Concurs Tancurile petroliere – ținta atacurilor piraterești în 2009
308
Articole de la același autor
Programul de sărbători al marilor centre comerciale din Constanța
24 Decembrie 2009
Prețurile pentru petrecerea Revelionului 2010 la munte încep de la 180 - 200 euro de persoană
09 Decembrie 2009
Cât costă să petreci Revelionul 2010 în străinătate?
12 Decembrie 2009
2,43 milioane lei pentru dezvoltarea resurselor umane în turism
14 Decembrie 2009
Numărul atacurilor piraterești și al tentativelor de atac asupra tancurilor petroliere a atins apogeul în 2009. Potrivit datelor Biroului Maritim Internațional, anul trecut au fost atacate 42 de nave încărcate cu petrol, în întreaga lume, cu 40% mai mult față de anul 2008.
Cele mai multe incidente au avut loc în dreptul zonei de coastă a Somaliei și a Peninsulei Arabice, la mare distanță de țărm.
Din fericire, doar două tancuri petroliere au fost capturate și se află, în continuare în detenție.
Unul dintre acestea este tancul petrolier Maran Centaurus, cu o capacitate de 300.294dwt, încărcat cu țiței. El a fost capturat de pirații somalezi, în seara zilei de 29 noiembrie 2009. Atacul a fost dat în timp ce nava se afla la 600 mile nord-est de Insulele Seychelles. La bordul petrolierului, care aparține unui armator grec, se află 28 de navigatori: 16 filipinezi, 9 greci, 2 ucraineni și fitter- ul român Ion Gelu Plavovschi.
Fenomenul pirateriei a contribuit la creșterea cu aproape 80% a prețului petrolului în 2009. Există, însă, un pericol mult mai mare. Atacurile asupra tancurilor petroliere se pot încheia cu un dezastru ecologic de mari proporții. Pe acest fapt mizează teroriștii somalezi când abordează astfel de nave. Ei știu că echipajele nu ar îndrăzni să riposteze, de teama producerii unei explozii. După capturare, tancul petrolier devine o armă ecologică, cu care navele de război pot fi ținute la distanță. Pirații pot ține în șah întreaga omenire sub amenințarea provocării voluntare a unui dezastru.
Un atac petrecut în 2008 demonstrează că este posibil să se producă oricând o asemenea tragedie ecologică. Un grup de pirați, suspectați ca provenind din Somalia, a deschis focul asupra tancului petrolier de 264.567 dwt "Takayama", sub pavilion japonez.
Nava a suferit o spărtură la corp, după ce a fost lovită de o rachetă. Incidentul s-a produs pe data de 21 aprilie 2008, la ora 4,40 (ora locală), într-o zonă aflată la 440 kilometri est de orașul Yemeni, din Golful Aden. O mică șalupă neindentificată s-a apropiat de nava japoneză și a deschis focul cu mai multe tipuri de arme. După 53 de minute, șalupa s-a îndepărtat în mare viteză și nu a mai fost văzută de atunci.
"Takayama" venea de la Ulsan (Coreea) și se îndrepta spre Yamboo (Arabia Saudită). Spre norocul ei și al echipajului, era încărcată cu balast. Ce s-ar fi întâmplat în cazul în care tancurile sale de marfă ar fi fost pline cu țiței? Probabil că omenirea s-ar fi confruntat cu una dintre cele mai cumplite catastrofe ecologice din istoria sa. Din fericire, incidentul s-a încheiat fără victime, iar navigația nu a fost afectată.
Cele mai multe incidente au avut loc în dreptul zonei de coastă a Somaliei și a Peninsulei Arabice, la mare distanță de țărm.
Din fericire, doar două tancuri petroliere au fost capturate și se află, în continuare în detenție.
Unul dintre acestea este tancul petrolier Maran Centaurus, cu o capacitate de 300.294dwt, încărcat cu țiței. El a fost capturat de pirații somalezi, în seara zilei de 29 noiembrie 2009. Atacul a fost dat în timp ce nava se afla la 600 mile nord-est de Insulele Seychelles. La bordul petrolierului, care aparține unui armator grec, se află 28 de navigatori: 16 filipinezi, 9 greci, 2 ucraineni și fitter- ul român Ion Gelu Plavovschi.
Fenomenul pirateriei a contribuit la creșterea cu aproape 80% a prețului petrolului în 2009. Există, însă, un pericol mult mai mare. Atacurile asupra tancurilor petroliere se pot încheia cu un dezastru ecologic de mari proporții. Pe acest fapt mizează teroriștii somalezi când abordează astfel de nave. Ei știu că echipajele nu ar îndrăzni să riposteze, de teama producerii unei explozii. După capturare, tancul petrolier devine o armă ecologică, cu care navele de război pot fi ținute la distanță. Pirații pot ține în șah întreaga omenire sub amenințarea provocării voluntare a unui dezastru.
Un atac petrecut în 2008 demonstrează că este posibil să se producă oricând o asemenea tragedie ecologică. Un grup de pirați, suspectați ca provenind din Somalia, a deschis focul asupra tancului petrolier de 264.567 dwt "Takayama", sub pavilion japonez.
Nava a suferit o spărtură la corp, după ce a fost lovită de o rachetă. Incidentul s-a produs pe data de 21 aprilie 2008, la ora 4,40 (ora locală), într-o zonă aflată la 440 kilometri est de orașul Yemeni, din Golful Aden. O mică șalupă neindentificată s-a apropiat de nava japoneză și a deschis focul cu mai multe tipuri de arme. După 53 de minute, șalupa s-a îndepărtat în mare viteză și nu a mai fost văzută de atunci.
"Takayama" venea de la Ulsan (Coreea) și se îndrepta spre Yamboo (Arabia Saudită). Spre norocul ei și al echipajului, era încărcată cu balast. Ce s-ar fi întâmplat în cazul în care tancurile sale de marfă ar fi fost pline cu țiței? Probabil că omenirea s-ar fi confruntat cu una dintre cele mai cumplite catastrofe ecologice din istoria sa. Din fericire, incidentul s-a încheiat fără victime, iar navigația nu a fost afectată.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 05 Ianuarie 2010
Marţi, 05 Ianuarie 2010
Marţi, 05 Ianuarie 2010
Marţi, 05 Ianuarie 2010
Luni, 04 Ianuarie 2010
Luni, 04 Ianuarie 2010
Luni, 04 Ianuarie 2010