Traficul de cereale a crescut cu 53,13% în portul Constanța!

458
2
Traficul de cereale a crescut cu 53,13% în portul Constanța! - port-1337287404.jpg

După o iarnă grea, cu furtuni și temperaturi extrem de scăzute, care au afectat traficul de mărfuri, piața Mării Negre și-a revenit. Marile porturi din regiune înregistrează creșteri semnificative, sfidând recesiunea din Europa. Evoluția lor arată că economiile țărilor riverane mizează pe export.

În primele patru luni ale anului 2012, portul ucrainean Odessa a derulat 9,02 milioane tone de mărfuri, înregistrând o creștere de 23,3% la mărfurile vrac (care dețin ponderea cea mai mare din trafic), dar o scădere de circa 25% la produsele petroliere. Creșterea generală a traficului s-a datorat în special cerealelor. Odessa a manipulat 2,03 milioane tone, cu 35,33% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2011.
Novorossiysk - cel mai mare port rusesc de la Marea Neagră - anunțat o creștere de 6,7%, cantitatea de mărfuri derulată totalizând 40,1 milioane tone.
Pe ansamblu, porturile maritime românești au înregistrat un salt de 5,3% al traficului de mărfuri, atingând nivelul de 14.506.646 tone. Evoluția cea mai bună a avut-o portul Constanța, care a manipulat 12.600.392 tone de mărfuri, în creștere cu 6,58%. Rezultatul pozitiv s-a datorat în special cerealelor. Acestea dețin ponderea cea mai mare în fluxul total de mărfuri (31,13%) și au făcut un salt de 53,13%.
Iată cum arată radiografia traficului, pe grupe de mărfuri (în paranteză sunt datele pentru 2011):
a. în creștere -
- cereale - 3.922.177 tone (2.561.259 tone);
- articole diverse - 2.087.383 tone (2.009.984 tone);
- cărbune - 1.211.620 tone (1.088.496 tone);
- produse petroliere - 743.775 tone (679.833 tone);
- minereuri și deșeuri neferoase - 724.059 tone (717.950 tone);
- produse alimentare - 110.224 tone (101.032 tone);
- echipamente, mașini - 87.766 tone (66.093 tone);
- ciment - 91.454 tone (56.012 tone);
- piele, textile, confecții - 38.526 tone (24.859 tone);
- sticlă, sticlărie, produse ceramice - 21.665 tone (11.667 tone);


b. în scădere -
- minereuri de fier și fier vechi - 1.197.795 tone (1.391.753 tone);
- produse metalice - 593.179 tone (635.486 tone);
- îngrășăminte - 582.570 tone (592.988 tone);
- petrol brut - 360.413 tone (667.206 tone);
- lemn, plută - 326.016 tone (327.255 tone);
- produse chimice - 298.768 tone (529.287 tone);
- semințe uleioase - 131.433 tone (263.113tone);
- minerale brute sau prelucrate - 55.514 tone (74.686 tone);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 11.608 tone (18.872 tone);
- articole fabricate din metal - 737 tone (1.480 tone).
Cantitatea de mărfuri containerizate au scăzut cu 0,24%, totalizând 2.003.493 tone, dar numărul containerelor convenționale operate a crescut cu 0,98%, ajungând la 207.851 TEU.
Evoluția piețelor energetice a întrerupt creșterea traficului în portul Midia. În primele patru luni din 2012, au fost operate doar 1.851.292 tone de mărfuri, cu 0,91% mai puțin decât în același interval din anul trecut.
Pe categorii de mărfuri, situația este următoarea:
- petrol brut - 1.237.819 tone (1.233.713 tone);
- produse petroliere - 505.389 tone (572.143);
- fier vechi - 10.357 tone (7.692 tone);
- animale vii - 9.110 tone (7.928 tone);
- produse chimice - 34.310 tone (31.497 tone);
- ciment - 24.307 tone (11.363 tone);
- echipamente, mașini - 11.621 tone (3.005 tone).
- îngrășăminte - 17.401 tone (-);
- produse metalice – 978 tone (-).
Traficul din portul Mangalia își continuă declinul consemnat în ultimii ani. În primele patru luni ale lui 2012 au fost operate 54.962 tone de mărfuri, în scădere cu 27,57% față de perioada corespunzătoare a anului precedent. Structura lor a fost următoarea:
- produse metalice - 30.703 tone (42.062 tone);
- echipamente, mașini – 526 tone (2.168 tone);
- ciment - 12.041 tone (24.651 tone);
- produse chimice - 9.682 tone (7.000 tone);
- produse petroliere - 2.010 tone (-).



Comentează știrea

Vasile
18 mai 2012
Trafic cereale

Traficul de cereale poate creste datorită capacitatilor de operare realizate in perioada 1995-2004.daca nu erau create aceste capacitati nu avea portul aceasta creștere la traficul de cereale.Va aduc aminte dl.Tita ca într-un articol anterior criticati realizarea acestor capacitati.

gino
18 mai 2012
capacitati 95-04

Vasile se refera cu siguranta la barjele in care erau depozitate o mare parte din cereale, in perioada 1995-2004. In alta ordine de idei, draga Vasile, odata cu inaugurarea noului terminal operat de USA, capacitatile de depozitare pe acest segment au crescut cam cu 50%... asta ca sa vezi ce capacitati importante existau inaintea lui...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3813 secunde