2,43 milioane lei pentru dezvoltarea resurselor umane în turism

3701
2,43 milioane lei pentru dezvoltarea resurselor umane în turism - 9c42734a47eb2925b8b4cb5b4d06ce49.jpg
Sâmbătă, la sediul Direcției Apelor Dobrogea Litoral (DADL), s-a desfășurat un atelier de lucru al proiectului cofinanțat din fonduri structurale "Tinerețe, inițiativă și calitate pentru turismul românesc". Obiectivul general al proiectului este pregătirea resurselor umane tinere din turism, în regiunile de sud-est și nord-est ale României.

Deschiderea oficială a proiectului s-a realizat la Tulcea, pe 3 aprilie 2009. Printre beneficiari se numără tinerii din anii terminali care vor să își deschidă propria afacere în turism, angajații din domeniu, precum și managerii unităților de cazare, din județele Iași, Tulcea, Suceava și Constanța. Durata proiectului este de doi ani și șase luni, iar bugetul este de 2.434.000 lei.
"Până în prezent, am deschis birouri de consiliere regională în Constanța, Tulcea, Iași și Su-ceava, pentru a-i ajuta pe tineri să acceseze fonduri europene, pentru crearea unei afaceri sau asociații în turism, dar și pentru a-i califica în domeniu", a declarat Irina Anea, managerul de proiect.
Primele cursuri desfășurate au fost cele de manager de proiect, la Iași, în perioada 27 - 29 aprilie 2009 și 18 - 19 mai 2009. Au participat 19 persoane, dintre care 16 au absolvit examenul de certificare.
Au urmat cursurile de la Suceava, pe același segment, din perioada 8 - 10 mai și 28 - 29 mai 2009. 24 de persoane au absolvit și s-au ales cu un certificat de calificare. "Abordările practice s-au direcționat spre realizarea de proiecte în domeniul dezvoltării turismului, din punct de vedere al resurselor umane, investițiilor și protecției mediului", a explicat Irina Anea.
Cursurile de perfecționare profe-sională - specialist în domeniul calității s-au desfășurat atât la Iași (perioada 9 iunie - 17 iulie 2009), cât și la Tulcea (8 septembrie - 9 octombrie 2009). În total, au participat 34 de persoane, dintre care 31 au absolvit examenul de certificare.
De asemenea, au mai fost organizate cursuri de calificare a personalului din turism - bucătar și ospătar (36 de participanți) și cursuri de inițiere în afaceri (34 de participanți).
Potrivit părților implicate în proiect, cursurile de calificare vor continua și în 2010, pentru meseriile de ospătar, administrator pensiune turistică, agent de turism, specialist și auditor în domeniul calității. În plus, vor fi organizate și cursuri de inițiere în afaceri (management, marketing, tehnici de comunicare, plan de afaceri) la Constanța, perioadele de organizare urmând să fie anunțate pe site-ul www.asociatiaegreta.ro. Participarea la cursuri va fi gratuită.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2795 secunde