Podul de la Brăila va fi iluminat în culorile drapelului național, seara și în zile de sărbătoare

161
Podul de la Brăila va fi iluminat în culorile drapelului național, seara și în zile de sărbătoare - fond-podul-de-la-braila-1689961462.jpg
Podul peste Dunăre de la Brăila va fi iluminat și în culorile drapelului național, a scris, pe pagina de Facebook, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta spune că, pe lângă iluminarea clasică, seara, într-un anumit interval de timp, podul va fi luminat în culorile drapelului României. Aceste culori vor fi folosite și în zilele importante și simbolice pentru România, precum Ziua Națională, Ziua Drapelului, Ziua Eroilor, Ziua Pietonilor.



„Având în vedere că cele trei variante de iluminat arhitectural pentru podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, prezentate săptămâna trecută, nu s-au diferențiat decisiv în preferințele exprimate de dumneavoastră, dar și că tehnologia existentă astăzi permite o abordare integrată a celor trei variante, voi propune companiei de drumuri să realizeze o variantă integrată de iluminat, care ar putea fi folosită după cum urmează: iluminarea clasică și statică a podului (varianta 1) să fie folosită permanent; iluminarea podului în culorile drapelului național (varianta 2) într-un anumit interval de timp în fiecare seară; iluminarea podului în culorile drapelului național (variantele 2 și 3) în zilele importante și simbolice ale României, precum Ziua Națională a României, Ziua Drapelului Național, Ziua Eroilor, dar și Ziua Pietonilor (anual, pe 6 iulie)”, a detaliat Scrioșteanu, într-o informare publică, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit oficialului, această variantă integrată de iluminat va parcurge etapele de aprobare și avizare, în așa fel încât să primeze siguranța circulației rutiere a tuturor participanților la trafic.

Podul de la Brăila, deschis la începutul acestei luni, este un pod suspendat de aproape doi kilometri lungime - al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE, după lungimea deschiderii principale și care a fost asemănat cu mult mai celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco. Podul a costat aproape 700 de milioane de euro.


Podul este unul exclusiv pentru traficul rutier, iar pietonii și bicicliștii nu au acces pe el.

Podul este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani, iar în primii cinci ani nu se va plăti taxă de trecere.

„Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11.400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, transmite Comisia Europeană.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.5221 secunde