"Trofeul Creativității 2010" a fost câștigat de o firmă din Medgidia

350
Compania "Sterk Plast" SRL, din Medgidia, este fabricant de pro-duse casnice, din mase plastice, pe care le comercializează pe piața internă și la export. În 2009, a realizat o cifră de afaceri de 40.821.105 lei și un profit de 4.219.723 lei, cu un număr de 190 de angajați.
Nu este doar o firmă extrem de profitabilă, ci și una novatoare. Oficiul de Stat pentru Invenții i-a acordat "Trofeul Creativității 2010".

Ieri, Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța și OSIM au făcut cunoscute numele celor mai creative zece firme din județul nostru. Topul se prezintă astfel:
1 - "Sterk Plast" SRL
2 - "Murfatlar România" SA
3 - Stațiunea de Cercetare Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Murfatlar
4 - "AS – Plastik ROM" SRL
5 - "Dobrogea Grup" SA
6 - "Cardinal Motors" SRL
7- "Ostrovit" SA
8 - "Rompetrol Rafinare" SA
9 - "Dobre și Fii" SRL
10 - "Astek" SA
Clasamentul a fost întocmit pe baza punctelor acordate pentru: cererile de înregistrare a mărcilor, desenelor și modelelor depuse, cererile de brevete de invenție depuse, mărcile și brevetele de invenție acordate, certificatele de înregistrare a desenelor și modelelor eliberate. S-a luat în considerație perioada 1.01.2007 - 31.12.2009.
Ocupanta primului loc a avut 64 de cereri de înregistrare a desenelor și modelelor și i-au fost eliberate 32. De asemenea, a depus o cerere de înregistrare a mărcii și i s-a acordat o marcă.
Ocupanta locului trei, Stațiunea de Cercetare Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Murfatlar, are cele mai multe brevete de invenție acordate: șapte. "În schimb, de pe locul cinci, Dobrogea Grup" prezintă toată gama creativității: invenții, mărci, desene și modele înregistrate.
La festivitatea de premiere Florin Popa, coordonatorul centrelor OSIM, s-a declarat impresionat de performanța firmei "Sterk Plast" . Cele 64 de cereri de înregistrare a desenelor și modelelor depuse de ea reprezintă o cincime din totalul celor depuse la OSIM, în decurs de un an.
Popa a afirmat că, în perioada de criză, se remarcă o creștere a creativității, în special în ceea ce privește invențiile. În 2010, comparativ cu anul precedent, numărul cererilor de brevete de invenții a fost mai mare cu 12%. "Este un semn al nevoii de înnoire" - a remarcat el. În schimb, pentru că piața continuă să fie în declin, a scăzut numărul cererilor de înregistrare a mărcilor.
Dănuț Jugănaru, directorul general al CCINA, a subliniat că perioadele de criză pot fi depășite prin inovare și că societățile comerciale trebuie să folosească resursele de creativitate de care dispun, altfel sunt condamnate să rămână în urmă.
În cadrul CCINA funcționează Centrul regional de promovare a proprietății intelectuale. Acesta face parte dintr-o rețea de astfel de centre regionale, organizate pe lângă camerele de comerț, universități, asociații ale inventatorilor și chiar IMM-uri. Rolul acestora este de a informa, de a promova activitatea novatoare și de a oferi servicii în acest domeniu.
"Trofeul Creativității" (ajuns la a VIII-a ediție) este inițiativa CCINA. Modelul va fi preluat și de alte centre regionale.
Festivitatea de premiere a fost urmată de seminarul "Noutăți în domeniul proprietății intelectuale la nivel național și european".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.882 secunde