri pe oră din cauza stării avansate de degradare și a numeroaselor restricții.
Nota de fundamentare omite să precizeze că viteza medie de circulație pe rețeaua feroviară din România este sub 30 de kilometri pe oră din cauza stării avansate de degradare și a numeroaselor restricții.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 26 Septembrie 2022
Duminică, 11 Septembrie 2022
Duminică, 11 Septembrie 2022
Marţi, 16 August 2022
Luni, 15 August 2022
Duminică, 14 August 2022
Duminică, 14 August 2022
Duminică, 31 Iulie 2022
Duminică, 03 Iulie 2022
Joi, 30 Iunie 2022