USR sesizează CE în cazul “Golden Gate” de la Brăila: Trebuie să știm dacă podul este un pericol

297
USR sesizează CE în cazul “Golden Gate” de la Brăila: Trebuie să știm dacă podul este un pericol - mczoptq0mczoyxnoptkxztq5mzfmzja0-1693418487.jpg
Europarlamentarul USR Vlad Botoş, vicepreşedinte al Comisiei pentru Dezvoltare Regională, a trimis miercuri o scrisoare comisarului Elisa Ferreira, responsabil pentru Coeziune şi Reformă în cadrul Comisiei Europene, cu privire la respectarea cerinţelor de siguranţă în ceea ce priveşte Podul de la Brăila, construit cu fonduri europene. Acesta susține că “nerespectarea măsurilor de siguranţă, şuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul” și că trebuie să știm “dacă podul este un pericol”, pentru ca situația să fie remediată cât mai repede.


“Subiectul acestei scrisori este respectarea standardelor de siguranţă în construcţii în ce priveşte Podul de la Brăila, un mare proiect de infrastructură finanţat cu contribuţia fondurilor europene. Inaugurat cu mare fast de către autorităţile publice, Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila este subiectul unor ştiri şi al unor postări pe paginile de social media care arată că acesta ar avea porţiuni ce nu sunt în concordanţă cu siguranţa la care oamenii au dreptul să o aştepte”, susține Vlad-Marius Botoş.


Botoş i-a solicitat comisarului european Elisa Ferreira informaţii cu privire la cerinţele de siguranţă pe care trebuie să le respecte toate proiectele finanţate din fondurile Uniunii Europene, “pentru a face lumină în acest subiect controversat”.


“Consider că este datoria mea să acţionez atâta vreme cât am pârghiile oficiale pentru aflarea de informaţii corecte şi clare cu privire la acest subiect. Nerespectarea măsurilor de siguranţă, şuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul. Trebuie să ştim cât mai repede dacă informaţiile care circulă acum în presă sunt adevărate, dacă podul este un pericol pentru a remedia cât mai curând situaţia. Voi urmări subiectul acesta şi voi încerca să aflu informaţiile pe căi formale şi informale pentru că ar putea fi viaţa unor oameni în joc”, a mai spus europarlamentarul USR.


Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat pe 11 august că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.


Întrebat cine ar fi trebuit să verifice tonajul autovehiculelor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre, Cristian Pistol a precizat că atribuţiile revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).


"Atribuţiile sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis”, mai precizat el.




Referitor la acest subiect, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 16 august, în cadrul unei conferinţe de presă, că denivelările de pe Podul peste Dunăre au apărut în special pe sensul dinspre Tulcea spre Brăila. "Să ştiţi că am trecut în acest weekend. Aşa cum ştiţi, am fost la Galaţi şi am mers şi pe pod pentru că văzusem unele articole în care se spunea că erau să sară camioanele în Dunăre, de la denivelări şamd. Eu vă rog să mergeţi dacă nu mă credeţi. Eu înţeleg exagerările şi înţeleg că sunt anumite denivelări cauzate de următorul lucru: la anumite temperaturi există restricţii de tonaj. Asta este, nu e doar pe podul de la Brăila. S-a ajuns la acele denivelări, în special pe sensul dinspre Tulcea spre Brăila, cauzate de nerespectarea restricţiilor”, a spus Grindeanu.


Ministrul Transporturilor a mai spus că lucrările sunt în garanţie. Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6229 secunde